  • 41. Data: 2005-12-20 15:58:03
    Temat: Re: Hipermarket, niewpuszczenie na teren sklepu, odmowa sprzedazy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > W kodeksie wykroczen jest cos o sprzedazy detalicznej. Paleta towaru, to
    > chyba nie sprzedaz detaliczna.

    Kto tak powiedział?

  • 42. Data: 2005-12-20 15:59:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > No dobra. Ale to jest chyba uzasadniona przyczyna, jak klient chce zwinac
    > caly zapas towaru.

    A co ciebie (czy sklep) to obchodzi? Może urządza imprezę.

    > Przez to sprzedawca moze stracic innych klientow.

    ...jak nie umie zamówić kolejnej dostawy...

  • 43. Data: 2005-12-20 16:01:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Dlaczego idiotyczne? Wyobraz sobie, ze masz sklepik, w ktorym ludzie
    > kupuja sobie pieczywo i maselko na sniadanie. Przechodzi gosciu i wykupuje
    > wszystkie bulki. Ludzie beda wkurwieni, a ty nie sprzedasz masla.

    A teraz wyobraź sobie, że w okolicy jest Zlot Miłośników Bułek.
    Przychodzi cała ekipa, ustawia się grzecznie w kolejce i kupują bułki.

    Któregoś z kolei nie wpuścisz 'bo dla zwykłych klientów nie będzie'?

    Masz mentalność sklepowej z czasów komuny.

  • 44. Data: 2005-12-20 16:05:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Za to w OSNKW 1986/3-4/17 [przegląd orzeczn.: Ćwiąkalski Z.; Zoll A.
    > NP 1987/6/46] znalazłem takie zdanie: "Artykuł 6 ust. 3 ustawy z dnia
    > 10 maja 1985 r. o zmianie niektórych przepisów prawa karnego i prawa o
    > wykroczeniach (Dz. U. Nr 23, poz. 100) określa wartość towaru będącego
    > przedmiotem wykroczenia określonego w art. 135 k.w. do 20 000 zł."
    > Czyli wychodziło by na to, że większe zakupy nie podlegają po ten
    > przepis.

    Eeee... Ale czy czasem te 20000zł z roku 1985 to obecnie nie jest 2zł? ;)

  • 45. Data: 2005-12-20 16:06:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Mysle, ze moglby uznac obawe przed wyczysczeniem polki, co mialoby wplyw
    > na funkcjonowanie sklepu, za uzasadniona.

    Klient jest od tego, by opróżniać półki, a właściciel sklepu od tego ma
    pracowników, żeby je zapełniać.

  • 46. Data: 2005-12-20 16:37:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w
    wiadomości news:43a82bda@news.home.net.pl...
    A.
    > Eeee... Ale czy czasem te 20000zł z roku 1985 to obecnie nie jest
    2zł? ;)

    Nie wiem tak naprawdę, bo nie sprawdzałem bezpośrednio w orzeczeniu.
    LEX z którego wyciągnąłem te dane niby nowelizuje kwoty. Ale LEX-a mam
    w pracy i nie mam jak sprawdzić. Tak, czy siak to nijak przywołany w
    orzeczeniu przepis nie pasuje. Również do tych 2 zł.

  • 47. Data: 2005-12-20 17:09:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Klient bierze do
    > koszyka i gdyby tak naprawdę teoretycznie do tego podejść, to towar od
    > tej chwili stanowi jego własność.

    Nie zgodzę się. Klient wyraża wolę przyjęcia oferty dopiero podchodząc z
    towarem do kasy. Wtedy też można mówić o spełnieniu dwóch przesłanek
    przejścia własności - zawarcia umowy sprzedaży i wejścia w posiadanie
    rzeczy oznaczonej co do gatunku. Wcześniej może sobie wkładać i wykładać
    z koszyka ile chce. Gdyby było tak jak piszesz, to po włożeniu do
    koszyka i zawarciu przez to umowy sprzedaży nie mógłbyś już niczego z
    niego wyjąć - bo niby na jakiej podstawie odstępujesz od już zawartej umowy?

    > W praktyce klient po prostu powinien powiedzieć, że skoro nie chcą
    > zapłaty, to on to wpłaci do depozytu sądowego i wyjść ze sklepu - dla
    > porządku ustalając kto jest wierzycielem. Nie była by to kradzież, a
    > ochronie sklepu nie przysługiwało by prawo zatrzymania takiej osoby!

    To teraz opisz reakcję przeciętnego patrolu policji na taki wywód... :)

    KG

  • 48. Data: 2005-12-20 17:52:11
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@m...pl>

    In article <43a82b19$1@news.home.net.pl>,
    a...@l...SPAM_PRECZ.com says...
    > Masz mentalność sklepowej z czasów komuny.

    A Ty inspektora robotniczo-chlopskiego. Towar nalezy do sklepikarza i
    powinien moc nim dysponowac wedle swojego uznania.

    --
    KRZYZAK

  • 49. Data: 2005-12-20 18:12:37
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    kam wrote:

> [...]
    > koszyka i zawarciu przez to umowy sprzedaży nie mógłbyś już niczego z
    > niego wyjąć - bo niby na jakiej podstawie odstępujesz od już zawartej

    Zwyczaj. A nie ma bynajmniej zwyczaju, żeby sprzedawca coś wyjmował
    kupującemu z koszyka.

  • 50. Data: 2005-12-20 19:01:23
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 20.12.2005 Antic & Pokey <c...@i...pl> napisa?/a:

    > Widze, ze koledzy nie pami?taj? "dawnych dobrych czasów", kiedy to by?a
    > podstawowa obawa (o wyczyszczenie pó?ki). A praktyki w typie "kazdy klient -
    > jedna sztuka poszukiwanego towaru" byly czyms normalnym.
    > ;-)

    Owszem, tak bylo kiedys i pewnie w tych czasach takie zachowanie byloby
    usprawiedliwione. Jednak dzisiaj szczerze watpie, zeby mozna bylo sie na to
    powolywac. =)

    --
    Tomasz Trystula