  • 1. Data: 2005-08-10 17:34:45
    Temat: Gdzie zgłosić sprawę ?
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    Jestem zameldowany w miejscowości A, mieszkam obecnie w miejscowości B.
    Osoba, wobec której chcę zgłosić sprawę mieszka w miejscowości C. Sprawę,
    tak mi się wydaje, powiniennem zgłosić na policję, ale gdzie: w A, B, czy C
    ? Czy jesli zgłoszę sprawę w miejscowości B, gdzie obecnie mieszkam, to będę
    przesłuchiwany w B, a osoba, którą skarżę w C ? Jak wygląda taka procedura ?

  • 2. Data: 2005-08-10 17:53:32
    Temat: Re: Gdzie zgłosić sprawę ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    I teraz zapewne Cię zaskoczę: Sprawę należy zgłosić w miejscowości D -
    tam gdzie popełniono przestępstwo. Tak będzie najszybciej. Zamiennie
    możesz udać się osobiście do jednostki w Twoim miejscu zamieszkania i
    złożysz zawiadomienie do protokołu. Załatwisz to za jednym razem,
    policjant jakoś to wstępnie zweryfikuje, ale materiały i tak trafia do
    D.

  • 3. Data: 2005-08-10 18:20:22
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    > Załatwisz to za jednym razem,
    > policjant jakoś to wstępnie zweryfikuje, ale materiały i tak trafia do
    > D.
    I co dalej, tam będzie się toczyć sprawa i będę zmuszony dojeżdżać na
    przesłuchania ?
    A jeśli sprawa dotyczy gróźb, które miały miejsce podczas załatwiania pewnej
    sprawy drogą mailową ?

  • 4. Data: 2005-08-10 18:31:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    jaQbek napisał(a):

> [...]
    > przesłuchania ?
    > A jeśli sprawa dotyczy gróźb, które miały miejsce podczas załatwiania pewnej

    To zglos tam gdzie mieszkasz, bo wtedy mozna uznac ze to jest miejsce
    gdzie mial miejsce skutek dzialania sprawcy (czyli jak mniemam tam gdzie
    mieszkasz).

    Miejsce przestepstawa to miejsce gdzie :
    - sprawca dzialal,
    - mial zamiar dzialac,
    - mial miejsce skutek przestepstwa.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-08-10 18:36:15
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    > Miejsce przestepstawa to miejsce gdzie :
    > - sprawca dzialal,
    > - mial zamiar dzialac,
    > - mial miejsce skutek przestepstwa.
    A co, jeśli jedna z pogróżek byla w rodzaju "i tak cię znajdę i dostaniesz
    wpier***" ? Czy wówczas jako miejsce gdzie sprawca zamierza działać obejmuje
    cały kraj ?

  • 6. Data: 2005-08-10 18:41:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I co dalej, tam będzie się toczyć sprawa i będę zmuszony dojeżdżać na
    > przesłuchania ?

    A myślisz, że ile tych przesłuchań będzie?

    > A jeśli sprawa dotyczy gróźb, które miały miejsce podczas załatwiania
    pewnej
    > sprawy drogą mailową ?

    Tam gdzie sprawca działał, czyli w miejscu, z którego wysłał tego maila.
    Jeśli się nie da ustalić, to w miejscu, gdzie nastąpił skutek, czyli tam
    gdzie go odebrałeś.

  • 7. Data: 2005-08-10 18:42:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    dostaniesz
    > wpier***" ? Czy wówczas jako miejsce gdzie sprawca zamierza działać

    A co jest przestępstwem? Zamierzone pobicie, czy groźby karalne? Bo jak
    groźby, to przecież gdzieś był, jak groził.

  • 8. Data: 2005-08-10 19:01:13
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    > Tam gdzie sprawca działał, czyli w miejscu, z którego wysłał tego maila.
    > Jeśli się nie da ustalić, to w miejscu, gdzie nastąpił skutek, czyli tam
    > gdzie go odebrałeś.

    Wiem skąd wysłał, bo wiem mniej więcej gdzie mieszka. Znam go osobiście.

  • 9. Data: 2005-08-10 19:08:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wiem skąd wysłał, bo wiem mniej więcej gdzie mieszka. Znam go
    osobiście.

    Jeśli to mail, to miejsce popełnienia przestępstwa jest zawarte w
    nagłówku maila.

  • 10. Data: 2005-08-10 21:39:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Jeśli to mail, to miejsce popełnienia przestępstwa jest zawarte w
    > nagłówku maila.

    Albo i nie jest. Patrz: proxy, jakiś dial-up z modemami w jednym
    miejscu. W sumie nie wiem nawet, czy sieci komórkowe przydzielają jakiś
    regionalizowany IP, czy mają pulę ogólnokrajową.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)