  • 11. Data: 2004-08-12 15:34:46
    Temat: Re: Ile kosztuje umowa o spółkę z.o.o?
    Od: "A. Zjata" <a...@a...pl>

    > dziwne zawsze mi sie wydawało że merytorycznie odwala robote główna
    > księgowa a ubiera w postać prawną notariusz ( i to za cieżkie pieniądze).

    Co glowna ksiegowa ma do tego jak sie wspolnicy umawiaja ? Glowna ksiegowa
    zostanie zzatrudniona dopiero jak umowa spolki zostanie spisana.

    Pozatym glowna ksiegowa jest do ksiegowania czyli zapisywania w sposob rzetelny
    zdarzen dospodarczych, a nie od pisania umow Spolki.

    A. Zjata

  • 12. Data: 2004-08-12 15:39:30
    Od: "A. Zjata" <a...@a...pl>

    Po wypowiedzi widac, ze praktyk :-)

    > Prawnik w zasadzie może policzyć sobie każdą kwotę, którą wie że klient
    > jest w stanie zapłacić ;)

    Tylko po co ? Latwiej aby kazdy wspolnik przeczytal kawalek KSH (dobrze im to
    zrobi) po czym dokonali ogolnych ustalen i poszli z tym do notariusza
    (oczywiscie jesli jest to normalna spolka, a nie jakas super wykrecona z
    ambitnymi inaczej wspolnikami). Wszyscy notariusze ktorych znam umowe spolki
    przygotuje na podstawie spisanych w punktach uzgodnien wspolnikow, bez
    dodatkowych kosztow.

    > Spotkałem się już z notariuszami, którzy dzielili taksę przez 2, a nawet 3.

    Znasz jakis w Warszawie ? Chetnie poznam :-)

    > Koszt zarejestrowania Spółki w KRS to 1000 zł opłaty sądowej i 500 zł za
    > ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

    Jesli Spolka mala i ma jakies "szczytne" cele, to mozna podobno (nie
    praktykowalem) wystapic o zwolnienie z oplaty sadowej oraz ogloszenia w MSiG.

    A. Zjata

  • 13. Data: 2004-08-12 17:19:43
    Temat: Re: Ile kosztuje umowa o spolke z.o.o?
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/12/2004 5:34 PM, A. Zjata wrote:

> [...]
    >
    > Pozatym glowna ksiegowa jest do ksiegowania czyli zapisywania w sposob rzetelny
    > zdarzen dospodarczych, a nie od pisania umow Spolki.

    Główna księgowa/ksiegowy może posłużyć jako konsultant do właściwego,
    innego niż opisowy sklasyfikowania zamierzonego zakresu działalności i
    poinstruować wspólników co do zakresu koniecznych (lub ich
    braku)zezwoleń, koncesji etc.
    Założenie spółki nastepuje zwykle w celu gospodarczym - wskazane jest
    więc mieć plan, oparty na rzetelnej wiedzy o ponoszonych kosztach, w
    szcególności obligatoryjnych i wysokości płaconych podatków i innych
    danin publicznych. Może się bowiem okazać, że istnieje korzystniejsza
    lokata kapitału, niż wniesienie go do spółki.

    Pzdr: Catbert

  • 14. Data: 2004-08-15 13:18:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 12 Aug 2004 17:39:30 +0200, "A. Zjata" <a...@a...pl>
    wrote:

    >Jesli Spolka mala i ma jakies "szczytne" cele, to mozna podobno (nie
    >praktykowalem) wystapic o zwolnienie z oplaty sadowej oraz ogloszenia w MSiG.
    Jak sie rozroznia spolki male od innych w momencie skladania
    dokumentow do KRS?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl