  • 1. Data: 2004-11-01 22:42:23
    Temat: Jak powinna wygladac procedura zatrzymania w celu pouczenia?
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    Witam

    Pytanie dotyczy procedury zatrzymania w celu pouczenia lub nadania
    mandatu karnego.
    Jak powinna wygladac taka procedura zgodnie z prawe? Prosilbym o
    podanie przepisow, paragrafow itp. ewentualnie nakierowanie gdzie
    szukac w jakim dziale prawa.
    Czy policja ma obowiazek przedstawienia sie z stopnia i nazwiska? czy
    moze pominac ten fakt, pozostajac anonimowym?

    Dziekuje za pilna odpowiedz.

    TS

  • 2. Data: 2004-11-01 23:04:58
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TanSid" napisał w wiadomości:

> [...]
    > Czy policja ma obowiazek przedstawienia sie z stopnia i nazwiska? czy
    > moze pominac ten fakt, pozostajac anonimowym?

    Zobacz do:

    - Ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tekst jednolity: Dz. U. 2002
    r. Nr 7 poz. 58, ze zm.) - rozdzial 3 tej ustawy, art.14 - art.22

    - Rozporzadzenia Rady Ministrow z dnia 17 września 1990 r. w sprawie trybu
    legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli osobistej oraz
    przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez
    policjantów.(Dz.U.1990.70.409 ze zm.)

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-11-01 23:05:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TanSid" <t...@w...go2.pl> napisał w wiadomości

    Wydaje mi się, że wystarczająco dokładnie opisano to na stronie:
    http://www.dolnoslaska.policja.gov.pl/www/index.cgi?
    strona=kontrola_drogowa&
    wybierz=&numer=13&menu=

    Notabene pierwsza, jaka wyskakuje w Google po wpisaniu kontrola drogowa.
    Dalej mi się nie chciało szukać.

  • 4. Data: 2004-11-02 01:00:09
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

> [...]
    strona=kontrola_drogowa&
    > wybierz=&numer=13&menu=
    >
    > Notabene pierwsza, jaka wyskakuje w Google po wpisaniu kontrola

    Dotyczy pojazdow, a nie pieszego. Choc podejrzewam, ze procedura jest
    identyczna.
    Ciekawe jak wyglada sprawa, gdzie, policja w wozie nieoznakowanym
    podjezdza, przez okienko informuje, bez przedstawienia sie, nastepnie,
    czeka, az ktos odchodzi, nie zatrzymuje osoby odrazu tylko objezdza
    cala ulice po okolo 5 min. na innej ulicy wyciaga z sklepu ta sama
    osobe w celu ukarania.

    Wiem czego juz szukac, wiec poczytam.

    Thx

    TS

  • 5. Data: 2004-11-02 01:01:52
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    > Zobacz do:
    >
    > - Ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tekst jednolity: Dz. U.
    > 2002
    > r. Nr 7 poz. 58, ze zm.) - rozdzial 3 tej ustawy, art.14 - art.22

    <ciach>

    Dziekuje, jutro sprawdzem, juz przynajmniej wiem czego szukac.

    TS

  • 6. Data: 2004-11-02 18:21:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dotyczy pojazdow, a nie pieszego. Choc podejrzewam, ze procedura jest
    > identyczna.

    Różnica polega na tym, że sie lizakiem peiszych nie zatrzymuje.

> [...]
    > czeka, az ktos odchodzi, nie zatrzymuje osoby odrazu tylko objezdza
    > cala ulice po okolo 5 min. na innej ulicy wyciaga z sklepu ta sama

    Oj, cokolwiek to zagmatwałeś. Pierwsze pytanie, to czy policjant był
    umundurowany. Bo w wypadku pioeszego akurat oznakowanie radiowozu, czy nie
    znaczenia żadnego nie ma. Nie napisałeś o czym Cię przez to okienko
    poinformował i to "bez przedstawiania się". No bo owo ewentualne
    przedstawienie się dotyczy czynności służbowych. Jak Cię poinformowali,
    która godzina, to obowiązku przedstawiania sie nie mieli. No i teraz
    pozostaje pytanie za co wyciągneli Cię ze sklerpu po 5 minutach.

    Czy to nie było tak, ze Ty im nei dałeś nawet szansy sie przedstawić od razu
    dająć przysłowiową "długą"? Bo to mi jakoś z miedzy wierszy Twojej relacji
    tak wychodzi.

  • 7. Data: 2004-11-02 20:46:30
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

> [...]
    > od razu
    > dająć przysłowiową "długą"? Bo to mi jakoś z miedzy wierszy Twojej

    O, przepraszam bardzo, ale to jest insynuacja. Odejscie zupelnie
    spokojnym krokiem, napewno nie jest jak to ujales "dluga". Czasu nato,
    aby powiedziec iz mam sie zatrzymac mieli nader duzo.
    Mam sprawe sadu grodzkiego, o ktora osobiscie prosilem, nie zgadzajac
    sie z interpretacja i postepowaniem policji.

    Dziekuje za odpowiedz. EOT

    TS