  • 1. Data: 2009-11-08 10:36:42
    Temat: Immienna pieczątka w kolorze czerwonym
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Witajcie.
    Czy znacie jakiś przepis zabraniający stosowania immiennej pieczątki
    ze stanowiskiem w firmie koloru czerwonego?
    Czy mogę sobie zrobić pieczątkę w takim kolorze?

  • 2. Data: 2009-11-08 10:39:12
    Temat: Re: Immienna pieczątka w kolorze czerwonym
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy mogę sobie zrobić pieczątkę w takim kolorze?

    Możesz sobie zrobić nawet dwukolorową.
    Nie ma przeciwwskazań.
    Okrągłą, prostokątną, trójkątną... Do wyboru.

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2009-11-08 10:44:24
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A dlaczego w urzędach mają tylko czerwone.
    Moje pytanie pojawiło się ponieważ usłyszałem ze kolor czerwony jest
    zarezerwowany dla pieczęci urzędowych. Ale to nie prawda, czy tak?

  • 4. Data: 2009-11-08 11:06:44
    Od: piotrl <p...@g...com>

    u mnie jest tylko niebieski, więc nie w każdym urzędzie jest czerwony

  • 5. Data: 2009-11-08 11:21:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    slawek7 pisze:
    > A dlaczego w urzędach mają tylko czerwone.

    Bo lubią.

    > Moje pytanie pojawiło się ponieważ usłyszałem ze kolor czerwony jest
    > zarezerwowany dla pieczęci urzędowych.

    ROTFL

  • 6. Data: 2009-11-08 12:20:09
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-11-08 11:36, slawek7 pisze:

    > Czy znacie jakiś przepis zabraniający stosowania immiennej pieczątki
    > ze stanowiskiem w firmie koloru czerwonego?
    > Czy mogę sobie zrobić pieczątkę w takim kolorze?

    Zawsze mnie zastanawia to jak ludzie uważają pieczątki za świętość i coś
    ważniejszego i bardziej wiarygodnego od dowodu itp.

    U mnie w robocie między innymi zabawiamy się wyrabianiem pieczątek,
    zawsze śmieszy mnie reakcja klienta, który chce wyrobić pieczątkę i daje
    mi wszystkie wpisy do rejestrów urzędów etc i jeszcze podaje mi DO. A
    potem dziwi się że nie chcę żadnych z tych rzeczy a na niego patrzę z
    politowaniem. Szczytem był gościu co mi akt urodzenia przyniósł by
    potwierdzić, że ma prawo taką pieczątkę zrobić... Jak mu powiedziałem,
    że bez żadnego dokumentu mogę mu wpisać na tej pieczątce Prezydent
    Miasta Olsztyn (Olsztyna?) jak lubi, to był szczerze wstrząśnięty... ech...

  • 7. Data: 2009-11-08 13:17:31
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wpisać na tej pieczątce Prezydent Miasta Olsztyn (Olsztyna?) jak lubi, to był

    Niektórzy myślą, że nadal jest tak, jak było dawno temu. W przypadku osób "nie
    związzanych" z tematem nie ma co się dziwić. Ale upieranie się głownych
    księgowych lub urzędników o postawienie *obowiazkowej* pieczątki już jest
    żałosne.

  • 8. Data: 2009-11-08 13:19:52
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Lis, 13:20, PlaMa <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > że bez żadnego dokumentu mogę mu wpisać na tej pieczątce Prezydent
    > Miasta Olsztyn (Olsztyna?) jak lubi, to był szczerze wstrząśnięty... ech...

    Zaszlosc poprzednioustrojowa. W "Konsulu" to widac jak wyrabia sie
    pieczatki.

  • 9. Data: 2009-11-08 13:48:10
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 8 Lis, 10:44, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
    > A dlaczego w urzędach mają tylko czerwone.
    > Moje pytanie pojawiło się ponieważ usłyszałem ze kolor czerwony jest
    > zarezerwowany dla pieczęci urzędowych. Ale to nie prawda, czy tak?

    tak bylo. w bizancjum (oidp)

  • 10. Data: 2009-11-08 13:53:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotrl" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    u mnie jest tylko niebieski, więc nie w każdym urzędzie jest czerwony

    Celnicy w znanych mi wypadkach używają zielonych. Unika się jedynie
    stosowania czarnych, bo potem bywają kłopoty z rozróżnieniem, czy dany
    dokument jest oryginałem, czy kserokopią. Choć widziałem już akty
    notarialne z czarnymi pieczęciami.