  • 11. Data: 2003-02-26 07:49:31
    Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > No to nie jest to żadna karta gwarancyjna, bo taki "sticker" dokumentem
    > gwarancyjnym nie jest. Nie jest nim również paragon. Tak przynajmniej
    > wyczytałem na stronach Federacji Konsumentów, bo do podstawy prawnej
    > określającej jak ma taki dokument wyglądać dla zakupów dokonanych przed
    > 1/1/03 nie udało mi się dotrzeć.

    > Wychodzi na to że oddałęś z tytułu rękojmi bo skoro nie było dokumentu
    > gwarancyjnego to nie było i gwarancji. Ale przyjmując ten tok rozumowania
    > nie możesz się domagać 3 letniej gwarancji po wymianie dysku bo poprzedni
> [...]

    Są dwa poglądy - jeden mówi, że do istnienia gwaracnji rzeczywiście
    niezbędne jest wydanie dokumentu gwarancyjnego i bez niego nie ma mowy o
    gwarancji, drugi, że forma pisemna (karta gwarancyjna) z art. 577 jest
    zastrzeżona tylko do celów dowodowych, a więc istnienie gwarancji można
    udowodnić też w inny sposób.

    KG