  • 1. Data: 2004-08-11 19:46:51
    Temat: czy podczas rutynowej kontroli...
    Od: "mb." <m...@g...pl>

    ...moze od poczatku, mianowicie:
    ide sobie ulica, srodek miasta, bialy dzien, zatrzymuje mnie patrol
    policjantow
    stwierdzaja zupelnie bez sensu ze "przed nimi uciekam" i w zwiazku z tym
    chca mnie przeszukac
    ok, trudno, zaczyna sie trzepanie kieszeni itp
    w plecaku mam zaadresowane, gotowe do wyslania paczki (allegro) i jakies tam
    prywatne listy - czy policjanci maja prawo to otworzyc i przeszukac?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-11 21:14:52
    Temat: Re: czy podczas rutynowej kontroli...
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2004 21:46:51 +0200, mb. naskrobał(a):

> [...]
    > w plecaku mam zaadresowane, gotowe do wyslania paczki (allegro) i jakies tam
    > prywatne listy - czy policjanci maja prawo to otworzyc i przeszukac?

    "Policjant ma prawo do przeprowadzenia kontroli osobistej lub przeglądania
    zawartości bagażu lub ładunku w przypadku uzasadnionego podejrzenia
    popełnienia przez osobę czynu zabronionego, podjęcia decyzji o zatrzymaniu
    osoby, a także na rozkaz przełożonego w przypadkach imprez o charakterze
    masowym"

    czyli nie powinni w tym przypadku.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-11 21:59:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mb." <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tam
    > prywatne listy - czy policjanci maja prawo to otworzyc i przeszukac?

    Plecak - tak. Listów i paczek - nie. jeśli już bardzo chcą, to zatrzymują to
    i nieodpieczętowane przekazują prokuratorowi - chyba, że im zezwolisz.

    Tak piszę, bo nie wiem co rozumiesz pod słowem "to".

  • 4. Data: 2004-08-11 23:38:41
    Od: "mb." <m...@g...pl>

> [...]
    > i nieodpieczętowane przekazują prokuratorowi - chyba, że im zezwolisz.
    >
    > Tak piszę, bo nie wiem co rozumiesz pod słowem "to".

    dzieki :)
    chodzilo mi o listy i paczki w srodku plecaka, bo do srodka plecaka to
    domyslam sie, ze moga zajrzec bez problemu
    rozumiem, ze jesli zatrzymali mnie bez zadnej przyczyny (jak mowilem
    wczesniej - powiedzili ze im sie wydalem podejrzany, bo skrecilem na ich
    widok (srodek dnia, wroclawski rynek (!))) to w przypadku rozerwania przez
    nich listow mam prawo zadac jakiegos odszkodowania? (i przy okazji, co jesli
    te listy zostana przekazane prokuratorowi i on je rozerwie?)
    pozdrowka

  • 5. Data: 2004-08-12 09:04:26
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > w plecaku mam zaadresowane, gotowe do wyslania paczki (allegro) i jakies
    tam
    > prywatne listy - czy policjanci maja prawo to otworzyc i przeszukac?

    NIE

  • 6. Data: 2004-08-12 18:38:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    jesli
    > te listy zostana przekazane prokuratorowi i on je rozerwie?)

    co do rozrywana listów, to przede wszystkim jest gardłowa sprawa dla
    Policjantów, bo to przekroczeniem uprawnień smakuje - a więc prokurator.

    Co do odszkodowań, to wiele zależy od tego, co się w środku znajdzie. Jak
    narkotyki, to w ramach odszkodowania pójdziesz siedzieć. Jak listy, to
    jednak sam fakt, że skręciłeś na ich widok będzie zbyt małym argumentem.