  • 1. Data: 2006-12-05 01:02:36
    Temat: Odrzucenie sprzeciwu z powodu braków formalnych
    Od: "ketchups" <k...@w...pl>

    Witam..

    Na poczatku nadmieniam ze nie jestem znawca tylko zwyklym szarym
    czlowiekiem :)
    Bylem zmuszony napisac sprzeciw od nakazu zaplatu. Po zlozeniu
    sprzeciwu okazalo sie, ze jest tam kilka brakow. Dokladnie adresow
    kilku swiadkow. Otrzymalem pismo z prosba o uzupelnienie brakow
    formalnych w wniosku wd.. (tresc bede mogl przytoczyc dopiero jutro).
    Napisalem osobne pismo w stylu.. "W odpowiedzi na wezwanie Sądu
    Rejonowego w ......., z dnia .........., do uzupełnienia braków
    formalnych, informuję.. imie nazwisko swiadka... adres.." sprzeciw
    terminowo wyslalem..
    Po pewnym czasie otrzymalem postanowienie:
    http://ds.gminapolice.pl/postanowienie009.jpg
    http://ds.gminapolice.pl/postanowienie010.jpg

    Na drugiej stronie postanowienia, w uzasadnieniu przytoczony jest nie
    obowiazujacy juz art. 130

    Nieobowiazujacy
    Art. 130 1. (95) § 1. (96) (utracił moc).
    § 11. (97) Jeżeli pismo procesowe, które powinno być wniesione na
    urzędowym formularzu, nie zostało wniesione na takim formularzu lub
    nie może otrzymać prawidłowego biegu na skutek niezachowania innych
    warunków formalnych, przewodniczący wzywa stronę do jego poprawienia
    lub uzupełnienia w terminie tygodniowym, przesyłając złożone
    pismo. Wezwanie powinno wskazywać wszystkie braki pisma oraz zawierać
    pouczenie o treści § 2

    Obowiazujacy
    Art. 130. § 1. (92) Jeżeli pismo procesowe nie może otrzymać
    prawidłowego biegu wskutek niezachowania warunków formalnych lub
    jeżeli od pisma nie uiszczono należnej opłaty, przewodniczący wzywa
    stronę, pod rygorem zwrócenia pisma, do poprawienia, uzupełnienia
    lub opłacenia go w terminie tygodniowym. Mylne oznaczenie pisma
    procesowego lub inne oczywiste niedokładności nie stanowią
    przeszkody do nadania pismu biegu i rozpoznania go w trybie
    właściwym.

    Sprzeciw zostal odrzucony z powodu nie uzupelnienia brakow. W sumie to
    nie wiedzialem czy wpisac brakujace dane odrazu w WD czy na osobnej
    kartce w formie pisma, (czy bylo to dokladnie opisane w prosbie o
    uzupelnienie brakow napisze jutro).
    Jakis prawnik powiedzial, ze trzeba na pismie, wiec tak zrobilem.

    W mysl obowiazujacej ustawy
    "Mylne oznaczenie pisma procesowego lub inne oczywiste niedokładności
    nie stanowią przeszkody do nadania pismu biegu i rozpoznania go w
    trybie właściwym."
    wydaje mi sie, ze sad nie powinien robic problemow, poniewaz adresy
    dostal.

    Szczerze mowiac boje sie, ze druga strona posiada jakies znajomosci w
    sadzie.. samo POSTANOWIENIE nie wydaje mi sie bezstronne, najpierw
    napisane jest ze zlozone pismo nie uzupelnia brakow w sprzeciwie,
    nastepnie na koncu nadmieniaja ze nie zlozylem odpisu tej kartki, co
    uniemozliwialo im wyslanie do drugiej strony - jakby nie mogli zrobic
    ksero...

    Moze jestem przewrazliwiony, ale w ten sposob chyba sie postanowien nie
    pisze??

    Pytania :)

    Czy postanowienie jest "prawomocne" skoro uzasadnienie zawiera blad??

    Czy jest jakas mozliwosc sensownego odwolania sie/zazalenia od
    odrzucenia sprzeciwu?

    Jutro ide do sadu zobaczyc w papiery - moze dopisac te dane ?? :)

  • 2. Data: 2006-12-05 05:51:41
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    ketchups napisał(a):
> [...]
    > procesowego lub inne oczywiste niedokładności nie stanowią
    > przeszkody do nadania pismu biegu i rozpoznania go w trybie

    zauważ różnicę między art.130§1 który cytujesz a art.130[1]§1[1]
    powołanym przez sąd

> [...]
    > uzupelnienie brakow napisze jutro).
    > Jakis prawnik powiedzial, ze trzeba na pismie, wiec tak zrobilem.

    trzeba było nie słuchać prawnika tylko pomyśleć po co odesłano sprzeciw

    > Czy postanowienie jest "prawomocne" skoro uzasadnienie zawiera blad??

    nie jest ale z innego powodu

    > Czy jest jakas mozliwosc sensownego odwolania sie/zazalenia od
    > odrzucenia sprzeciwu?

    a pouczenie czytałeś?

    KG

  • 3. Data: 2006-12-05 06:47:11
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ketchups" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Weź i złóż jeszcze raz pozew ze wszystkimi wymogami i po sprawie.

    --
    Michał
    ==============

  • 4. Data: 2006-12-05 09:58:12
    Od: "ketchups" <k...@w...pl>

    ale ja skladalem sprzeciw :)

  • 5. Data: 2006-12-05 19:16:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ketchups napisał(a):

    > Pytania :)
    >
    > Czy postanowienie jest "prawomocne" skoro uzasadnienie zawiera blad??

    Jest skuteczne, prawomocne będzie jak go nie zaskarżysz.

    > Czy jest jakas mozliwosc sensownego odwolania sie/zazalenia od
    > odrzucenia sprzeciwu?

    Według mnie nie masz innej możliwości jak złożyć zażalenie. Jakieś tam
    szanse masz, jeśli wezwanie sądu do uzupełnienia braków formalnych nie
    było precyzyjne. Ale jeśli było takie rzeczywiście takie jak w
    uzasadnieniu postanowienia, to możesz sobie darować zażalenie i zbierać
    pieniądze na zapłatę.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 6. Data: 2006-12-06 07:34:59
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    Użytkownik "ketchups" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > ale ja skladalem sprzeciw :)

    Jak to jest. Piszesz, ze SKLADALEŚ sprzeciw a sad napisal w uzasanieniu o
    POZWANEJ kilkukrotnie.
    Jestes obojnakiem czy masz tylko problemy z okresleniem swojej plci?:)