  • 1. Data: 2003-12-09 14:34:11
    Temat: Ograniczenie a pozbawienie wolnosci.
    Od: "Michal " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    czy ktos wie czym sie rozni kara pozbawienia wolnosci od kary ograniczenia
    wolnosci?
    Dzieki za odp.

    pozdrowka

  • 2. Data: 2003-12-09 15:09:11
    Temat: Re: Ograniczenie a pozbawienie wolnosci.
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Michal napisał:
    > Witam,
    >
    > czy ktos wie czym sie rozni kara pozbawienia wolnosci od kary ograniczenia
    > wolnosci?

    tak,
    ja wiem

    pozdrawiam

    marcin

  • 3. Data: 2003-12-09 15:57:25
    Temat: Odp: Ograniczenie a pozbawienie wolnosci.
    Od: "DorianG" <o...@k...pl>

    Ja też

    Pa

  • 4. Data: 2003-12-09 16:12:37
    Od: "Michal " <m...@W...gazeta.pl>

    Dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi - ze wam sie goscie chcialo w taki
    odpowiadac - gratuluje wolnego czasu.
    Proponuje zmienic nazwe grupy na pl.so.debil.prawo
    Odpowiedz na moje pytanko sam znalazlem.

    pozdrowka

  • 5. Data: 2003-12-09 17:13:22
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Michal wrote:
    > Odpowiedz na moje pytanko sam znalazlem.

    Widzisz, od tego trzeba było zacząć.

    KG

  • 6. Data: 2003-12-09 20:48:46
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Michal " <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi - ze wam sie goscie chcialo w taki
    > odpowiadac - gratuluje wolnego czasu.
    > Proponuje zmienic nazwe grupy na pl.so.debil.prawo
    > Odpowiedz na moje pytanko sam znalazlem.

    Nie mniej jednak ja chętnie bym się dowiedział.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018
    pytania?:--> k...@i...pl

  • 7. Data: 2003-12-09 21:07:39
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy wrote:
    > Nie mniej jednak ja chętnie bym się dowiedział.

    Na czym polega kara pozbawienia wolności chyba wiesz...

    a ograniczenie:
    Art. 34. § 1. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, kara ograniczenia
    wolności trwa najkrócej miesiąc, najdłużej 12 miesięcy; wymierza się ją
    w miesiącach.
    § 2. W czasie odbywania kary ograniczenia wolności skazany:
    1) nie może bez zgody sądu zmieniać miejsca stałego pobytu,
    2) jest obowiązany do wykonywania pracy wskazanej przez sąd,
    3) ma obowiązek udzielania wyjaśnień dotyczących przebiegu odbywania kary.

    Art. 35. § 1. Obowiązek określony w art. 34 § 2 pkt 2 polega na
    wykonywaniu nieodpłatnej, kontrolowanej pracy na cele społeczne
    wskazanej przez sąd w odpowiednim zakładzie pracy, placówce służby
    zdrowia, opieki społecznej, organizacji lub instytucji niosącej pomoc
    charytatywną lub na rzecz społeczności lokalnej, w wymiarze od 20 do 40
    godzin w stosunku miesięcznym.
    § 2. W stosunku do osoby zatrudnionej sąd, zamiast obowiązku określonego
    w § 1, może orzec potrącenie od 10 do 25% wynagrodzenia za pracę na
    rzecz Skarbu Państwa albo na cel społeczny wskazany przez sąd; w okresie
    odbywania kary skazany nie może rozwiązać bez zgody sądu stosunku pracy.
    § 3. Miejsce, czas, rodzaj lub sposób wykonywania obowiązku pracy, o
    którym mowa w § 1, sąd określa po wysłuchaniu skazanego.

    Art. 36. § 1. Wymierzając karę ograniczenia wolności, sąd może oddać
    skazanego pod dozór kuratora lub osoby godnej zaufania, stowarzyszenia,
    instytucji albo organizacji społecznej, do której działalności należy
    troska o wychowanie, zapobieganie demoralizacji lub pomoc skazanym.
    § 2. Wymierzając karę ograniczenia wolności, sąd może orzec wobec
    skazanego obowiązki wymienione w art. 72 § 1 pkt 2, 3 lub 5 oraz § 2.
    § 3. Przepis art. 74 stosuje się odpowiednio.

    KG