  • 1. Data: 2002-12-20 20:04:13
    Temat: co oznacza "co do zasady"
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    natknąłem sie na zwrot:
    "Przedsiębiorcami _co_do_zasady_ zostają osoby fizyczne pełnoletnie,
    które nie zostały ograniczone w swojej zdolności do czynności prawnych."

    Co w tym przypadku oznacza zwrot "co do zasady"?

    chester

    P.S. Nie chcę wszczynać kolejnej wojny Sandry z Depilatorem - czas świąt
    czasem pojednania ;-)

  • 2. Data: 2002-12-20 20:12:06
    Temat: Re: co oznacza "co do zasady"
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Skarżyński" <c...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:atvsr6$541$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    >

    > chester
    >
    > P.S. Nie chcę wszczynać kolejnej wojny Sandry z Depilatorem - czas świąt

    Hi!

    To znaczy, ze mozliwe jest aby przedsiebiorca mogla zostac osoba ogroniczona
    w zdolnosci do czynnosci prawnej (czytaj maloletni).

    Kiedys na APG (Administracyjne Prawo Gospodarcze) o tym pisalem na kolokwium
    hehe... no i pamietam ze jakies

    dobre argumenty na to znalazlem. Chociaz to kwestia kontrowersyjna.

    Pozdrawiam, Konrad.

  • 3. Data: 2002-12-20 22:45:04
    Temat: Odp: co oznacza "co do zasady"
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atvtm9$7v6$...@n...gazeta.pl...

    > Kiedys na APG (Administracyjne Prawo Gospodarcze) o tym pisalem na
    kolokwium
    > hehe... no i pamietam ze jakies
    >
    > dobre argumenty na to znalazlem.

    tylko zapomniałeś :-) dobre

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-20 22:46:06
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:atvsr6$541$...@n...gazeta.pl...
    > P.S. Nie chcę wszczynać kolejnej wojny Sandry z Depilatorem - czas świąt
    > czasem pojednania ;-)

    obojetnie co napiszesz :- )nie jesteś wstanie wszcząć wojny :-)

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-20 23:30:24
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > kolokwium

    > tylko zapomniałeś :-) dobre
    >
    > Sandra

    Zapomnialem, bo to bylo rok temu. Moge sobie przypomniec

    jak chcesz. Duzo argumentow nie trzeba, wystarczy

    powolac sie na zasade wolnosci gospodarczej.

    Konrad

  • 6. Data: 2002-12-20 23:48:24
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:au09al$m5e$...@n...gazeta.pl...
    > Zapomnialem, bo to bylo rok temu. Moge sobie przypomniec
    >
    > jak chcesz. Duzo argumentow nie trzeba, wystarczy
    >
    > powolac sie na zasade wolnosci gospodarczej.

    ok. poddam się :-) ale musze miec czarno na białym ,dosłownie ,przepis
    mówiacy dosłownie nie gdybanie :-)

    Sandra

  • 7. Data: 2002-12-20 23:56:41
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > ok. poddam się :-) ale musze miec czarno na białym ,dosłownie ,przepis
    > mówiacy dosłownie nie gdybanie :-)
    >
    > Sandra

    No jest przepis. Norma konstytucyjna - Art. 20.

    Społeczna gospodarka rynkowa oparta na WOLNOŚCI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ,
    własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów
    społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej
    Polskiej.

    Art. 22.
    Ograniczenie WOLNOŚCI DZIAŁALNOŚCI gospodarczej jest dopuszczalne tylko w
    drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny.

    Nie ma przepisu, ktory by ograniczal ta wolnosc i stanowil, ze osoba
    ograniczona w zdolnosci
    do czynnosci prawnych nie moze prowadzic dzialalnosci gospodarczej

    Konrad (Boze o czym ja pisze o tej porze)

  • 8. Data: 2002-12-21 00:19:17
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:au0as0$qvo$...@n...gazeta.pl...

    nie zadawala mnie ta odpowiedz...

    Sandra

  • 9. Data: 2002-12-21 00:27:14
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Nie ma przepisu, ktory by ograniczal ta wolnosc i stanowil, ze osoba
    > ograniczona w zdolnosci
    > do czynnosci prawnych nie moze prowadzic dzialalnosci gospodarczej

    Ale wlasnie stwierdzenie:
    Przedsiębiorcami, co do zasady, zostają osoby fizyczne pełnoletnie, które
    nie zostały ograniczone w swojej zdolności do czynności prawnych nie
    ogranicza wlasnie tej wolnosci?
    Wprawdzie nie jestem w zadnej mierze fachowcem, ale pod linkiem
    http://prawo.w.interia.pl/dg2.html mozna znalezc:

    "Elementem istotnym dla oceny, czy osoba fizyczna może być przedsiębiorcą,
    jest zdolność do czynności prawnych tej osoby."

    I co ma teraz myslec taki zagubiony internauta?

    Pozdrawiam
    Jarek Dyrkacz

  • 10. Data: 2002-12-21 02:44:12
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>