  • 1. Data: 2003-12-09 11:38:20
    Temat: Wsteczne alimenty
    Od: "Internauta" <n...@n...pl>

    Witam,

    mam pytanie dotyczace alimentow wsteczych. W roku przyszlym skoncze 25 lat,
    jak i studia. Przez caly okres nauki utrzymywala mnie mama, ojciec nie
    partycypowal w zadnym stopniu. Wszyscy mieszkamy razem, matka wystapila o
    rozwod 2 lata temu, ze wzgledu na stale pogarszajaca sie sytuacje w rodzinie
    (awantury, rekoczyny, policja, moj ojciec jest/byl alkoholikiem - wszystko z
    winy ojca oczywiscie). Z roznych wzgledow (kto mieszka w podobnej sytuacji
    byc moze zrozumie o co chodzi) nie wystepowalem o alimenty od ojca do chwili
    obecnej. W tej chwili moj ojciec przestal pic (leczy sie), jednak jego
    stosunek do pewnych spraw sie nie zmienil m.in. do mojej osoby. Zastanawiam
    sie, czy jest mozliwosc wystapienia o alimenty wsteczne, jako ze niedlugo
    skoncze 25 lat, to prawo do alimentow o ile sie nie myle niedlugo juz nie
    bedzie mi przyslugiwalo, tym bardziej ze niedlugo prawdopodobnie rozpoczne
    prace. Jestem na ostatnim roku studiow, w wakacje przyszlego roku zamierzam
    sie bronic. Alimenty te glownie chcialbym oddac mamie, jednak nie wiem czy
    mam jakiekolwiek szanse aby uzyskac alimenty za ten wsteczny okres (w sumie
    5 lat studiow), zakladam ze moj ojciec zrobic wszystko aby uniknac
    odpowiedzialnosci i utrudnic cala sprawe. Mam jeszcze jedno pytanie
    dotyczace tej sytuacji - mieszkamy caly czas razem, mimo ze rodzice sie
    rozwiedli nie zostal dokonany podzial majatku. W chwili obecnej nie zostaly
    uregulowane kwestie dotyczace platnosci za swiadczenia tzn. np. moj ojciec
    placi czynsz mama reszte swiadczen (gaz, elektrycznosc, telefon na podstawie
    bilingow, tv itd), wykonala rowniez czesc napraw w domu, jako ze mojego ojca
    to nie obchodzi. Mieszkanie jest w bloku, wlasnosciowe - oficjalnie zapisane
    na ojca. Czy w obecnej sytuacji moj ojciec moze mnie np. wyrzucic z domu
    jesli mialby na to ochote ? Czy jesli skoncze studia wowczas moze mnie
    obciazyc czynszem np. aby kazdy placil nie wiem 1/3 swiadczen ? Jak to
    wyglada od strony prawnej ? Jakie sa moje prawa do mieszkania w tej
    sytuacji - mamie przysluguje polowa mieszkania, ojcu druga polowa. Czy prawo
    przewiduje tutaj miejsce dla mnie ;) ? Bylbym wdzieczny za pomoc, sytuacja
    ogolnie jest bardzo ciezka i nie ma mowy raczej tutaj o polubownym
    zalatwieniu calej sprawy ...