  • 1. Data: 2005-12-27 16:37:05
    Temat: Gwarancja, niezgodność z umową, reklamacja.
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Witam!
    Co rusz pojawia się wątek z gwarancją i/lub niezgodnością z umową.
    Nachodzi mnie coraz więcej wątpliwości, tym bardziej, że sam wkrótce
    będę w takiej sytuacji. Wiadomo, że gwarancja to dobrowolne zobowiązanie
    producenta. Natomiast gorzej z tą niezgodnością z umową. Prześledzę to
    na moim przykładzie: kupiłem sobie pulsometr, ten od początku miał pewne
    wady, o których nie wiedziałem, a w końcu sam je znalazłem i w sieci
    znalazłem potwierdzenie, że to wada w każdym egzemplarzu. Ponadto
    wczoraj coś się popsuło i doszła kolejna wada. I teraz zaczynają się
    schody. Mogę iść do sprzedawcy z gwarancją, ale wiem, że oni tych wad
    produkcyjnych (konkretnie są to tzw. bugi w oprogramowaniu pulsometru)
    nie naprawią bo się nie da, mogą tylko naprawić to co zepsuło się
    wczoraj, a wymiana też nie wchodzi w grę bo każdy inny egzemplarz ma
    wady od nowości. Jest jeszcze niezgodność z umową. Ale pojawia się
    pytanie (za każdym razem zresztą jak czytam tego typu wątki to zadaję
    sobie to pytanie) - co to jest ta cała umowa? Gdzie są konkretnie
    warunki umowy? Bo niech np. sprzedawca stwierdzi, że wady przeze mnie
    opisane nie są niezgodne z umową. Pisząc pismo do sprzedawcy (będę
    musiał towar odesłać bo kupowałem przez sieć) co powinienem najlepiej
    napisać? Dodam może, że najchętniej chciałbym od nich zwrot pieniędzy bo
    kupiłbym sobie inny pulsometr.
    Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi.

    --
    http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 2. Data: 2005-12-27 18:25:32
    Temat: Re: Gwarancja, niezgodność z umową, reklamacja.
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    Jesli sie nie myle to umowa jest np instrukcja

  • 3. Data: 2005-12-27 19:15:36
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 27 Dec 2005 19:25:32 +0100, Artur napisał(a):

    > Jesli sie nie myle to umowa jest np instrukcja

    m.in. a także opakowanie, opis wewnątrz i na zewnątrz , reklamówki a w
    szczególności zwyczajowe fukcje wykonywane przez taki sprzęt. Np kupująć
    suszarkę zwykle oczekujemy że suszy włosy a nie wietrzy na zimno, telefon
    komórkowy służy do zdalnej komunikacji głosowej itd.

    --
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2005-12-27 19:54:17
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2005-12-27 20:15 użytkownik ...@...c napisał :

> [...]
    >suszarkę zwykle oczekujemy że suszy włosy a nie wietrzy na zimno, telefon
    >komórkowy służy do zdalnej komunikacji głosowej itd.

    No to mi już bardzo dużo wyjaśnia. W takim razie co z niezwykle
    popularną klauzulą typu "zastrzegamy sobie prawo do zmian w
    specyfikacji" itp? Jeśli nastąpiła taka niezgodność z umową to mam
    napisać pismo o wadach produktu, że to niezgodność z umową i na tej
    podstawie żądam zwrotu pieniędzy? Czy sprzedawca musi to uznać czy też
    ma inną drogę załatwienia sprawy?

  • 5. Data: 2005-12-27 20:58:46
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 27 Dec 2005 20:54:17 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

> [...]
    > napisać pismo o wadach produktu, że to niezgodność z umową i na tej
    > podstawie żądam zwrotu pieniędzy? Czy sprzedawca musi to uznać czy też

    Istotne są podstawowe fukcje produktu ponieważ tylko ich wady mogą
    spowodować wymianę lub zwrot gotówki. Nie ma towaru który miałby klauzule
    tego typu w specyfikacji. Zwykle w urządzeniach technicznych jest
    tolerancja ale tutaj z pomocą idą normy PN i UE szczegółowo regulujące
    parametry.

    --
    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2005-12-27 21:15:20
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2005-12-27 21:58 użytkownik ...@...c napisał :

    >Istotne są podstawowe fukcje produktu ponieważ tylko ich wady mogą
    >spowodować wymianę lub zwrot gotówki.

    I ponownie sprawa rozbija się o definicję, tym razem "podstawowej
    funkcji". Ale załóżmy, że faktycznie nastąpiła wada w podrzędnej funkcji
    jakiegoś produktu. I co wtedy? Sprzedawca może oddać taki z wadą?

  • 7. Data: 2005-12-27 22:09:19

    Dnia Tue, 27 Dec 2005 22:15:20 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

    > I ponownie sprawa rozbija się o definicję, tym razem "podstawowej
    > funkcji". Ale załóżmy, że faktycznie nastąpiła wada w podrzędnej funkcji
    > jakiegoś produktu. I co wtedy? Sprzedawca może oddać taki z wadą?

    Jak obniży cenę adekwatnie do utraty funkcjonalności to jest to możliwe.

    --
    pozdrawiam,