  • 1. Data: 2009-11-07 22:23:40
    Temat: Ripowanie płyt
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Witam!

    Czy zgrywanie (własnych) płyt z muzyką na komputer w postaci plików .mp3 w
    celu ich późniejszego odsłuchiwania (tylko i wyłącznie) stoi w zgodzie z
    polskim prawem autorskim?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 2. Data: 2009-11-07 22:32:35
    Temat: Re: Ripowanie płyt
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
    > Witam!
    >
    > Czy zgrywanie (własnych) płyt z muzyką na komputer w postaci plików .mp3
    > w celu ich późniejszego odsłuchiwania (tylko i wyłącznie) stoi w zgodzie
    > z polskim prawem autorskim?

    Tak. Dozwolony użytek osobisty.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2009-11-08 20:55:27
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    CD-CD-tak
    CD-mp3-nie

    --
    j...@p...pl / gg: 207344
    http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

  • 4. Data: 2009-11-08 21:17:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek23 pisze:
    > CD-CD-tak
    > CD-mp3-nie

    Wypowiedź uzasadnij ;)

  • 5. Data: 2009-11-09 10:14:24
    Temat: Re: Re: Ripowanie płyt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Nov 2009, Jacek23 wrote:

    > CD-CD-tak
    > CD-mp3-nie

    Jeszcze przepis do takiej tezy prosimy.
    (bo np. ja nie znam)
    Przyjęcie, że chroniony jest nie "utwór", czyli to co odbieramy
    zmysłami, lecz konkretny ciąg bitów, wprost prowadziłby do
    absurdalności takiej tezy (przecież MP3 to inny ciąg niż WAV).
    Przyjęcie, że chroniony jest jednak "utwór" bez względu na
    formę wyrażenia *oraz* że jednak wolno *dla własnych potrzeb*
    powielić ów utwór, sprowadza tezę do sprzeczności.
    Wniosek: musi istnieć przepis szczegółowy, pozwalajacy narzucić
    takie ograniczenie jak podałeś, o którym nie wiem.
    W jakim akcie prawnym to zapisali?
    ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-11-09 12:59:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-11-2009 o 11:14:24 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zmysłami, lecz konkretny ciąg bitów, wprost prowadziłby do
    > absurdalności takiej tezy (przecież MP3 to inny ciąg niż WAV).

    I byłoby to szalenie niebezpieczne - wystarczyłoby skomponować
    np. jakiś krótki dżingiel, wystawić na stronie www z ceną np. 100zł,
    następnie skanować sieć w poszukiwaniu takiego ciągu bitów, ew. nieznacznie
    innego (utwory zależne) - i składać pozew o podwójne odszkodowanie
    za nieświadome naruszenie MPA.
    Może nawet dałoby się zrobić donos na jakąś TPSA żeby są zabezpieczył w
    ciągu
    kilku dni HDD z ruchem sieciowym - i tam pewnie też by się coś znalazło :)

    --
    Tomek