    Subject: Re: Holenderska koncesja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Henryk Hajdan <h...@g...com>
    Date: Thu, 19 Aug 2021 07:46:11 +0200

    W dniu 2021.08.18 o 22:47, A. Filip pisze:

    > Czy twoje "standardy" co do ograniczania zagranicznej obecności w
    > mediach odnoszą się do *każdego* kraju UE? Jak daleko PiS wybiegł poza
    > standardy prawa innych krajów "starej UE"?

    Osobiście nie mam nic przeciwko obcym kapitałom w krajach UE. Niech będą
    firmy i media co mają 49% czy 100 % udziałów.
    Piszą, że w innych krajach w mediach jest niewiele zagranicznego
    kapitału, tylko nadal mam wątpliwości w jaki sposób ten kapitał
    zagraniczny lub raczej ludzie obsadzeni przez zagranicznego właściciela
    mają wpływ na prezentowane treści.
    Czy w innych mediach robią tak jak w TVPis, że wyczyścili wszystkich
    wydawców i obsadzili osobami które myślą tak jak PIS ? Nawet dochodzi do
    takiej paranoi, że dziennikarz prowadzący wbrew swoim przekonaniom i
    poglądom czyta jakąś bzdurę napisaną przez Wydawcę.

    Może nie do końca się znam, ale jak właściciel medium produkuje
    teleturniej, robi badania i pomiary ile widzów to ogląda przykładowo 3
    mln ludzi ogląda, to kalkuluje ceny reklam przerywających teleturniej
    tak, aby mieć zysk.
    Zainwestuje 2mln zł a z reklam wyciągnie 2,2 mln zł i ma zysk.

    Serwisów informacyjnych raczej nie przerywają, ale już reportaże śledcze
    są przerywane reklamami, więc jest to raczej jakiś dodatek do biznesu.