  • 1. Data: 2003-12-09 15:51:11
    Temat: Grozba....
    Od: "~ G ~" <g...@S...neostrada.pl>

    Witam,

    Jaka jest kara za zastraszenie (grozbe) - zabije Cie... itp ....

    Prosze ewentualnie o jakis paragrafik z kodeksu jesli mozna.

    --
    Z gory dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-09 15:55:09
    Temat: Odp: Grozba....
    Od: "DorianG" <o...@k...pl>

    KK
    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej
    szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym
    uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

  • 3. Data: 2003-12-09 16:04:06
    Temat: Re: Grozba....
    Od: "~ G ~" <g...@S...neostrada.pl>

    ~ G ~ wrote:
    > Witam,
    >
    > Jaka jest kara za zastraszenie (grozbe) - zabije Cie... itp ....
    >
    > Prosze ewentualnie o jakis paragrafik z kodeksu jesli mozna.

    Grozba doszla mailem, i chcialem zapytac jeszcze co jest mi potrzebne zeby
    zlozyc doniesienie na policji.

    z gory dzieki i pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-09 16:07:58
    Od: "~ G ~" <g...@S...neostrada.pl>

    ~ G ~ wrote:

    > Grozba doszla mailem, i chcialem zapytac jeszcze co jest mi potrzebne
    > zeby zlozyc doniesienie na policji.
    >
    > z gory dzieki i pozdrawiam

    Dodam jeszcze, ze wszytskie dane adresowe jak i numer telefonu osoby
    grozacej znam.

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-12-09 16:13:04
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    g...@S...neostrada.pl news:br4rka$l8$1@korweta.task.gda.pl

    Zdaje sie iz do 2 lat.

    Przedewszystim - czy jestes pewna ze grozba moze zostac spelniona? Moze nie
    koniecznie zabicie, ale czy uwazasz iz grozacy naprawde ma zamiar
    zaszkodzic fizycznie (np pobic, wybic szyby) Tobie, Twoja rodzine itd?

    Przykladowe sytuacje w ktorych mozesz i powinienes zglosic - ktore znam
    osobiscie -

    1) ktos wydzwania w nocy mowiac iz Cie "Zajebie", wiesz kim jest ta osoba,
    wiesz ze jest prawdopodobnie niepoczytalna, wiesz ze ma motyw, osoba
    dzwoniaca zdobyla juz prywatny telefon i adres "ofiary".

    2) admin sieci osiedlowej dostaje email typu - czemu siec mi znowu
    wylaczyliscie?! zaraz wpadne do ciebie [tutaj adres] i ci wp***ole.
    Tutaj rowniez oczywisty jest motyw, zagrozenie jest realne, rowniez grozacy
    zna adres poszkodowanego.

    Sprawa 1sza obecnie jest w prokuraturze (adres w stopce), sprawa druga
    zakonczyla sie natychmiastowa interwencja Policji (poniewaz zachodzilo
    realny zagrozenie zdrowia/zycia *w danej chwili* i grozacy zostal
    aresztowany).

    > Grozba doszla mailem, i chcialem zapytac jeszcze co jest mi potrzebne
    > zeby zlozyc doniesienie na policji.

    Proponuje zapisac email w paru kopiach (dla pewnosci), skontaktowac sie i
    poprostic o pomoc providerow email (Twojego i nadawcy) oraz providerow
    internetu (o zabezpieczenie logow). Oczywiscie rowniez przeslij pelna kopie
    listu do abuse@ swojego, nadawcy i do ISP. Dane te wydrkukuj i przekaz
    Policji.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____, Czy buzdygan ZAPIER***LI
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) i Ciebie za pisanie na news?
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------" http://www.raf256.com/arnold/

  • 6. Data: 2003-12-09 16:16:42
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    g...@S...neostrada.pl news:br4rrh$2d2$1@korweta.task.gda.pl

    > Dodam jeszcze, ze wszytskie dane adresowe jak i numer telefonu osoby
    > grozacej znam.

    Zakladam wiec ze i osoba grozaca zna Twoje? W takim razie nie czekaj,
    odrazu zglos sprawe do najbliszego komisariatu Policji.

    Dodatkowo, moze zadzwon do tej osoby i zapytaj czy na serio ona to poslala
    (teoretycznie email mozna sfalszowac) o co chodzi itd. Rozmowe nagraj,
    konicznie nalogow (na kasetke np z automtycznej sekretarki, nagrania
    cyfrowe o ile wiem nie moga byc dowodem w sadzie).

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 7. Data: 2003-12-09 16:17:27
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

> [...]

    Dodatkowo, moze zadzwon do tej osoby i zapytaj czy na serio ona to poslala
    (teoretycznie email mozna sfalszowac) o co chodzi itd. Rozmowe nagraj,
    konicznie analogowo (na kasetke np z automtycznej sekretarki, nagrania

  • 8. Data: 2003-12-09 16:19:39
    Od: "DorianG" <o...@k...pl>

    Dowodem będzie tutaj potwierdzenie transferu danych - tak mnie przynajmniej
    uczono, ale co jest tym potwierdzeniem i skąd to wziąć, to zielonego pojęcia
    nie mam (takie sprawy to jeszcze rzadkość, ale słyszałem już historię jak
    uczeń swojej nauczycielce przez GG posłał wiązankę z groźbami i policja po
    złożeniu zawiadomienia przez nauczycielkę namierzyła go).
    Radzę iść na policję. Tam powinni być fachowcy, którzy będą wiedzieli, jak
    zabrać się do rzeczy, a w tym znaleźć nadawcę po jego nr IP.
    DG

  • 9. Data: 2003-12-09 16:31:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    ~ G ~ rzecze:
    > Grozba doszla mailem, i chcialem zapytac jeszcze co jest mi potrzebne zeby
    > zlozyc doniesienie na policji.

    Zapomnij. Nic nie zrobią.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 10. Data: 2003-12-09 16:32:34
    Od: "~ G ~" <g...@S...neostrada.pl>

    Rafal 'Raf256' Maj wrote:
    > g...@S...neostrada.pl news:br4rka$l8$1@korweta.task.gda.pl

    > Zdaje sie iz do 2 lat.

    > Przedewszystim - czy jestes pewna ze grozba moze zostac spelniona?

    Tak, jestem

    > Moze nie koniecznie zabicie, ale czy uwazasz iz grozacy naprawde ma
    > zamiar zaszkodzic fizycznie (np pobic, wybic szyby) Tobie, Twoja
    > rodzine itd?

    Tak, moze to zrobic.

> [...]
    > osoba, wiesz ze jest prawdopodobnie niepoczytalna, wiesz ze ma motyw,
    > osoba dzwoniaca zdobyla juz prywatny telefon i adres "ofiary".

    No wlasnie dane moje ta osoba JAKOS zdobyla - nie mam pojecia jak !!

    nie rozumiem:
    1. abuse@
    2. ISP

    --