  • 1. Data: 2004-04-01 20:01:10
    Temat: Użytkowanie wieczyste a UE
    Od: "Przemysław Kapłon" <k...@w...de>

    Czy wie ktoœ, czy nasze państwo zamierza w jakiœ sposób uregulować problem
    wieczystego użytkowania gruntu (np. pod budynkami mieszkalnymi). Jak
    wiadomo w UE nie ma takiej formy „własnoœci”. Co rusz ktoœ straszy, że
    osobom, które nie wykupiš gruntu na własnoœć grożš roszczenia ze strony
    przedwojennych właœcicieli. Niektórzy dla œwiętego spokoju wykupujš działki
    płacšc nieraz kilka kilo pln.
    Czy jednak ktoœ może mnie do tego zmusić, jeżeli termin dzierżawy wygasa np
    w 2050 roku? Jeżeli nie ma w tym zakresie żadnych okresów przejœciowych, to
    polskie państwo będzie chyba musiało coœ z tym fantem zrobić. Może więc
    lepiej poczekać na rozwój wypadków?
    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2004-04-02 19:49:36
    Temat: Re: Użytkowanie wieczyste a UE
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-04-01 22:01, Użytkownik Przemysław Kapłon napisał :
    > Czy wie kto?, czy nasze państwo zamierza w jaki? sposób uregulować problem
    > wieczystego użytkowania gruntu (np. pod budynkami mieszkalnymi). Jak
    > wiadomo w UE nie ma takiej formy ?własno?ci?. Co rusz kto? straszy, że
    > osobom, które nie wykupiš gruntu na własno?ć grożš roszczenia ze strony
    > przedwojennych wła?cicieli. Niektórzy dla ?więtego spokoju wykupujš działki
    > płacšc nieraz kilka kilo pln.
    > Czy jednak kto? może mnie do tego zmusić, jeżeli termin dzierżawy wygasa np
    > w 2050 roku? Jeżeli nie ma w tym zakresie żadnych okresów przej?ciowych, to
> [...]

    Ha, to ciekawe, moja gmina przysłała mi ostatnio takie pisemko, że:

    Działając na podstawie [ciach] (Dz.U. z 2003 r. Nr 25, poz. 1991)
    wszczynam postępowanie *z urzędu* w sprawie nabycia przez użytkowników
    wieczystych prawa własności nieruchomości (podkreślenie moje)

    jakieś odgórne ruchy chyba, w UG nic ponad to, co przysłali nie wiedzą.

    andy_nek