  • 1. Data: 2005-08-10 17:01:12
    Temat: Absolwent, ZUS, NFZ itp...
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Witam,

    Ukonczylem studia magisterskie rok temu - tj uzyskalem absolutorium w 2004
    r. w czerwcu, obronilem dyplom miesiac temu, a wiec w lipcu 2005r.
    Jako student, podlegalem ubezpieczeniu zdrowotnemu jako dziecko matki, tj
    bylem zaksiegowany jako osoba uczaca sie w jej zakladzie pracy.
    Notabene, jestem tam zarejestrowany az do teraz, bowiem zapomniala ona mnie
    wykreslic :-)

    Ale z tego co sie orientuje, ubezpieczenie zdrowotne juz mi wygaslo.

    Tzn nie ukonczylem 26 roku zycia ( do tego mam jeszcze rok ), mieszkam z
    rodzicami, ale nie ucze sie, wiec chyba nie mam juz prawa do ubezpieczenia.
    W tej sytuacji moge znalezc prace, zalozyc firme, zglosic sie w Urzedzie
    jako bezrobotny lub samodzielnie sie ubezpieczyc.

    Jesli ktos nie ma pracy, to 99% takich osob zapewne rejestruje sie jako
    bezrobotne, ale ja z okreslonych powodow nie chce tak robic.
    Moge wiec ubezpieczyc sie dobrowolnie w NFZcie oplacajac miesiecznie 200
    zlotych oraz po uiszczeniu jednorazowej oplaty, ktora zalezy od tego kiedy
    wygaslo mi ubezpieczenie.
    Oplata ta wyniesie bodajze 500 zlotych jesli byl to okres mniejszy niz rok
    i ok. 1200 zlotych dla okresu wiekszego niz rok.

    Chcac sie samodzielnie ubezpieczyc, powiedziano mi w NFZcie ze musze
    przyniesc zaswiadczenie o ukonczeniu uczelni oraz dokumenty z zakladu pracy
    matki ( typu RMUA itp ).
    Na zaswiadczeniu o ukonczeniu uczelni mam napisane ze ukonczylem semestr X w
    czerwcu 2004 roku, a obronilem dyplom w lipcu 2005.

    Tym samym - do kiedy przyslugiwalo mi to ubezpieczenie, i kiedy oficjalnie
    zakonczylem nauke?
    W czerwcu 2004, we wrzesiu 2004, ( do wtedy byla wazna legitymacja ), czy
    dopiero w lipcu 2005?

    wszelkie opinie osob majacych wiedze badz doswiadczenie w tej materii mile
    widziane

    pozdr.

    FRANCO

    ps w dziekanacie 3 panie mowily mi co innego, stanelo na tym, ze odeslaly
    mnie do.... ZUSu...
    Ale nie wiem czy mam po co tam isc? Bo chyba dobrowolne ubezpieczenie
    zawiera sie z NFZem?

  • 2. Data: 2005-08-11 10:33:39
    Temat: Re: Absolwent, ZUS, NFZ itp...
    Od: "Greg" <grzesiek_welc(antyspamik)@wp.pl>

    > Ale z tego co sie orientuje, ubezpieczenie zdrowotne juz mi wygaslo.

    http://www.nfz-olsztyn.pl/index.php?lo=lp
    <-- pytanie z 28.06.2005r.

    4 miesiące po ukończeniu nauki jesteś ubezpieczony.

    pozdro.