  • 21. Data: 2013-02-17 08:41:20
    Temat: Re: Hacking...
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup
    > Dostęp do systemu informatycznego != kradzież i != włamanie.

    Ale nawet jeżeli złamał zabezpieczenia to nie ukradł bazy danych!

  • 22. Data: 2013-02-17 08:43:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mr. Misio" napisał w wiadomości grup
    > "Odjechali samochodem wlasciciela, ktory zostawil kluczyki w stacyjce,
    > wlascicielowi grozi 5 lat wiezienia"
    >
    > O to chodzi?
    >
    > O karanie ofiar?

    Zostawiając kluczyki w stacyjce złamał prawo.

  • 23. Data: 2013-02-17 10:14:33
    Od: ein <e...@n...spam>

  • 24. Data: 2013-02-17 10:59:05
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-02-17 08:43, qwerty pisze:

    > Zostawiając kluczyki w stacyjce złamał prawo.

    ??

    --
    spp

  • 25. Data: 2013-02-17 12:09:28
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

  • 26. Data: 2013-02-17 12:09:56
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik "Mr. Misio" napisał w wiadomości grup

    > Zostawiając kluczyki w stacyjce złamał prawo.

    I to uniewinnia złodzieja?

  • 27. Data: 2013-02-17 12:47:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.02.2013 12:09, Mr. Misio pisze:

    > I to uniewinnia złodzieja?

    Cóż, w niektórych miejscach są np. rowery na które można sobie wsiąść i
    pojeździć po okolicy - dlaczego nie może być samochodów, które są
    zostawiane do dyspozycji potrzebujących?

    Dlaczego zatem złodziej? Nie przełamał zabezpieczeń tylko wsiadł do
    udostępnionego dla wszystkich samochodu. Zgodnie z przepisami właściciel
    powinien uniemożliwić osobom niepożądanym skorzystanie z jego pojazdu.
    Więc jeśli nie zabezpieczył...

  • 28. Data: 2013-02-17 13:02:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.02.2013 01:53, Michoo pisze:

    > Co poza _intencją_ w takim razie rozróżnia legalność od nielegalności?

    A czego ty byś chciał? Żeby kupowanie siekiery było nielegalne bo ktoś
    może jej użyć do zabicia kogoś?

    > Bo urządzenie nie rozróżnia - działanie jest jedno, różni się tylko CEL
    > działania.

    Patrz wyżej.

    > Jakby podliczyć użytkowników to wandale pewnie przekraczają tych
    > działających zgodnie z przeznaczeniem o kilka rzędów wielkości ;)

    To tylko twoja konfabulacja.

    [ciach]

    > Ale tu mówimy o siekierze do zabijania ludzi, którą normalnie
    > specjaliści używają do testów wytrzymałości hełmów. Ona została
    > całkowicie opracowana na podstawie siekier używanych do tej pory do
    > zabijania ludzi i musi się do tego świetnie nadawać, bo inaczej test

    Analogia idiotyczna. Do testów wytrzymałościowych kasków używa się
    urządzeń kompletnie nienadających się do zabijania ludzi (no chyba że
    najpierw kogoś wepchniesz w miejsce testowania.

    [ciach]

    > Jesteś w stanie podać podstawę prawną? Bo jakiś czas temu chciałem kupić

    Podany przez ciebie przepis.

    > wytrychy - żeby zbadać na ile typowe zamki są bezpieczne, wcale nie w
    > celu włamywania się gdziekolwiek. I okazało się, że zakupienie ich
    > legalnie jest cokolwiek trudne.

    Wytrychy służą wyłącznie do przełamywania zabezpieczeń. To jest ich
    przeznaczenie i cel.

    Natomiast narzędzia dentystyczne, którymi też można się posłużyć, można
    kupować bez problemu.

    [ciach]

    > Jeszcze raz, czym jest wg ciebie przystosowanie?

    Specjalne przygotowanie.

    > foobar mój.host/aaa.php - test mojego softu
    > foobar twój.host/aaa.php - uzyskanie nieuprawnionego dostępu

    Czyli jest to narzędzie uniwersalne. Raz walisz siekierą w pieniek, raz
    w czyjąś głowę. Siekiera - legalna.

    > Dokładnie w tym celu są tworzone - przeprowadzają typowe ataki w
    > kontrolowanych warunkach.

    Nie, są tworzone w celu przetestowania własnego systemu.

    > Ok, czyli dostajemy zbiór pusty:
    > - konie trojańskie są do monitoringu

    Nie, bo legalny monitoring realizuje się innym narzędziami.

    > - "narzędzia hackerskie" - do pentestów

    A konkretnie?

    > a przynajmniej tak jest napisane w instrukcji ;)

    Cóż, winę to trzeba udowodnić. Wolałbyś odwrotnie, jak za Stalina?

  • 29. Data: 2013-02-17 13:15:36
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Cóż, w niektórych miejscach są np. rowery na które można sobie wsiąść i
    > pojeździć po okolicy - dlaczego nie może być samochodów, które są
    > zostawiane do dyspozycji potrzebujących?

    Dlatego, ze takie rowery sa oznaczone :)

    No chyba, ze mowimy o Amsterdamie ;)

> [...]
    > udostępnionego dla wszystkich samochodu. Zgodnie z przepisami właściciel
    > powinien uniemożliwić osobom niepożądanym skorzystanie z jego pojazdu.

    To jedynie nie było włamania. Jest kradzież.

    http://prawoity.pl/wiadomosci/kradziez-przestepstwo-
    z-art-278-kodeksu-karnego

    Co jest istotą kradzieży?
    Chodzi o wyjęcie cudzej rzeczy ruchomej spod władztwa danej osoby. Czyn
    ten dokonany jest z chwilą, gdy cudza rzecz znajdzie się we władztwie
    sprawcy. Może on tą rzeczą swobodnie zawiadywać.

    Inaczej jest z rzeczami zgubionymi. Nie przyjmuje się wtedy z reguły
    art. 278 kk., ale od razu trzeba zaznaczyć, że nie jest rzeczą zagubioną
    pozostawienie tej rzeczy w miejscu, gdzie może być bez problemu
    odzyskana przez daną osobę. Jeżeli ktoś daną rzecz pozostawił np. w
    osiedlowym sklepie, to zabór takiej rzeczy to jest kradzież.

    Zachowanie sprawcy musi mieć charakter kierunkowy czyli musi on działać
    w ściśle określonym celu. Nie jest potrzebne, aby sprawca tą rzecz
    chciał zatrzymać dla siebie.

  • 30. Data: 2013-02-17 14:10:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.02.2013 13:15, Mr. Misio pisze:

> [...]
    > ten dokonany jest z chwilą, gdy cudza rzecz znajdzie się we władztwie
    > sprawcy. Może on tą rzeczą swobodnie zawiadywać.

    Czyli jeśli idę sobie przez park i usiądę na parkowej ławce, nie będącej
    moją własnością, i w ten sposób ją zajmę - to jestem złodziejem?