eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja, niezgodność z umową, reklamacja. › Gwarancja, niezgodność z umową, reklamacja.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Gwarancja, niezgodność z umową, reklamacja.
    Date: Tue, 27 Dec 2005 17:37:05 +0100
    Organization: bikeworld.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <dorqj5$ki4$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.219.150.155
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1135701413 21060 81.219.150.155 (27 Dec 2005 16:36:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Dec 2005 16:36:53 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl
    X-User: clauz
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.7.8) Gecko/20050511
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:353012
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!
    Co rusz pojawia się wątek z gwarancją i/lub niezgodnością z umową.
    Nachodzi mnie coraz więcej wątpliwości, tym bardziej, że sam wkrótce
    będę w takiej sytuacji. Wiadomo, że gwarancja to dobrowolne zobowiązanie
    producenta. Natomiast gorzej z tą niezgodnością z umową. Prześledzę to
    na moim przykładzie: kupiłem sobie pulsometr, ten od początku miał pewne
    wady, o których nie wiedziałem, a w końcu sam je znalazłem i w sieci
    znalazłem potwierdzenie, że to wada w każdym egzemplarzu. Ponadto
    wczoraj coś się popsuło i doszła kolejna wada. I teraz zaczynają się
    schody. Mogę iść do sprzedawcy z gwarancją, ale wiem, że oni tych wad
    produkcyjnych (konkretnie są to tzw. bugi w oprogramowaniu pulsometru)
    nie naprawią bo się nie da, mogą tylko naprawić to co zepsuło się
    wczoraj, a wymiana też nie wchodzi w grę bo każdy inny egzemplarz ma
    wady od nowości. Jest jeszcze niezgodność z umową. Ale pojawia się
    pytanie (za każdym razem zresztą jak czytam tego typu wątki to zadaję
    sobie to pytanie) - co to jest ta cała umowa? Gdzie są konkretnie
    warunki umowy? Bo niech np. sprzedawca stwierdzi, że wady przeze mnie
    opisane nie są niezgodne z umową. Pisząc pismo do sprzedawcy (będę
    musiał towar odesłać bo kupowałem przez sieć) co powinienem najlepiej
    napisać? Dodam może, że najchętniej chciałbym od nich zwrot pieniędzy bo
    kupiłbym sobie inny pulsometr.
    Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi.

    --
    http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
    Linux Registered User # 285966
    bikeWorld.pl Team

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1