  • 1. Data: 2004-08-11 20:00:14
    Temat: Korespondencja między szkołą a opiekunem prawnym
    Od: "Szymon Garcen" <m...@g...pl>

    Witam!
    Dziś stałem się opiekunem prawnym osoby pełnoletniej która ciągle się uczy i
    mam w związku z tym pytanie czy jako jej opiekun mam obowiązek uczęszczania
    na wywiadówki i korespondowania z jej szkołą? Gdzie mugłbym znaleźć coś na
    temat swoich obowiązków z tym związanych? Zgóry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2004-08-11 22:58:05
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Szymon Garcen <m...@g...pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Dziś stałem się opiekunem prawnym osoby pełnoletniej która ciągle się uczy

    Możesz podać, na jakiej podstawie prawnej stałeś się opiekunem osoby
    pełnoletniej? Ubezwłasnowolnolniona jest?

    RG

  • 3. Data: 2004-08-12 07:20:15
    Od: "Sebastian M." <m...@g...pl>

    Roman G. <r...@g...pl> napisał(a):

    > Możesz podać, na jakiej podstawie prawnej stałeś się opiekunem osoby
    > pełnoletniej? Ubezwłasnowolnolniona jest?
    >
    > RG
    Hmm...Sam dokładnie niewiem na jakiej zasadzie to działa, rodzice tej osoby
    mają ograniczone prawa rodzicielskie, jest zupełnie sama i otzrzymuje
    pieniązki z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie i tam właśnie musiałem
    podpisać że zostaję jej opiekunek prawnym. Pani w PCPR powiedziała mi że moja
    funkcja polega na nadzorowaniu poczynań tej osoby ale tak naprawdę to nic
    więcej niewiem. Jeśli ona mieszka sama i nieutrzymuje kontaktów z rodziną to
    wydaje mi się że na mnie przechodzą obowiązki związane z korespondencją
    szkolną?

  • 4. Data: 2004-08-12 13:27:28
    Od: "castrol" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian M." <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > wydaje mi się że na mnie przechodzą obowiązki związane z korespondencją
    > szkolną?

    Jesli jest osoba pelnoletnia to sama moze chodzic na wywiadowki jak i
    rowniez sama moze korespondowa ze szkola w swoim imieniu

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2004-08-12 16:40:16
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    castrol <c...@w...pl> napisał(a):

    > Jesli jest osoba pelnoletnia to sama moze chodzic na wywiadowki

    Z tym się nie zgodzę. Wywiadówki są dla rodziców, a taka osoba nie ma
    statusu rodzica, lecz status ucznia.

    > jak i rowniez sama moze korespondować ze szkola w swoim imieniu

    Tu zgoda.

    RG