    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Grożenie prokuratorem-prosze o rade
    Date: Sat, 22 Nov 2003 10:46:55 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc100.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    To raczej nie podpada pod żaden paragraf, dokąd straszenie prokuratorem
    pozostaje w bezpośrednim związku z ochroną jakiegoś dobra. Czyli, jeśli
    zadzwonię do Ciebie i powiem, że jeżeli do jutra nie oddasz mi mojego
    telewizora, to powiadomię prokuraturę, to w porządku. Natomiast jeśli
    zadzwonię i powiem, że jeśli do jutra nie dasz mi 100 zł, to powiadomię
    prokuraturę, że Ty ukradłeś ten telewizor, to jest przestępstwo (groźba
    karalna). Jak rozumiem w przekonaniu straszącego Cię masz jakiś tam
    związek z naruszeniem jego praw. W tym wypadku karalne to nie jest. Jeśli
    złośliwie zacznie uzewnętrzniać swoje przekonania nachalnie i to pośrodku
    nocy, no to po kilku razach ewentualnie można by to zakwalifikować jako
    złośliwe niepokojenie, jak proponuje Heniu. Ale na pewno nie jeden raz.