  • 1. Data: 2006-12-04 23:50:54
    Temat: Granica pomiedzy inspiracja a naruszeniem praw autorskich.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Mamy takie dwa obrazki:
    http://rose.ee.pw.edu.pl/old/img/static.gif
    http://haberenergia.pl/templates/247shock_blue_452/i
    mages/gui-banner.png

    Pytanie jest proste: czy to nie narusza praw autorskich? Pierwszy obrazek
    przedstawia logo mojego wydzialu: Wydzial Elektryczny Politechniki
    Warszawskiej. Drugiego omawiac nie musze.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2006-12-05 00:57:13
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Pytanie jest proste: czy to nie narusza praw autorskich? Pierwszy obrazek
    > przedstawia logo mojego wydzialu: Wydzial Elektryczny Politechniki
    > Warszawskiej. Drugiego omawiac nie musze.

    A ten pierwszy jest zarejstrowany ?? www.uprp.pl/polski ??

    Jaca

  • 3. Data: 2006-12-05 03:50:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.12.2006 fotomania <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL> napisał/a:
    > A ten pierwszy jest zarejstrowany ?? www.uprp.pl/polski ??

    A to ma jakieś tu znaczenie?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-12-05 03:55:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.12.2006 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:
> [...]
    > przedstawia logo mojego wydzialu: Wydzial Elektryczny Politechniki
    > Warszawskiej. Drugiego omawiac nie musze.

    MZ nie choć rzecz jasna jest to jak zwykle dyskusyjne. Sporny element
    oparty jest na bardzo prostej i powszechnie spotykanej formie z typowym
    elementem kojarzącym się z wysokim napięciem. Użycie "E" jest również
    nieprzypadkowe i związane z symboliką tej dziedziny. Przyznam, że dla
    świetego spokoju ja bym pewnie obrócił lub odbił jakoś tego pioruna :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-12-05 13:43:31
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > A to ma jakieś tu znaczenie?

    Jak masz znak graficzny i ktos zrobi podobny , twoj nie jest zastrzezony to
    mozesz klientowi najwyzej nadmuchac .
    Kiedys postawilem strone wylacznie informacyjna , brak komenrcyjnych tresci.
    Wstawilem logo producenta , oznaczylem R . Napisalem ze znaki zostaly uzyte
    jedynie w celach informacyjnych.
    Przegralem bo mam w DG zapis fotograficzny a firma ma rejestracje znaku i
    tresci fotograficznych . W uzasadnieniu glownym powodem byl fakt ze mam
    firme z branzy foto .
    To kolega na osobe prywatna zamontowal taka sama domene w innej
    funkcjonalnosci . I tutaj moga go w trabke .... Ale to tylko taka
    przypowiesc nie zwiazana z tematem sprawy .
    Jest sobie firma w polsce ktora tworzy klony znanych stron .
    Jezeli masz domene przykladowo fotografia oni wala foto-grafia .Jeden z
    moich kolegow zastrzegl domene . Oni zrobili jego-nazwa zamiast jegonazwa .
    Ale jegonazwa byla zastrzezona , przy pierwszym wezwaniu do zaniechania
    uzywania zastrzonego znaku tamta firma zrzucila domene ...
    Myslisz ze dlaczego nie mozesz kupic sobie maszyny do szycia , 100 metrow
    jeansu i zaczac szyc spodni ktore nazwiesz dajmy na to Levi's ?
    Myslisz ze powodem jest fakt ze taka firma tak poprostu sobie jest ?? :))A
    jak juz jest to juz nie mozna ?

    Jacek

  • 6. Data: 2006-12-05 14:04:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale jegonazwa byla zastrzezona , przy pierwszym wezwaniu do zaniechania
    > uzywania zastrzonego znaku tamta firma zrzucila domene ...

    akurat z domenami jest troche inaczej, domena to nie znak towarowy i kazdy
    ma prawo zarejestrowac taka jaka chce, obowiazuje prawo kto pierwszy ten
    lepszy, jedyne zastrzezenie jest takie, ze jesli istnieje firma o danej
    nazwie to pod taka domena nie mozesz prowadzic dzialanosci o podobnym lub
    identycznycm charakterze, wszelkie inne dzialania nie naruszajace dobra
    firmy z zarejestrowana nazwa identycznya z nazwa domeny sa dozwolone i
    firma moze ci nadmuchac, albo wykupic od ciebie domene za stawke jakiej
    zarzadasz

  • 7. Data: 2006-12-05 14:29:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tak tak :))) Kolega bzdury wypisuje

    w przeciwienstwie do ciebie wlasnie wiem co pisze, a chcesz przykladu
    zobacz domeny polsat.pl i polsat.com.pl, zreszta dowiedzialem sie
    wszystkiego walczac o jedna domene, zreszta wystarczy jak zadzwonisz do
    nask'u i sam sie dowiesz

  • 8. Data: 2006-12-05 14:33:35
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

> [...]
    > firmy z zarejestrowana nazwa identycznya z nazwa domeny sa dozwolone i
    > firma moze ci nadmuchac, albo wykupic od ciebie domene za stawke jakiej

    Topowym przypadkiem ktory zaprzecza temu co piszesz to polska domena
    microshitu , na ktorej stala zielarnia :)

    Jacek

  • 9. Data: 2006-12-05 15:17:29
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

> [...]
    > zobacz domeny polsat.pl i polsat.com.pl, zreszta dowiedzialem sie
    > wszystkiego walczac o jedna domene, zreszta wystarczy jak zadzwonisz do

    Domena polsat.pl z tego co pamietam nalezala do firmy z branzy SAT/TV .
    Firma istniala przed powstaniem TV Polsat i byla chronionym znakiem
    towarowym .
    Przypomnij sobie ile zaplacil Orlen za domene wlascicielowi jakiegos
    warszatu samochodowego .
    Tak jak pisalem wczesniej wrzuc w google domene microsoftu .pl , i zobacz
    co sie dzialo z proba jej sprzedazy . Gosc mial ta domene i postawiona na
    tym zielarnie , zabrali mu i tyle .
    Na tej grupie jest jeden sympatyczny czlowiek , ktory w pewnym stopniu
    pilotowal moja sprawe . Zajmuje sie wlasnie znakami towarowymi i ochrona
    znakow .

  • 10. Data: 2006-12-05 15:35:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Na tej grupie jest jeden sympatyczny czlowiek , ktory w pewnym stopniu
    > pilotowal moja sprawe . Zajmuje sie wlasnie znakami towarowymi i ochrona
    > znakow .

    ale znaki towarowe maja sie nijak do domen, jak juz pisalem i dowiadywalem
    sie tego bezposrednio w nasku, sadzie polubownym przy nasku i
    prokuraturze, kto pierwszy ten lepszy i tyle, owszem jak ma sie dobrego
    papuge i znajdzie jakis paragraf to sie domene wyrwie, ale w innym wypadku
    to conajwyzej mozna odkupic, dlatego handel domentami jest tak dochodowy