  • 11. Data: 2006-12-05 15:59:51
    Temat: Re: Granica pomiedzy inspiracja a naruszeniem praw autorskich.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-12-2006 o 14:43:31 fotomania <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>
    napisał(a):

    > Jak masz znak graficzny i ktos zrobi podobny , twoj nie jest zastrzezony
    > to mozesz klientowi najwyzej nadmuchac .

    Jakies to srednio uczciwe ... nie musze chyba rejestrowac wszystkich
    wzorow jakie stworze. Nie widze potrzeby tez rejestrowania gdziekolwiek
    loga wydzialu. Czemu prawo autorskie dziala dla utworow muzycznych a nie
    dziala dla rysunkow?

    Przy okazji, czy moge zglosic symbol kolka i trojkacika (tych znanych z
    toalet) jako znak towarowy i pobierac od szaletow uzywajacych tych
    piktogramow oplaty?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 12. Data: 2006-12-05 18:58:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *fotomania* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Ochrona utworow w PL zajmuje sie chyba z urzedu ZAIKS .

    Otóż Zaiks zajmuje się zbiorowym zarządzaniem prawami, nie zaś
    ochroną znaków towarowych.
    Podobnie nie do końca prawdziwe jest zdanie o znaku podobnym, który
    można dowolnie plagiatować. Jeśli znak jest znany w obiegu to podlega
    pewnej ochronie nawet bez formalnego zgłoszenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2006-12-05 19:01:00
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]

    > Przy okazji, czy moge zglosic symbol kolka i trojkacika (tych znanych z
    > toalet) jako znak towarowy i pobierac od szaletow uzywajacych tych

    Tak mozesz , jezeli bedzie to indywidualny szablon . Typ tekstury kolor itd
    . Wtedy jezeli jakis kibelek to wykorzysta mozesz dochodzic swoich praw .
    Jako takie kolko czy tez trojkacik nie moga byc twojego autorstwa . Nie mam
    pojecia kto wymyslil trojkat Talles ?? :))
    A jak sobie wymyslisz takie koleczko to juz mozesz walic do UP :))
    http://www.merch-bot.com/images/bumper-stickers/med/
    no-dubya-circle-sticker.gif

    Jaca

  • 14. Data: 2006-12-05 19:35:33
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    . Jeśli znak jest znany w obiegu to podlega
    > pewnej ochronie nawet bez formalnego zgłoszenia.

    Chodzi o publiczne rozpoznawanie znaku . Czyms takim moze byc Coca-Cola ,
    Pepsi , Adidas ,Sony , itd .Ale czy takim znakiem bedzie np Lenspen ?? :))

    Jaca

  • 15. Data: 2006-12-05 20:32:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Pepsi , Adidas ,Sony , itd .Ale czy takim znakiem bedzie np Lenspen ?? :)

    Tak, dokładnie tak. A czy np. Lenspen... no wiesz, na dziś nie, ale
    pewnie w XVIII wieku nikt też nie słyszał o Pepsi Co. ;-)

  • 16. Data: 2006-12-05 23:09:52
    Od: "Meklar" <m...@v...pl>

    > albo wykupic od ciebie domene za stawke jakiej zarzadasz

    Cybersquatting. W Polsce takie postępowanie jest zabronione.

  • 17. Data: 2006-12-06 00:06:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.12.2006 fotomania <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Jak masz znak graficzny i ktos zrobi podobny , twoj nie jest zastrzezony to
    > mozesz klientowi najwyzej nadmuchac .

    Ale kolega pytał o PA a nie o zastrzeganie znaków towarowych :)
    Przecież tu nie trzeba niczego zastrzegać.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2006-12-06 00:23:30
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "Meklar" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Cybersquatting. W Polsce takie postępowanie jest zabronione.

    Ale on gada z futuro.pl jezeli chodzi o hosting to mniej wiecej tak jakby
    zasuwal z chin :)))

    Jacek

  • 19. Data: 2006-12-06 07:18:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Cybersquatting. W Polsce takie postępowanie jest zabronione.

    co nie zmienia postaci rzeczy ze jednak, to wlasnie w poslce jesli chodzi
    o domeny obowiazuje prawo kto pierwszy ten lepszy i slusznie zreszta, bo
    niby z jakiego powodu mialo by byc inaczej, niby z jakiego powodu, jak
    wprowadzano domeny .eu byl na poczatku okres kiedy mogly sie rejestrowac
    tylko podmioty gospodarcze z zarejestrowana marka, wlasnie po to, aby im
    nikt nie podkupil domen jak juz zaspia, jesli by to bylo niemozliwe, okres
    ochronny niebylby potrzebny

  • 20. Data: 2006-12-06 07:19:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL> napisał w wiadomości

    > Ale on gada z futuro.pl jezeli chodzi o hosting to mniej wiecej tak
    > jakby
    > zasuwal z chin :)))

    no tak, jak sie nie ma argumentow, to sie kopie po naglowkach ;)
    zadzwon gosciu do naksu, i sam sie dowiedz, bo jak narazie rozmowa z toba,
    to jak ze slepym o kolorach