  • 11. Data: 2005-09-13 18:26:30
    Temat: Re: Hosting i brak DG
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Xorock wrote:

    > Wiem że założenie DG byłoby najlepszym rozwiązaniem jednak za pół roku
    > kończę studia i wtedy mogę wykorzystać zwolnienie całkowite z opłacania
    > składek ZUS.

    Heh, jest jakis przepis, ze o nim nie wiem? Calkowite? Hmmm... To
    ciekawe...

    > Do tego czasu będę miał problemy właśnie takie, jak w temacie.
    > Do tego dochodzi rezygnacja części klientów ponieważ nie mogą
    > otrzymać fvat.

    No to wlasnie o tym pisalem.

    --
    A Lot Like Love - komedia romantyczna :) ....... http://tiny.pl/qj5b
    Fantastyka - przegląd prasy wakacyjnej ......... http://tiny.pl/qj53

  • 12. Data: 2005-09-13 18:44:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    mariposa doux napisał(a):
    > Heh, jest jakis przepis, ze o nim nie wiem? Calkowite? Hmmm... To
    > ciekawe...

    Nie ma, gość coś źle doczytał. Przez pierwszy rok jest ulga i ZUS wynosi
    wtedy około 250 zł, ale całkowitego zwolnienia raczej nie ma.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2005-09-13 19:30:49
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Nie ma, gość coś źle doczytał. Przez pierwszy rok jest ulga i ZUS wynosi
    > wtedy około 250 zł, ale całkowitego zwolnienia raczej nie ma.

    Raczej przez 2 lata. I skonczenie studiow nei ma nic do rzeczy. Gosc moze
    spokojnie otwierac DG bedac studentem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2005-09-14 06:07:53
    Od: Xorock <x...@g...com>

    SDD napisał(a):
    > Raczej przez 2 lata. I skonczenie studiow nei ma nic do rzeczy. Gosc moze
    > spokojnie otwierac DG bedac studentem.

    Po prostu od dawna się tym nie interesowałem i mam "lekko" przestarzałe
    informacje :) W każdym bądź razie kiedyś była zniżka dla absolwentów
    zakładających własną firmę. Można było przez 12 miesięcy zrezygnować z
    opłacania składek ZUS co się z wiadomych przyczyn opłacało. Widocznie
    teraz obowiązuje już tylko (cytat):

    Po wejściu w życie nowych przepisów, osoby które zdecydują się na
    otworzenie własnego biznesu, przez pierwsze 2 lata będą płacić składki
    na ubezpieczenie emerytalne i rentowe od podstawy wynoszącej 30 proc.
    minimalnej płacy (254,70 zł), a nie tak jak obecnie 60 proc.
    przeciętnego wynagrodzenia (1449,27 zł). Od tej niższej podstawy opłacą
    także składki na ubezpieczenie chorobowe, wypadkowe oraz na Fundusz
    Pracy. Oznacza to, że miesięczna kwota składek ubezpieczeniowych, jakie
    płacić będą początkujący przedsiębiorcy spadnie z 724,91 zł do 254,84
    zł. W ciągu dwóch lat będą mogli zaoszczędzić dzięki nowym przepisom
    ponad 11 tys. zł.

    W 2005 r. minimalne wynagrodzenie wynosi 849 zł. Podstawa wymiaru
    składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe dla
    osób rozpoczynających działalność wynosi więc 254,70 zł (30 proc. x 849 zł)

  • 15. Data: 2005-09-14 07:18:00
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Xorock napisał(a):
    > Witam.
    > Czy będzie w porządku jeżeli nie prowadząc działalności gospodarczej
    > podpiszę z firmą umowę zlecenia na np: "utrzymanie strony internetowej"
    > czyli hosting?

    Nie, nie będzie. Ty nie wykonujesz zlecenia, a pośredniczysz w sprzedaży
    usług między dwiema firmami.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin