  • 1. Data: 2002-12-21 08:14:39
    Temat: Ile odsetek za spoznienie sie z wyplata?PILNE
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    Witam
    moja mama zostala zwlniona z pracy, przepracowala 2,5 miesiaca lecz
    niedostala ani grosza, jak obliczyc ile są nam winni na dzien dzisiejszy
    dodam ze za 1 miesiac miala dostac okolo 800 zł, czyli za 3 miesiace powinno
    byc 2 400 plus dotego odsetki --- ale ile tych odsetek???
    prosze o pomoc
    Nowak Ł.

    Nowak Ł
    Szary Duzy Fiat 125 p LPG
    obklejony

  • 2. Data: 2002-12-22 00:53:17
    Temat: Re: Ile odsetek za spoznienie sie z wyplata?PILNE
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nowak Ł." <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    powinno
    > byc 2 400 plus dotego odsetki --- ale ile tych odsetek???

    Nie podałeś dat należnych wypłat.
    Od 25.07.2002 r. wysokość ustawowych odsetek za
    zwłokę wynosi 16 % w skali roku. Obliczenia musisz
    przeprowadzić dla każdej wypłaty osobno, ponieważ
    mają różne okresy wymagalności.
    Joker

  • 3. Data: 2002-12-22 08:44:35
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    Witam
    okres zatrudnienia byl od 1 pazdziernika do konca grudnia, lecz mama dostala
    wypowiedzenie i zwolnienie z dniem 21 grudnia, a jak dotad niedostala ani
    grosza z wyplaty, sprawe chcemy skierowac do sądu, lecz niewiem ile mama ma
    dostac, z zaległych wyplat jest jakies 2 400 a ile odsetek? pozdrawiam Nowak
    Ł.

  • 4. Data: 2002-12-22 11:47:20
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

> [...]

    ma
    > dostac, z zaległych wyplat jest jakies 2 400 a ile odsetek?

    Joker Ci już napisał, ale chyba nie zrozumiales więc wytłumaczę jeszcze raz.
    Nie obliczaj odsetek od kwoty 2400 a od kwoty kazdej pensji osobno bo rozny
    jest czas dlugosci "spoznienia" z jej wyplaceniem. Przykladowo pensje za
    pazdziernik miala otrzymac w dniu 1 listopada wiec obliczasz odsetki od tego
    dnia dla kwoty 800 (pensja pazdziernikowa), pensje za listopad miala
    otrzymac 1 grudnia wiec obliczasz odsetki od 1 grudnia dla kolejnej sumy 800
    (pensja grudniowa). Odsetki wynosza 16% w skali roku co daje jakies 1.33
    miesiecznie. wiec teoretycznie wg moich wyliczen - gdyby pensja
    pazdziernikowa miala byc wyplacona 1 listopada to do dzisiejszego dnia
    odsetki za nią wynioslyby ok18 zl.

    HaNkA RaChUnKoWa

  • 5. Data: 2002-12-22 13:27:10
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    oki juz mniej wiecej łapie, myslałem ze bedzie tego troszke wiecej, i uda
    nam sie skroic kase z tych oszustów, no coz.... w styczniu bedzie trzeba
    skierowac sprawe do sądu, a nieorientujecie sie ile to moze potrwac???
    pozdrawiam Nowak Ł.

  • 6. Data: 2002-12-22 13:56:10
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

> [...]
    > nam sie skroic kase z tych oszustów, no coz.... w styczniu bedzie trzeba
    > skierowac sprawe do sądu, a nieorientujecie sie ile to moze potrwac???

    Ostatnio znajoma miala identyczna sprawe w Pabianicach - odbyły sie trzy
    rozprawy, tak co 2 - 3 tygodnie chyba.
    A najlepsze jest to ze przegrala - bo $^%$ przyprowadzil kilku swiadkow
    ktorzy bezczelnie zelgali ze widzieli jak dostawala pieniadze ale nie
    podpisalal listy plac. :-(. Wydawalo mi sie ze sprawa jest raczej
    oczywsista - szczegolnie ze od kilku lat wszystki wyplaty byly dokonywane
    przelewem...

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2002-12-22 14:29:40
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    wez mnie niestrasz,
    ale jakby co to wiem gdzie koles mieszka:)))
    pozdrawiamNowak Ł.

  • 8. Data: 2002-12-23 23:07:20
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > wez mnie niestrasz,
    > ale jakby co to wiem gdzie koles mieszka:)))
    > pozdrawiamNowak Ł.

    Nie strasze (tylko ostrzegam, zebys nie byl zbyt pewny swego)- ta znajma
    byla szwaczka w duzej firmie, facet chcial jej zmienic umowe na umowe -
    zlecenie zamiast na umowe o prace - nie zgodzila sie, miala 3 miesiace
    wypowiedzenia - nie wyplacil jej wyplaty za ostatni miesiac. Chcial ja
    zrobic w konia, kazal podpisac w kadrach ze otrzymala i przyjsc do niego do
    drugiego pokoju po wyplate, ona nie podpisala jednak, poszla do niego a on
    ja wywalil za drzwi bez pieniedzy - cala rozmowa miedzy nimi odbywala sie w
    cztery oczy bez swiadkow - i taka byla wersja jej jako powodki - a on
    twierdzil ze byly tam jeszcze dwie osoby - jego skeretarka i jakich
    kierownik - oni zeznali ze widzieli jak jej dawal kase - a ona nie miala
    swiadkow bo rozmowa odbyla sie w cztry oczy. Sad zadecydowal na korzysc
    pracodawcy :-(. A ona byla tak tym wszystkim zmeczona i zniesmaczona ze nie
    miala nerwow juz dalej walczyc.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 9. Data: 2002-12-24 11:10:28
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    Witam
    moze jest pocieszające ze moja mama zawsze razem z siostrą chodzila i ona
    jest swiadkeim ze niedostala pieniedzy( ciocia swoja droga tez zostala
    zwolniona i niedostala pieniędzy) ale jest pocieszjące ze wiem jakim autkiem
    jeździ:)))
    pozdrawiam Nowak Ł.