  • 1. Data: 2003-04-11 08:31:23
    Temat: Grupowe Ubezpieczenie na Życie
    Od: b...@p...onet.pl

    Witajcie!
    Cytat z Deklarcji zgody na przetważanie danych - Oświadczenie końcowe:

    "(...)Upoważniam lekarzy oraz placówki służby zdrowia do udzielenia informacjio
    miom stanie zdrowia, a <ty nazwa firmy ubezpieczeniowej>do zasiegania
    informacji medycznych dotyczących mojego fizycznego i psychicznego stanu
    zdrowiau każdego lekarza, u którego zasięgnołem porad lub przez którego bylem
    leczony(...)"

    Jak skomentujecie ten zapis? Czy jest to standartowy zapis w tego typu umowach?
    Czy firmie ubezpieczeniowej nie powinny wystarczyć stosowne dokumenty
    przedłożone przez placówki zdrowia lub lekarzy? Czy sondowanie przez firmę
    ubezpieczeniową stanu zdrowia pacjenta nie jest nadużuciem jego prywatności?
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-04-13 20:37:57
    Temat: Re: Grupowe Ubezpieczenie na Życie
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Firma ubezpieczeniowa nie chce ubezpieczać człowieka, który jej zaraz może
    umrzeć bo i po co?
    Mój ubezpieczyciel skierował mnie na badania. tych badań było dość dużo.
    Poprosiłem ich o wyniki. Trochę były opory, ale jak powiedziałem, że bez
    tych wyników nie podpiszę polisy, to przedstawiciel razem z polisą przywiózł
    mi do domu. Były mi akurat potrzebne do innego lekarza więc skorzystałem a
    te akurat tanie nie były a i tak oni płacili.
    Nie wiem jak to się ma do przepisów, ale wydaje mi się rozsądne to co robią.
    PawełJ