eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoIle gwarancji po naprawie? › Re: Ile gwarancji po naprawie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.icm.edu.pl!news
    .onet.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile gwarancji po naprawie?
    Date: Wed, 26 Feb 2003 10:19:21 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 35
    Message-ID: <9...@z...router>
    References: <b38k7t$76h$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <b3d9h7$51e$1@nemesis.news.tpi.pl> <b3ffco$aad$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <p...@z...router> <b3ghp4$135$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm86.omega134.scvmaxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1046226499 16070 218.186.134.86 (26 Feb 2003 02:28:19
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Feb 2003 02:28:19 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:124993
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <b3ghp4$135$1@atlantis.news.tpi.pl>, D. wrote:
    >> > To jaki jest teraz termin naprawy ? 21 dni, a może 28 ???
    >> > Czy mam iść do jakiegoś Rzecznika Praw Konsumenta ze skargą?
    >>
    >> A oddales ten dysk na podstawie gwarancji, tak? No to byc moze cie maja.
    >> Tj obowiazuja cie terminy ktore masz w karcie gwarancyjnej.
    > Niestety, karta gwarancyjna ogranicza się w tym przypadku do stickera na
    > dysku i faktury zakupu...

    No to nie jest to żadna karta gwarancyjna, bo taki "sticker" dokumentem
    gwarancyjnym nie jest. Nie jest nim również paragon. Tak przynajmniej
    wyczytałem na stronach Federacji Konsumentów, bo do podstawy prawnej
    określającej jak ma taki dokument wyglądać dla zakupów dokonanych przed
    1/1/03 nie udało mi się dotrzeć.

    > Czyli w tym momencie obowiązuje obie strony Kodeks Cywilny, tak?

    Wychodzi na to że oddałęś z tytułu rękojmi bo skoro nie było dokumentu
    gwarancyjnego to nie było i gwarancji. Ale przyjmując ten tok rozumowania
    nie możesz się domagać 3 letniej gwarancji po wymianie dysku bo poprzedni
    nie miał żadnej. Więc albo założysz że jest to mimo formalnych
    uchybień gwarancja i będziesz domagał się wymiany na taki sam produktt w
    co wchodzić tez MZ powinna taka sama gwarancja i jesteś jednocześnie
    skazany na ich łaskę bądź niełaskę w kwestii procedury/terminów
    załatwiania reklamacji, albo założysz że była to rękojmia, terminy
    narzucaja odpowiednie ustawy, ale nie możesz żadać jakiejkolwiek
    gwarancji.

    > A w kodeksie ile jest dni na naprawę?..., chyba 14.

    Z tytułu rękojmi mają maks. 14 dni na załatwienie reklamacji. Jeśli
    stwierdzą konieczność powołania rzeczoznawcy mają w sumie dni 21.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1