  • 1. Data: 2003-02-22 19:50:47
    Temat: Ile gwarancji po naprawie?
    Od: "D." <p...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Może ktoś będzie wiedział i mi odpowie, ile dostanę gwarancji.

    Zepsuł się mi twardy dysk, który kupiłem jak jeszcze była trzyletnia
    gwarancja na HDD.
    W tej chwili na dyski gwarancja wynosi 1 rok.
    Wiem, że po naprawie (wymianie) gwarancja na mój dysk będzie biec od nowa.
    Ale spotkałem się z opinią, że nie 3 lata ale 1 rok. Czy to możliwe?

    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

    Pozdr.
    D.

  • 2. Data: 2003-02-23 12:18:20
    Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
    Od: "Shivman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "D." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wiem, że po naprawie (wymianie) gwarancja na mój dysk będzie biec od nowa.
    > Ale spotkałem się z opinią, że nie 3 lata ale 1 rok. Czy to możliwe?

    Gwarancja to jest rodzaj umowy pomiędzy sprzed. i kup.
    i wg mnie nie mogą tak sobie zmienić głównych już ustalonych zasad gwarancji
    a więc czasu trwania, a więc powinna 3 lata.
    Jeśli się mylę niech mnie ktoś sprostuje.
    Shivman

  • 3. Data: 2003-02-24 13:00:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2003, D. wrote:

> [...]
    >+ gwarancja na HDD.
    >+ W tej chwili na dyski gwarancja wynosi 1 rok.

    Mylisz się: po primo tylko "3 dużych" (IBM, Seagate i Maxtor) skrócili
    gwarancję dla najtańszych wersji dysków (reszta, m.in. Samsung nadal
    proponuje "standardowo" 3 lata), po drugie nawet ci "duzi" część modeli
    w grupie "dla domu" dają z możliwością wyboru: nie dalej jak w zeszłym
    tygodniu ściągałem Maxtora z gwarancją 3 lata, był coś 40..50zł
    droższy niż model "roczny" :)

    >+ Wiem, że po naprawie (wymianie) gwarancja na mój dysk będzie biec od nowa.
    >+ Ale spotkałem się z opinią, że nie 3 lata ale 1 rok. Czy to możliwe?

    Byłoby dziwne !
    Napisz o wyniku reklamacji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-02-24 14:08:14
    Od: "D." <p...@p...onet.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

> [...]
    > w grupie "dla domu" dają z możliwością wyboru: nie dalej jak w zeszłym
    > tygodniu ściągałem Maxtora z gwarancją 3 lata, był coś 40..50zł

    Witam!

    Ten dysk to zwykły Fujitsu 30GB, nie jestem pewien, ale już takich w Polsce
    nowych nie ma.
    Co do okresu gwarancji to nie słyszałem, żeby ta firma utrzymała ją na 3
    lata.

    Po nowego twardziela idę już jutro :-)
    Jestem ciekawy jaki mi zaproponują...

    Pozdr.
    D.

  • 5. Data: 2003-02-25 03:05:15
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b3d9h7$51e$1@nemesis.news.tpi.pl>, D. wrote:
> [...]
    > nowych nie ma.
    > Co do okresu gwarancji to nie słyszałem, żeby ta firma utrzymała ją na 3

    No MZ na podstawie Art. 581. § 1. Kodeksu Cywilnego:

    Jezeli w wykonaniu swoich obowiazków gwarant dostarczyl uprawnionemu z
    gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolna od wad albo dokonal
    istotnych napraw rzeczy objetej gwarancj, termin gwarancji biegnie na nowo
    od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
    naprawionej. Jezeli gwarant wymieni czesc rzeczy, przepis powyzszy stosuje
    sie odpowiednio do czesci wymienionej.

    Gwarancja powinna isc na nowo i byc na okres 3ch lat.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-02-25 10:10:43
    Od: "D." <p...@p...onet.pl>

    > Po nowego twardziela idę już jutro :-)
    > Jestem ciekawy jaki mi zaproponują...
    >
    > Pozdr.
    > D.

    Witam ponownie!

    W serwisie pan powiedział, że jeszcz nie ma odpowiedzi z centrali i trzeba
    czekać...? Na argument o terminie 14 dni na naprawę powiedział, że przepisy
    się zmieniły i teraz po 14 dniach klient może przyjść i dowiedzieć się co
    słychać w sprawie. A słychać tyle, że mam przyjść i dowiedzieć się za
    tydzień :-)
    To jaki jest teraz termin naprawy ? 21 dni, a może 28 ???
    Czy mam iść do jakiegoś Rzecznika Praw Konsumenta ze skargą?

    Pozdr.
    D.

  • 7. Data: 2003-02-25 10:36:19
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    D. wrote:
> [...]
    > To jaki jest teraz termin naprawy ? 21 dni, a może 28 ???
    > Czy mam iść do jakiegoś Rzecznika Praw Konsumenta ze skargą?

    przy gwarancji termin jest taki jak zapisany w karcie gwarancyjnej, nie
    ma i od dłuższego czasu nie było przepisów to regulujących
    a przy niezgodności towaru z umową (czyli zamiast rękojmi) termin jest
    "odpowiedni"...

    KG

  • 8. Data: 2003-02-25 11:05:29
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b3ffco$aad$1@atlantis.news.tpi.pl>, D. wrote:
> [...]
    > się zmieniły i teraz po 14 dniach klient może przyjść i dowiedzieć się co

    bylo poprosic o podstawe prawna

> [...]
    > To jaki jest teraz termin naprawy ? 21 dni, a może 28 ???
    > Czy mam iść do jakiegoś Rzecznika Praw Konsumenta ze skargą?

    A oddales ten dysk na podstawie gwarancji, tak? No to byc moze cie maja.
    Tj obowiazuja cie terminy ktore masz w karcie gwarancyjnej.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-02-25 19:57:35
    Od: "D." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A oddales ten dysk na podstawie gwarancji, tak? No to byc moze cie maja.
    > Tj obowiazuja cie terminy ktore masz w karcie gwarancyjnej.

    Niestety, karta gwarancyjna ogranicza się w tym przypadku do stickera na
    dysku i faktury zakupu...
    Czyli w tym momencie obowiązuje obie strony Kodeks Cywilny, tak?
    A w kodeksie ile jest dni na naprawę?..., chyba 14.

    Pozdr.
    D.

  • 10. Data: 2003-02-26 02:19:21
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b3ghp4$135$1@atlantis.news.tpi.pl>, D. wrote:

    > Niestety, karta gwarancyjna ogranicza się w tym przypadku do stickera na
    > dysku i faktury zakupu...

    No to nie jest to żadna karta gwarancyjna, bo taki "sticker" dokumentem
    gwarancyjnym nie jest. Nie jest nim również paragon. Tak przynajmniej
    wyczytałem na stronach Federacji Konsumentów, bo do podstawy prawnej
    określającej jak ma taki dokument wyglądać dla zakupów dokonanych przed
    1/1/03 nie udało mi się dotrzeć.

    > Czyli w tym momencie obowiązuje obie strony Kodeks Cywilny, tak?

    Wychodzi na to że oddałęś z tytułu rękojmi bo skoro nie było dokumentu
    gwarancyjnego to nie było i gwarancji. Ale przyjmując ten tok rozumowania
    nie możesz się domagać 3 letniej gwarancji po wymianie dysku bo poprzedni
    nie miał żadnej. Więc albo założysz że jest to mimo formalnych
    uchybień gwarancja i będziesz domagał się wymiany na taki sam produktt w
    co wchodzić tez MZ powinna taka sama gwarancja i jesteś jednocześnie
    skazany na ich łaskę bądź niełaskę w kwestii procedury/terminów
    załatwiania reklamacji, albo założysz że była to rękojmia, terminy
    narzucaja odpowiednie ustawy, ale nie możesz żadać jakiejkolwiek
    gwarancji.

    > A w kodeksie ile jest dni na naprawę?..., chyba 14.

    Z tytułu rękojmi mają maks. 14 dni na załatwienie reklamacji. Jeśli
    stwierdzą konieczność powołania rzeczoznawcy mają w sumie dni 21.

    --
    Marcin