  • 1. Data: 2003-04-11 07:06:14
    Temat: Czy zgodne z konstytucją ?
    Od: "Piotr Borawski" <j...@W...poczta.onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Mam taki zapis w rozporządzeniu :
    "W sprawach wszczętych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia a
    niezakończonych decyzją ostateczną stosuje się przepisy niniejszego
    rozporządzenia"
    W rozporządzeniu chodzi o zwrot pewnych kosztów. Koszty te zostały
    wcześniej naliczone na podstawie poprzedniego rozporządzenia, ale się od
    nich odwołałem. To rozporządzenie wprowadza jeszcze wyższe koszty.
    Zastanawiam się czy jest to zgodne z konstytucją. Z tego co pamiętam, to
    np. w przypadku osób wobec których toczy się postępowanie karne nie można
    zastosować wyższej kary po wprowadzeniu nowych regulacji prawnych, tylko
    obowiązują ich kary z dnia wszczęcia postępowania.
    Co o tym sądzicie ? Jakieś paragrafy ?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Piotr Borawski

  • 2. Data: 2003-04-12 14:06:38
    Temat: Re: Czy zgodne z konstytucją ?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr Borawski" <j...@W...poczta.onet.pl> napisał:

    > W rozporządzeniu chodzi o zwrot pewnych kosztów. Koszty te zostały
    >wcześniej naliczone na podstawie poprzedniego rozporządzenia
    Jakie konkretnie są, czego dotyczą te koszty, podaj więcej
    szczegółów.

    >zastosować wyższej kary po wprowadzeniu nowych regulacji prawnych, tylko
    >obowiązują ich kary z dnia wszczęcia postępowania.
    Przede wszystkim czyn karalny musi być wymieniony w ustawie;
    ty wspominasz o rozporządzeniu i o zwrocie.....

    Artur Golański