  • 1. Data: 2004-11-01 20:17:38
    Temat: Gdzie przepis, ze znak B-2 zakaz wjazdu, moze być po lewej stronie?
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    dzisiaj w Ostródzie wjechałem w uliczkę, potem w lewo w inną i po prawej
    stronie na parking. Natychmiast za mna przyjechał radiowóz, pewnie tak poluja
    od dawna ;) Panie kierowco czy wie pan co pan zrobił? ja: że, nie wiem.
    Oni: tu jest znak zakaz wjazdu...i rzeczywiscie stoi po lewej stronie wjazdu
    20 cm obok budynku, wychylony przez jakiegos wandala i obrócony tak,że wcale go
    nie widac jak
    się skreca w te uliczke, no może jak już sie wjedzie...ale to juz oni
    poluja ;))) Powiedziałem im, ze znaku nie widziałem, jest niewidoczny,
    uszkodzony i po lewej stronie uliczki. Oni: mandat 250 zł i 5 punktów. Nie
    przyjąłem..czekam na sad grodzki. Powiedzieli,że przegram i większe koszty...i
    przy okazji wydało się,ze tak juz dawno na ten znak poluja...ja im mówię, czy
    zgłosili ten uszkodzony znak...a oni, że to nie ich obowiązek...( a ustawa mówi
    wyraźnie,ze to jest m.in. obowiązek policji) Jeden funkcjonariusz nie chciał
    się wylegitymowac i podac nazwiska, tylko numer. Nie chcieli potwierdzic mojej
    notatki,ze znak jest uszkodzony. Nie miałem aparatu, aby zrobic zdjęcia tego
    terenu ze znakiem. Boje się, że poprawią ten znak sami. Jeżeli zrobi to zarząd
    dróg to nie problem, bo bedzie dowód,ze był uszkodzony. W czasie gdy mnie
    spisywali, wjechało tam jeszcze dwóch kierowców...mimo widocznego radiowozu :))
    Szukałem po internecie przepisów...ale nie znalazłem aby pionowy znak B-2 zakaz
    wjazdu mógł być z lewej strony. Gdyby go jeszce troszkę obrócic, moze
    obowiazywac dla ruchu z przeciwka..a może obowiazywał ?;)) No i chyba przepisy
    mówia,ze znaki musza być widoczne?

    Co wy na to?

    pozdrawiam

    Wiesiek
    Olsztyn

  • 2. Data: 2004-11-01 20:36:10
    Od: "Wnekus" <a...@f...gov>

    Nie miałem aparatu, aby zrobic zdjęcia tego
    > terenu ze znakiem. Boje się, że poprawią ten znak sami. Jeżeli zrobi to
    zarząd
    > dróg to nie problem, bo bedzie dowód,ze był uszkodzony.

    To lepiej zrob sobie foto :) .. Czy dzis czy jutro byle w tej samej porze ;>
    hehehe :) wtedy bedziesz mial wiarygodny dowod ze tak jest :) bo onaczej
    mzoe byc ciezko ...

    Pozdrawiam
    Wnekus

  • 3. Data: 2004-11-01 20:40:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wiesiek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Trudno mi ocenić, na ile ów znak był faktycznie niewidoczny. W każdym razie
    Policjanci, skoro mandatu nie przyjąłeś, a była z twojej strony podnoszona
    wątpliwość co do jego widoczności, powinni dokonać oględzin znaku z Twoim
    udziałem. No przynajmniej ja bym tak na ich miejscu zrobił. Dzięki czemu sąd
    mógłby już określić, czy był wystarczająco widoczny, czy nie. Bo teraz, to
    sytuacja dla sądu trochę dziwna, bo na jakiej podstawie ma to oceniać niby?

    No ale jak rozumiem teraz już jesteś daleko od tego miejsca. Tak więc nie
    wiem, co poradzić. Jeśli masz możliwość podjechać tam ponownie, to podjedź,
    i jeśli znak jest nadal tak samo mało widoczny (to znaczy nikt go nie
    przemieścił), to możesz zadzwonić do dyżurnego miejscowej jednostki, opisać
    mu sytuację i poprosić o przyjazd policjantów i dokonanie oględzin.
    Policjanci Ci nie będą władni do zajmowania stanowiska, czy ten znak jest
    właściwie widoczny, czy nie - bo to sprawa tych, co postanowili Cię ukarać -
    a jedynie opiszą zastany stan rzeczy. Niby to będzie miało mniejszą moc
    dowodową (Ty też mogłeś go przemieścić po ich odjeździe), niż zrobione od
    razu oględziny, ale jednak. Jeśli to jest niemożliwe, to pozostaje
    wykazywanie przed sądem, że istnieje brak dowodowy w postaci braku tych
    oględzin.

    Co do samego znaku. Napisałeś, ze stał z lewej strony wjazdu i był wychylony
    jakoś tam. Samo wychylenie, to rzecz wtórna. No ale zgodnie z prawem
    obowiązujące są znaki ustawione po prawej stronie jezdni. Jeśli faktycznie
    ów znak był po lewej i dodatkowo jakoś tam poobracany, to podpowiem Ci linię
    obrony, że mogłeś przyjąć, że znak ten był pierwotnie przeznaczony dla
    pojazdów jadących w przeciwnym kierunku (byłby po prawej stronie) i tylko
    jakiś wandal go obrócił. Tym samym uznać, ze Ciebie nie dotyczy. Wydaje mi
    się, że na takie dictum sąd Cię uniewinnić na zasadzie Twojego
    usprawiedliwionego błędu co do prawa.

  • 4. Data: 2004-11-01 21:01:22
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Pewnie to zdjecie wiele nie pomoże, nie bardzo wierzę w to że na tej podstawie
    wygram...Ale nurtuje mnie ten znak po lewej stronie...przepisy o znakach i
    sygnałach drogowych mówia,ze pionowe znaki drogowe są po prawej stronie, albo
    nad droga. A jeżeli jest po lewej to powtarza znak po prawej....chyba że
    szczegółowe przepisy mówia inaczej...i tu jest problem, nie dokopałem sie do
    takich przepisów. jedynie znak zakaz zatrzymywania się może byc po lewej
    stronie i wtedy oznacza,ze po tej stronie obowiązuje.
    Ale i tak zgłosze jutro skarge na policjanta który nie podał mi stopnia i
    nazwiska, tylko numer...niech nieznajomość prawa też im szkodzi...

    pozdr.

    Wiesiek

  • 5. Data: 2004-11-01 21:17:21
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Acha i jeszcze jedno, już po dłuższej rozmowie jeden z policjantów powiedział ,
    dobrze,ze mamy dyktafon, a pochwili powiedział: już wyłaczam...chyba powinien
    mnie na samym początku poinformować,ze nagrywa rozmowę...ale jak nagrywali to
    tym gorzej dla nich...bo przyznają mi w rozmowie,że znak jest przechylony i
    obrócony.
    I jeszcze w czasie wypisywania czegos tam w ich zapiskach w sprawie odmowy
    mandatu, pytali mnie o to czy się leczyłem psychicznie, jakie mam dochody ,
    stosunek do słuzby wojskowej i kogo mam na utrzymaniu. Czy to zgodne z prawem?
    Odmówiłem im podania danych o dochodach, podałem,ze nie leczyłem się i na
    reszte udzieliłem informacji.

    pozdr.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2004-11-01 21:19:23
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Tak masz rację, tylko nie jestem pewien czy ten znak był postawiony zgodnie z
    przepisami. Wtedy taka linię obrony wybiorę.
    Dziękuje za poradę

    Wiesiek

  • 7. Data: 2004-11-01 21:24:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    zgodnie z
    > przepisami. Wtedy taka linię obrony wybiorę.

    Chodzi Ci o szczególny przypadek? W odniesieniu do znaku zakaz wjazdu czy
    zakaz ruchu się nie odnosi. Musiał by to być w § 16-17 Rozporządzenia. A tam
    nie ma. Znak zakaz ruchu mógł być na drodze ustawiony. Ale nie po lewej
    stronie.

  • 8. Data: 2004-11-01 21:39:28
    Temat: Re: Gdzie przepis, ze znak B-2 zakaz wjazdu, moze być po lewej stronie? NIGDZIE
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

> [...]

    > wjazdu mógł być z lewej strony. Gdyby go jeszce troszkę obrócic, moze
    > obowiazywac dla ruchu z przeciwka..a może obowiazywał ?;))

    Wg ROZPORZĄDZENIA MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNETRZNYCH I
    ADMINISTRACJI
    z dnia 31 lipca 2002 r.

    w sprawie znaków i sygna?ów drogowych.

    Par 2 pkt 1

    "Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub

    pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego

    po prawej stronie, chyba ˝e przepisy szczególne

    stanowia inaczej."

    W przypadku znaku A- 2 przepisy szczególne NIE stanowia inaczej. Znak jest
    niewazny. Jest najprawdopodobniej odwróconym znakiem dla kierunku
    przeciwnego.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 9. Data: 2004-11-01 21:43:00
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości

    > W przypadku znaku A- 2

    Oczywiscie B-2

  • 10. Data: 2004-11-01 21:45:16
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Wielkie dzięki, ale to jest znak B-2 zakaz wjazdu...no i znalazłem ten
    przepis...ale gdzie to jest ,że nie obowiazuje? ten szczególny przepis...moze
    jakiś namiar ?

    pozdrawiam

    Wiesiek