  • 11. Data: 2009-11-08 14:00:00
    Temat: Re: Immienna pieczątka w kolorze czerwonym
    Od: "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>

    SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Zaszlosc poprzednioustrojowa. W "Konsulu" to widac jak wyrabia sie
    > pieczatki.

    Wczoraj "Kino Polska" przypomniało...
    Mariano Italiano

  • 12. Data: 2009-11-08 14:06:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "piotrl" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    > u mnie jest tylko niebieski, więc nie w każdym urzędzie jest czerwony
    >
    > Celnicy w znanych mi wypadkach używają zielonych. Unika się jedynie
    > stosowania czarnych, bo potem bywają kłopoty z rozróżnieniem, czy dany
    > dokument jest oryginałem, czy kserokopią. Choć widziałem już akty
    > notarialne z czarnymi pieczęciami.

    Bez przesady, w dobie kolorowych xero?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-11-08 14:15:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz wrote:
    a.googlegroups.com...

    > Bez przesady, w dobie kolorowych xero?

    Podobnie, jak urzędy nie lubią czarnych długopisów. Też w dobie
    kolorowych kopiarek, skanerów i drukarek :)

    M.

  • 14. Data: 2009-11-08 14:19:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Podobnie, jak urzędy nie lubią czarnych długopisów. Też w dobie
    > kolorowych kopiarek, skanerów i drukarek :)

    Zawsze pozostaje stara radziecka metoda - napluć i potrzeć :) A pewna
    firma wysyłająca studentów do pracy w USA, sprawdza pieczątki uczelni
    pod lupą, czy składają sie z 1, czy może z 4 kolorów :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-11-08 19:07:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    > A dlaczego w urzędach mają tylko czerwone.
    > Moje pytanie pojawiło się ponieważ usłyszałem ze kolor czerwony jest
    > zarezerwowany dla pieczęci urzędowych. Ale to nie prawda, czy tak?

    Jedyne co jest zarezerwowane dla urzędów to pieczątki "z orłem w
    koronie".

  • 16. Data: 2009-11-09 06:51:07
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Podobnie, jak urzędy nie lubią czarnych długopisów. Też w dobie kolorowych
    > kopiarek, skanerów i drukarek :)

    Bingo! Ostatnio rejestrowałem auto, które ma współwłaściciela, zatem
    potrzebne było upoważnienie. Pan w okienku kręcił nosem, wnikliwie oglądał,
    czy dokument wypisany czarnym długopisem nie jest kserokopią, poszedł się
    nawet skonsultować, czy może przyjąć. Kolejka oczekujących i ja
    odetchnęliśmy z ulgą - przyjął :)

    --
    Ślązak

  • 17. Data: 2009-11-09 06:57:26
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik SzalonyKapelusznik napisał:

    > Zaszlosc poprzednioustrojowa. W "Konsulu" to widac jak wyrabia sie
    > pieczatki.

    Innymi słowy, nadal działa stary mechanizm, rodem z CK Dezerterów: "Najpierw
    melduję się w komendanturze i od razu wyciągam order. To wszystkich
    hipnotyzuje. Proszę zatem o potwierdzenie, że szukałem majora von Kreuzberga
    daremnie i dostaję papier. Tak podróżuję już dwa lata"

    :-))

    --
    Ślązak

  • 18. Data: 2009-11-09 10:21:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Nov 2009, Robert Tomasik wrote:

    > Unika się jedynie
    > stosowania czarnych, bo potem bywają kłopoty z rozróżnieniem, czy dany
    > dokument jest oryginałem, czy kserokopią.

    ROTFL :)
    Co prawda to prawda - kiedyś w US panienka z okienka usiłowała mnie
    przekonać, że "oryginał powinienem zostawić u siebie" (już nie wiem
    co to było za pismi), i dopiero na moje usilne przekonywanie,
    że to jest kopia, co zresztą wyraźnie napisałem długopisem na niej,
    przyjęła do wiadomości :)
    A było w kolorze, bo skanowałem i drukowałem zamiast szukać ksera.
    Znaczy prawdą jest przekonanie, ze "jak kolorowe to oryginał".
    I to ono może powodować ROTFLe :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-11-09 10:26:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Nov 2009, Liwiusz wrote:

    > Zawsze pozostaje stara radziecka metoda - napluć i potrzeć :)

    Hm...
    I co ona ma dać, szczególnie jak "drukarz" ma i drukarkę laserową
    (do wydrukowania "wydruku") i atramentową (do wydrukowania "podpisu")?

    > A pewna firma
    > wysyłająca studentów do pracy w USA, sprawdza pieczątki uczelni pod lupą, czy
    > składają sie z 1, czy może z 4 kolorów :)

    No to na nich potrzebna jest dla odmiany drukarka termosublimacyjna ;>
    (jak rozumiem, rozróżniają przez to że w laserze i "atramencie" punkty
    różnokolorowe są w różnych miejscach, więc krawędzie mają efekt
    przypominający aberrację chromatyczną urządzen optycznych).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-11-09 11:51:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > co to było za pismi), i dopiero na moje usilne przekonywanie,
    > że to jest kopia, co zresztą wyraźnie napisałem długopisem na niej,

    No ale co w tym dziwnego? Czy ona ma być ekspertem d/s rozpoznawania
    oryginałów? Ponieważ na pierwszy rzut oka wyglądało na oryginał, wolała
    się upewnić, żebyś nie miał pretensji, że wzięła oryginał i go zadziała
    gdzieś.

    > A było w kolorze, bo skanowałem i drukowałem zamiast szukać ksera.
    > Znaczy prawdą jest przekonanie, ze "jak kolorowe to oryginał".

    No wiesz, temat ustalania oryginalności od wieków jest nie rozwiązany.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek