  • 1. Data: 2008-03-24 13:27:36
    Temat: Prawa do spadku
    Od: j...@o...pl

    Witam

    Zmarł mój ojczym, który miał swoją córkę z moją mamą, ja jestem
    dzieckiem z innego małżeństwa. Oprócz córki z moją mamą, miał dwoje
    dzieci z poprzedniego małżeństwa, które przez 30 lat nigdy się z nim
    nie kontaktowały. Sprawą sporną na pewno będzie działka z prawem
    wieczystego użytkowania z domem w stanie surowym. Działkę można
    wykupić, ale podobno teraz trzeba mieć zgodę wszystkich dzieci
    ojczyma? Oprócz tego został także samochód, wystarczy akt zgonu i
    wydziale komunikacji zmienią wpis w dowodzie rejestracyjnym (aktualnie
    wpisany jest ojczym i mama)?.
    Nie ma żadnego testamentu.

    Co w takiej sytuacji należy zrobić?
    Zakładać sprawę o podział majątku (wiecie jaki to koszt)?
    Jaki będzie prawdobodobny podział majątku w sądzie?

    Nie mamy pojęcia, dlatego prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2008-03-24 17:19:10
    Temat: Re: Prawa do spadku
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    j...@o...pl pisze:
> [...]
    > Jaki będzie prawdobodobny podział majątku w sądzie?
    >
    > Nie mamy pojęcia, dlatego prosze o pomoc.

    1.wniosek do sądu o stwierdzenie nabycia spadku.
    w tej sprawie sąd stwierdzi kto i w jakiej części dziedziczy po zmarłym.

    2. następny krok to tzw. dział spadku, kiedy spadkobiercy dzielą masę
    spadkową stosownie do swoich udziałów lub z dopłatami. To można zrobic
    umownie lub na drodze sądowej.

    Koszty:
    - stwierdzenie nabycia spadku to tylko 40 zł
    - dział spadku to zależy od jego wartości.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-03-24 17:19:49
    Od: kam <...@...pl>

    Mecenas pisze:
    > - stwierdzenie nabycia spadku to tylko 40 zł

    a nie 50?

    > - dział spadku to zależy od jego wartości.

    od jakiegoś czasu nie zależy

    KG

  • 4. Data: 2008-03-24 18:34:31
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    kam pisze:

    > a nie 50?

    > od jakiegoś czasu nie zależy
    >
    > KG
    Przepraszam ale pisałem z pamięci:

    - wniosek o stwierdzenie nabycia spadku 50 zł
    - dział spadku - 500 zł a jeżeli jest to na zgodny wniosek to 300 zł
    - dział spadku ze zniesieniem współwłasności to 1000 zł, na zgodny
    wniosek to 600 zł.

    :)

  • 5. Data: 2008-03-25 23:57:45
    Od: " Anna" <m...@N...gazeta.pl>

    Mecenas <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > - dział spadku - 500 zł a jeżeli jest to na zgodny wniosek to 300 zł
    > - dział spadku ze zniesieniem współwłasności to 1000 zł, na zgodny

    Witam,

    a kto ponosi sądowe koszty w/w spraw ?
    Wyłącznie osoba, która je zakłada, czy we wniosku do sądu mozna wnioskować
    o udział w kosztach stronę postępowania, która sprawy nie
    wnosiła ? /pozostałego spadkobiercę lub spadkobierców/
    Myślę o najbardziej "kosztownym" procesie - zniesienie współwłasności z
    działem spadku...