  • 11. Data: 2004-01-07 20:11:15
    Temat: Re: HELP!!! Chcą mi odciąć wodę i CO w mieszkaniu bo nie zapłaciłem!!!!!
    Od: "pestifer" <p...@U...fm>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0401071817090.-510863@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > Owszem, ja mam umowę bezpośrednio z dostawcą wody - stroną
    > kupującą są wszyscy współwłaściciele budynku. Ale to jest
    > mała wspólnota i taką umowę da się "przepchnąć", przypuszczam
    > że przy "dużym" budynku stroną jest wspólnota a nie lista
    > współwłaścicieli (z których każdy podpisał umowę !).
    > Dla jasności: w razie jakby ktoś z nas przestał płacić to
    > IMHO wystarczy że pozostali wypowiedzą umowę żeby został
    > na lodzie, znaczy: żeby ktoś nie myślał że to jest układ
    > "lepszy" :) Ale wyglądał na bezpieczniejszy w kwestiach
    > podatkowych (NIErozliczania podatków właśnie).

    tak mozna robic chyba od roku
    ale i tak macie na pewno licznik glowny na budynek i wspolnota musi pokryc
    ewentualne roznice (a te sa zawsze) pomiedzy jego wskazaniem a suma
    licznikow indywidualnych, prawda?
    poza tym, jesli sie nie myle, to nie ma przeciwwskazan zeby odciac np cieplo
    czlonkowi wspolnoty zalegajacemu z oplatami, wspolnota nie ma kupki
    pieniedzy z ktorych moze kredytowac zalegajacych

  • 12. Data: 2004-01-07 20:15:55
    Od: "pestifer" <p...@U...fm>

    Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    (...)

    > PS: Proszę o użyteczne wskazówki co mogę zrobić (może jest jakies prawo.
    > przepisy itp itd abym mógł zyskać na czasie) a nie uszczypliwe uwagi bo
    wiem
    > że za zaistniałą sytuację głównie ja ponoszę winę jako dłużnik.

    jezeli mozesz, jak twierdzisz, splacic w kwietniu to jednak zastanowilbym
    sie nad pozyczka na raptem 3 m-ce
    odsetki cie na pewno nie zjedza a od zaleglosci platniczych i tak ci
    narastaja

  • 13. Data: 2004-01-07 23:30:30
    Od: "Marek" <d...@p...com>

> [...]
    > Witam
    > Mam taką sytuację - najpierw ogólnie:
    > Mieszkam w kamienicy w Warszawie z konkubiną i 3 letnim dzieckiem. Lokal
    jest
    > własnościowy ale nie mam aktu własności bo sprawa spadkowa toczy się już 4
    > lata. Od roku nie mogę znaleźć stałej posady. Na bieżąco płace czynsz,
    > niestety z pominięciem funduszu ekspolatacji i funduszu remontowego. W
    związku
    > z tym zrobiły mi się zaległości na łączną kwotę około 2600zł (900
    > ekspoloatacja 1700 fundusz rem.)- kilkukrotnie monitowane przez Zarząd
    [...]

    > Daniel

    Właściciel ma obowiązek płacić a jeśli nie żyje to co wspólnota robiła przez
    4 lata? Mogła przecież wnieść sprawę do sądu o ustalenie właścicieli
    (spadkobierców). Jeśli jesteś jedynym spadkobiercą to i tak będziesz musiał
    długi zapłacić. Natomiast jeśli są jacyś współwłaściciele to może pomogą. To
    przecież w ich interesie.

    Marek

  • 14. Data: 2004-01-08 13:14:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, pestifer wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > On Wed, 7 Jan 2004, Marek Strzelecki wrote:
    [...kto od kogp kupuje...]
    >+ > Owszem, ja mam umowę bezpośrednio z dostawcą wody - stroną
    >+ > kupującą są wszyscy współwłaściciele budynku.
    [...]
    >+ tak mozna robic chyba od roku

    Powinno "tak się dać" on nowelizacji ustawy o własności lokali,
    w której pojawił się wyraźny zapis że w małej wspólnocie "wolno
    stosować przepisy o współwłasności wg KC" (zapis "z głowy", to
    nie ścisły cytat :))

    >+ ale i tak macie na pewno licznik glowny na budynek

    Oczywiście, i wspólnota musi zapłacić tyle ile z jego wskazań
    wynika. Dlatego nie widzę powodu żeby w przypadku kiedy to
    wspólnota kupuje *i rozlicza* zakupioną wodę - miało nie dać
    się zablokować wody u niepłacącego.
    [...]
    >+ poza tym, jesli sie nie myle, to nie ma przeciwwskazan zeby odciac np cieplo
    >+ czlonkowi wspolnoty zalegajacemu z oplatami, wspolnota nie ma kupki
    >+ pieniedzy z ktorych moze kredytowac zalegajacych

    Nie inaczej.
    Ja rozumiem rozgoryczenie pytającego :], ale pytaniem jest
    *kto* ma sfinansować jego dług ? "Wspólnota" to nie jakaś
    firma zarządzająca, tylko jego sąsiedzi.
    I do wyboru mają:
    - zapłacić z własnej kieszeni ("dlaczego ja ??!")
    - poczekać aż dostawcy odetną media do całego budynku
    - poczekać aż dostawcy zażądają egzekucji z majątku, czyli
    sprzedaży budynku :>

    Nie sądzę żeby do trzeciego myślnika ktokolwiek w całym
    kraju dopuścił.

    Natomiast z odcinaniem ciepła (ale nie ciepłej wody) - jest
    jeszcze osobny problem, w kontekście wyroku że odcięcie się
    od ogrzewania budynku nie zwalnia od obowiązku płacenia
    za koszt - bo występuje "ogrzewanie części wspólnych".
    I tu dopiero będzie zgryz...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-01-12 21:24:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Marek Strzelecki wrote:
    [...]
    >+ należy. Jeżeli wspólnota założy plomby i obetnie rury należące do
    >+ wodociągó, energetyki czy gazowni, to zrobi to nielegalnie,

    Kwestia czyje to rury. "U mnie" rury z wodociągów kończą się
    jakieś pół metra od ściany w piwnicy którą "woda wchodzi", dalej
    jest licznik - i rury "nasze".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota)