  • 21. Data: 2005-08-11 17:07:58
    Temat: Re: Gdzie zgłosić sprawę ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:kdlfdd.st3.ln@ziutka.router...

    > Ale bez adresata gróźb, nie ma groźby karalnej, a adresat dowiaduje
    się o
    > treści groźby w miejscu swojego zamieszkania, a nie zamieszkania osoby
    > grożącej.

    Nie ja kodeks postępowania karnego pisałem. W pierwszej kolejności liczy
    się miejsce działania sprawcy. Jak tego ustalić nie można, to dopiero
    miejsce skutku. Poza tym oczywiście masz rację. Jakby nie było tego, co
    się gróźb boi, to i nie było by przestępstwa.

  • 22. Data: 2005-08-11 17:08:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Przy czym w momencie wszczynania postępowania ustalenie miejsca
    > działania jest dość trudne (często wymaga wiadomości specjalnych i
    > informacji od operatora) więc zwykle tego rodzaju postępowania
    prowadzi
    > się wg. miejsca zamieszkania pokrzywdzonego -- bo tam zazwyczaj skutek
    > (odebranie maila) nastąpił.

    Z mojego doświadczenia wynika co innego. To nie jest anonimowa groźba i
    pokrzywdzony nie tylko zna sprawcę, ale i przypuszcza, ze ten działał w
    miejscu swojego zamieszkania.

  • 23. Data: 2005-08-11 20:11:31
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    > Możesz jednak wystąpić do sądu chyba po przesłaniu aktu oskarżenia o
    > jednoczesne rozstrzygnięcie sprawy o roszczenie cywilne.
    > Sąd może ale nie musi się przychylić do Twojej prośby.

    1. Jak to się formalnie robi ?
    2. Czy za wniesienie sprawy do sądu cywilnego się płaci ?
    3. Czy jest inny sposób na zmuszenie tej osoby do rozliczenia się ze mną,
    niż sąd cywilny ? Boję się, że same koszty sprawy i czas, jaki musiałbym na
    to poświęcić przewyższą kwotę, o którą toczy się gra

  • 24. Data: 2005-08-11 23:24:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie ja kodeks postępowania karnego pisałem. W pierwszej kolejności liczy
    > się miejsce działania sprawcy. Jak tego ustalić nie można, to dopiero
    > miejsce skutku.

    Z czego to wywodzisz? Kpk mówi tylko o miejscu popełnienia przestępstwa,
    które określa kodeks karny (art.6§2) równorzędnie traktując miejsce
    działania sprawcy i miejsce w którym (przy przestępstwach materialnych,
    a takim jest grożba karalna) skutek nastąpił lub miał nastąpić. Tam nie
    ma żadnej kolejności, dla właściwości (sądu) będzie się więc liczyć
    moment wszczęcia postępowania.

  • 25. Data: 2005-08-12 14:32:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeżeli nie można ustalić miejsca popełnienia przestępstwa, właściwy jest
    sąd, w którego okręgu:
    1) ujawniono przestępstwo,
    2) ujęto oskarżonego,
    3) oskarżony przed popełnieniem przestępstwa stale mieszkał lub czasowo
    przebywał
    - zależnie od tego, gdzie najpierw wszczęto postępowanie przygotowawcze.

    Ale w opisanym akurat przypadku pokrzywdzony poda miejsce z którego
    najprawdopodobniej wysłano maila. Czyn zabroniony uważa się za
    popełniony w miejscu, w którym sprawca działał lub zaniechał działania,
    do którego był obowiązany, albo gdzie skutek stanowiący znamię czynu
    zabronionego nastąpił lub według zamiaru sprawcy miał nastąpić. Na tej
    podstawie zostanie wszczęty tzw. spór kompetencyjny. Ponieważ po
    przesłuchaniu pokrzywdzonego i zabezpioeczneiu od niego niezbędnych
    dowodów jedyne czynności procesowe są w miejscu działa nisparwcy, to
    choćby na podstawie ekonomiki procesowej zasadnym jest prowadzenie
    postępowania przez jednostkę właściwą dla tego miejsca.