  • 1. Data: 2003-11-21 21:45:36
    Temat: Grożenie prokuratorem-prosze o rade
    Od: "Lechoslaw" <l...@o...pl>

    Godzine temu otrzymałem telefon od pewnej osoby ,ze jeżeli sie nie zjawię w
    pewnym miejscu w ciągu 15 min to jutro zajmie się mną prokurator.Osoba ta
    chciała mnie w ten sposób zastraszyć,gdyz w swojej bezsilności nie wie juz co
    ma zrobic.Ja nie mam nic wspolnego ze sprawa ,a mimo to straszy sie mnie
    prokuratorem.Pod jaki to ew.podlega paragraf?Jak sie zachować gdy jutro spotkam
    sie z ta osobą.Uważam ze jest to grozba.

    dziekuje za ew.rady

  • 3. Data: 2003-11-21 23:43:13
    Temat: Re: Grożenie prokuratorem-prosze o rade
    Od: "Cheniu" <o...@m...com>

    Użytkownik "Lechoslaw" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze sprawa ,a mimo to straszy sie mnie prokuratorem.Pod jaki to
    > ew.podlega paragraf?Jak sie zachować gdy jutro spotkam sie z ta

    Może to podpada pod złośliwe niepokojenie (art. 107 kodeksu wykroczen)?

    Cheniu

  • 2. Data: 2003-11-21 23:43:13
    Od: "Cheniu" <o...@m...com>

  • 4. Data: 2003-11-22 09:46:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To raczej nie podpada pod żaden paragraf, dokąd straszenie prokuratorem
    pozostaje w bezpośrednim związku z ochroną jakiegoś dobra. Czyli, jeśli
    zadzwonię do Ciebie i powiem, że jeżeli do jutra nie oddasz mi mojego
    telewizora, to powiadomię prokuraturę, to w porządku. Natomiast jeśli
    zadzwonię i powiem, że jeśli do jutra nie dasz mi 100 zł, to powiadomię
    prokuraturę, że Ty ukradłeś ten telewizor, to jest przestępstwo (groźba
    karalna). Jak rozumiem w przekonaniu straszącego Cię masz jakiś tam
    związek z naruszeniem jego praw. W tym wypadku karalne to nie jest. Jeśli
    złośliwie zacznie uzewnętrzniać swoje przekonania nachalnie i to pośrodku
    nocy, no to po kilku razach ewentualnie można by to zakwalifikować jako
    złośliwe niepokojenie, jak proponuje Heniu. Ale na pewno nie jeden raz.

  • 5. Data: 2003-11-22 18:45:05
    Od: "ano" <w...@o...pl>

    Widocznie Ktoś ma możliwość i powód "groźby" Prokuratorem a otzrymójący
    groźby niezbyt czyste sumienie.

  • 6. Data: 2003-11-23 19:54:06
    Od: "Pawel" <b...@p...onet.pl>

    Natomiast jeśli
    > zadzwonię i powiem, że jeśli do jutra nie dasz mi 100 zł, to powiadomię
    > prokuraturę, że Ty ukradłeś ten telewizor, to jest przestępstwo (groźba
    > karalna).

    what? moze podasz z jakiego kodeksu wziales, ze to grozba karalna?