  • 1. Data: 2003-04-11 07:54:51
    Temat: Wyraz "poczta" w nazwie firmy
    Od: Kondor <k...@k...pl>

    Czy są ku temu jakieś przeciwwskazania prawne?
    Gdzie znajdę jakieś informacje na temat wyrazów zabronionych w nazwach firm?
    Kondor

  • 2. Data: 2003-04-11 09:27:58
    Temat: Re: Wyraz "poczta" w nazwie firmy
    Od: "DK" <c...@w...pl>

    słowo poczta jest dobrem ogólnym, takim jak chleb, czy szkoła

    Natomiast prawo do nazwy Poczta Polska posiada wyłacznie ta instytucja.
    Inaczej to byśmy otrzymywali faktury za używanie poczty elektronicznej :-)
    no i procesy z np. pocztą niemiecką.

    Niedawno słyszałem wypowiedź rzecznika Poczty Polskiej na temat przekazu
    pocztowego i oczywiście zupełnie bezpodstawnego stwierdzenia, że ta nazwa
    jest zastrzeżona tylko dla Poczty Polskiej. Przekaz pocztowy oznacza usługę
    polegającą na dostarczeniu pieniędzy przez instytucję firmę pocztową z
    których to Poczta Polska jest jedną z wielu na świecie.

    DK

  • 3. Data: 2003-04-11 09:29:10
    Od: "Wicio" <w...@p...onet.pl>

    Wdaje mi się że nie ma żadnych. Np. gdy nazwiesz firmę "Błyskawiczna Poczta
    Kurierska Strzała" nikt się nie będzie czepiał.
    Wicio

  • 4. Data: 2003-04-12 20:56:09
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Kondor <k...@k...pl> napisał(a):

    > Czy są ku temu jakieś przeciwwskazania prawne?

    Tak, są. Jedyną firmą, która może stosować wyraz "poczta" w nazwie podmiotu
    gospodarczego jest PPUP "Poczta Polska".

  • 5. Data: 2003-04-12 21:05:13
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    DK <c...@w...pl> napisał(a):

    > słowo poczta jest dobrem ogólnym, takim jak chleb, czy szkoła

    Przykro mi, ale nie jest.
    Poczcie Polskiej przysługuje wyłączne prawo używania wyrazu "poczta" w
    nazwie podmiotu gospodarczego (podstawa: art. 3 Ustawy z dnia 30 lipca 1997
    r. o państwowym przedsiębiorstwie użyteczności publicznej "Poczta Polska")

    > prawo do nazwy Poczta Polska posiada wyłacznie ta instytucja.

    To prawda.

    > Niedawno słyszałem wypowiedź rzecznika Poczty Polskiej na temat przekazu
    > pocztowego i oczywiście zupełnie bezpodstawnego stwierdzenia, że ta nazwa
    > jest zastrzeżona tylko dla Poczty Polskiej.

    Niestety, rzecznik mówił prawdę.
    "Przekaz pocztowy" to jedna z pocztowych usług o charakterze powszechnym,
    świadczona przez PPUP "Poczta Polska" na podstawie Ustawy z dnia 23
    listopada 1990 r. o łączności. PPUP "Poczta Polska" ma na tę usługę
    wyłączność na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy o łączności.

    > Przekaz pocztowy oznacza usługę
    > polegającą na dostarczeniu pieniędzy przez instytucję firmę pocztową

    Zgodnie z definicją legalną, przekaz pocztowy to polecenie wypłaty adresatom
    określonej kwoty pieniężnej.

  • 6. Data: 2003-04-12 21:06:18
    Temat: Re: Wyraz
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Wicio <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wdaje mi się że nie ma żadnych. Np. gdy nazwiesz firmę "Błyskawiczna Poczta
    > Kurierska Strzała" nikt się nie będzie czepiał.

    Nie można legalnie występować pod taką firmą.

  • 7. Data: 2003-04-13 15:28:21
    Od: "C-Etnes" <c...@e...com>

    No dobra, a co z pocztą elektroniczna?

    Pozdrawiam
    DK

  • 8. Data: 2003-04-13 20:20:46
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "C-Etnes" <c...@e...com> napisał w wiadomości
    > No dobra, a co z pocztą elektroniczna?

    Znasz jakis podmiot, ktory uzywa w nazwie "poczta elektroniczna" ?

    Karol

  • 9. Data: 2003-04-14 05:45:49
    Od: "C-Etnes" <c...@e...com>

    Np. ja, prowadząc firmę wypisuję w różnych tekstach, że kontakt z firmą jest
    możliwy .... pocztą elektroniczną na adres.....

  • 10. Data: 2003-04-14 05:48:06
    Od: "C-Etnes" <c...@e...com>

    No tak w nazwię firmy... ;-)
    Gdzie indziej mogę używać wyrazu poczta w zupełnym oderwaniu od Poczty
    Polskiej.

    DK