  • 1. Data: 2004-01-07 09:37:28
    Temat: Jakie informacje moge uzyskac od komornika
    Od: "sylwka" <z...@p...onet.pl>

    Prawie 5 lat temu mlody pijany czlowiek rzucil we mnie szyba (mial taki kaprys)
    co skonczylo sie spora blizna na mojej szyi. Wyrok (sprawa prowadzona z urzedu
    ze wzgledu na bezposrednia mozliwosc utraty zycia) nie byl wysoki bo jedynie
    1,5 roku w zawieszeniu na 3 lata i zwolnienie z kosztow sadowych. Niestety z
    powodu bledu (zostalam niepoprawnie powiadomiona o godzinie rozpoczecia
    pierwszej rozprawy i chyba braku dobrej woli ze strony prokuratury) nie
    staralam sie o odszkodowanie w procesie karnym. Potem byl proces cywilny ktory
    trwal potwornie dlugo. W tym czasie czlowieczek zniknal i wyrok zostal
    ogloszony juz bez jego obecnosci ale sedzina przychilila sie w calosci do moich
    roszczen.
    Wyrok zlozylam u komornika ale juz po ponad miesiacu dostalam umorzenie. Jako
    ze w uzasadnieniu napisali bzdury wiec sie odwolalam i to zostalo uwzgladnione.
    Minelo pare miesiecy. W tym czasie sprawca zostal wymeldowany przez rodzine a
    ja dostalam informacje ze w ciagu 7 dni mam podac jego adres zamieszkania bo
    sprawa zostanie umorzona. Poszlam do komornika i tam dowiedzialam sie ze
    sprawca przebywa w wiezieniu za wlamania (juz minal termin zawieszenia a i tak
    to inny paragraf) i inne egzekucje kompornicze wobec jego osoby tez zostaly
    umorzone. Wiecej informacji nie uzyskalam, bo w sumie tez zbyt stanowczo nie
    pytalam. Mam wiec pytanie do was. Jakich informacji komornik powinien mi
    udzielic? Czy mam pelen wglad w akta sprawy tak jak podczas sprawy karnej czy
    cywilnej? Czy moge sie dowiedziec w jakim zakladzie karnym przebywa i za co,
    czy te informacje sa dla mnie niedostepne? Czy sa jakies mozliwosci sledzenia
    jego zycia? Jakos niebardzo ufam informacjom udzielonym mi w biurze komornika,
    bo to dla nich kolejna sprawa ktora trzeba umorzyc. Choc rozumiem, ze egzekucja
    z niczego nie jest mozliwa. Z gory dziekuje za pomoc, bo jakos trudno mi sie
    pogodzic z zupelnym brakiem kary a do tej pory to tylko ja za to place
    (adwokat, badania, komornik, no i moje zdrowie).