  • 1. Data: 2006-07-24 15:49:09
    Temat: Grzywna za nie stawienie sie na rozprawie.
    Od: "K...@w...spam.pl" <n...@o...pl>

    Otrzymalem od dzielnicowego wezwanie do zaplaty grzywny.Wręczyl je dzielnicowy
    bo pocztą nic nie dochodziło.Pojechałem do sądu orzekajacego i dowiedziałem się
    że grzywna jest za nie stawienie sie na rozprawie,o ktorej nic nie
    wiedzialem.Dziwi mnie fakt ze skoro sąd dostarczyl postanowienie o grzywnie po
    przez dzielnicowego to dlaczego nie dostarczyl wezwanaia na rozprawe w ten sam
    sposób ?.Rozprawa byla w grudniu ub.roku,orzeczenie o grzywnie jest z marca br.
    zy przysługuje mi prawo do odwołanaia się i zlozenia zeznań do tamtej sprawy?
    Czy sąd może anulowac grzywnę?
    Pozdrawiam Adaś

  • 2. Data: 2006-07-24 17:57:08
    Temat: Re: Grzywna za nie stawienie sie na rozprawie.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    K...@w...spam.pl wrote:

> [...]
    > sposób ?.Rozprawa byla w grudniu ub.roku,orzeczenie o grzywnie jest z marca br.

    A meldunek aktualny?

  • 3. Data: 2006-07-24 18:43:36
    Od: "s...@a...wp.pl" <l...@o...pl>

    > A meldunek aktualny?
    Nie ,nie aktualny.Na razie nie mam zadnego meldunku,nawet tymczasowego.Sprawy
    rodzinne i czekanie na mieszkanie.

  • 4. Data: 2006-07-24 19:58:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@a...wp.pl wrote:
    > Nie ,nie aktualny.Na razie nie mam zadnego meldunku,nawet tymczasowego.Sprawy
    > rodzinne i czekanie na mieszkanie.

    No i sprawa się wyjaśniła.

    Należy się zameldować tam, gdzie faktycznie się przebywa i odbiera
    korespondecję.

  • 5. Data: 2006-07-25 08:51:52
    Od: wombi <w...@n...pl>

    s...@a...wp.pl napisał(a):
> [...]
    A co przepraszam ma meldunek do doreczen? W KPK albo w KPC pada w ogole
    takie slowo jak "zameldowanie" w kontekscie doreczen?Jestem
    przekonany,ze nie.I meldunek nie ma tu nic do rzeczy.

  • 6. Data: 2006-07-25 08:57:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi napisał(a):

    > A co przepraszam ma meldunek do doreczen? W KPK albo w KPC pada w ogole
    > takie slowo jak "zameldowanie" w kontekscie doreczen?Jestem
    > przekonany,ze nie.I meldunek nie ma tu nic do rzeczy.

    Ma. Meldując się deklarujesz gdzie mieszkasz. A doręcza się na miejsce
    zamieszkania.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2006-07-25 09:24:03
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Ma. Meldując się deklarujesz gdzie mieszkasz. A doręcza się na miejsce
    > zamieszkania.

    To przeczytaj art.25 k.c. odnosnie pojecia miejsca zamieszkania i ustawe
    o ewidencji ludnosci i dowodach osobistych pod katem definicji
    zameldowania.Artykul 25 k.c. stanowi,ze miejscem zamieszkania osoby fiz.
    jest miejscowosc, w ktorej osoba ta przebywa z zamiarem stalego pobytu.I
    to jest miejsce zamieszkania.Nawet nie konkretny adres tylko
    miejscowosc. Wytlumacz mi teraz na jakiej podstawie twierdzisz,ze
    zameldowanie=miejsce zamieszkania?. Wiesz,ze np. naczelnik urzedu
    skarbowego ustala wlasciowsc miejscowa na podstawie adresu zamieszkania
    a nie zameldowania?Polecam lekture formularza NIP-3 w razie watpliowsci.

  • 8. Data: 2006-07-25 09:29:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi napisał(a):

    > To przeczytaj art.25 k.c. odnosnie pojecia miejsca zamieszkania i ustawe
    > o ewidencji ludnosci i dowodach osobistych pod katem definicji
    > zameldowania.

    Przeczytałem i co? Według ciebie si znacząco różnią (poza tym że kc jest
    mnie precyzyjny) ? Ale akurat przy doręczeniach precyzja adresu jest
    wskazana :)

    art. 25 kc - Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w
    której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.
    art. 6 - Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod
    oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania

    > Polecam lekture formularza NIP-3 w razie watpliowsci.

    Formularze i wymysły naczelnika urzędu skarbowego nic dla mnie nie znaczą :)

  • 9. Data: 2006-07-25 09:38:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    No i żeby było jasne:
    Sąd doręczając na adres zameldowania ma podstawy przypuszczać że doręcza
    na adres zamieszkania. Dlatego pytanie o adres zameldowania ma sens.
    Gdyby ktoś jednak mieszkał gdzie indziej a nie dopełnił obowiązku
    meldunkowego to może udowodnić, o ile potrafi :) że zamieszkuje gdzie
    indziej.

  • 10. Data: 2006-07-25 09:39:32
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > art. 6 - Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod
    > oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania

    To przeczytaj art.9 ust2b w ktorej zawarta jest definicja
    zameldowania.Widzisz co jest tam napisane - "Zameldowanie w lokalu służy
    wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w
    tym lokalu". I to wedlug Ciebie jest definicja miejsca zamieszkania?

    > Formularze i wymysły naczelnika urzędu skarbowego nic dla mnie nie
    > znaczą :)
    I to sa Twoje argumenty w rzeczowej dyskusji? Ustawa o ewidencji i
    identyfikacji podatnikow i platnikow obowiazuje Cie tak samo jak i mnie,
    czy to Ci sie podoba czy nie.Dlatego,ze jak na razie to glownie Sejm
    stanowi prawo w naszym kraju.