  • 1. Data: 2004-11-01 18:12:18
    Temat: ochrona danych osobowych jak interpretować ??
    Od: "Krzysztof" <b...@o...pl>

    Witam,
    problem tego rodzaju tepsa nasłała na mnie jakiąś firme windykacyjną
    co prawda sprawa sie wyjaśniła bo wynegocjowałem z tepsą raty :))
    (po roku czasu przysłali mi fakture za telefon, mimo cotygodniowech monitów o
    faktury)
    Przy podpisaniu umowy z Tepsą rok temu wyraźnie zaznaczyłem , że nie zezwalam
    na udostępnianie, przetwarzanie itd. moich danych osobowych.
    Czy fakt wynajęcia tej firmy windykacyjnej i udostępnienia jej moich danych
    jest w świetle ustawy o ochronie danych .... nie jest jaj złamaniem ?
    pzdr.
    Krzysztof

    P.S.
    na ich netowej stronie przy formularzach reklamacji pojawiło sie coś takiego

    Informujemy, iż Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane przez Telekomunikację
    Polską S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Twarda 18, w celu wykonania złożonego
    zlecenia, a także ich udostępniania podmiotom współpracującym (sic - mój
    dopisek) z Telekomunikacją Polską S.A. w procesie wykonywania zleceń. Podanie
    danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do złożenia zlecenia. Przysługuje
    Panu/Pani prawo dostępu do danych i prawo ich poprawiania.

    czy jest to spowodowane ostatnim wyrokiem NSA przycierającym nosa tepsie ???
    cwaniaczkowie sie zabezpieczają :))

  • 2. Data: 2004-11-01 23:07:51
    Temat: Re: ochrona danych osobowych jak interpretować ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2004, Krzysztof wrote:

    >+ Witam,
    >+ problem tego rodzaju tepsa nasłała na mnie jakiąś firme windykacyjną

    Popatrz w wątek w którym pytałeś:
    "czy można kopnąć w d..... TPSA ???"

    >+ Przy podpisaniu umowy z Tepsą rok temu wyraźnie zaznaczyłem , że nie zezwalam
    >+ na udostępnianie, przetwarzanie itd. moich danych osobowych.

    Ja ci też nie zezwalam. Ośmielisz się podać moje dane swojemu
    adwokatowi JEŚLI go wynajmiesz ? ;)

    >+ czy jest to spowodowane ostatnim wyrokiem NSA przycierającym
    >+ nosa tepsie ???
    >+ cwaniaczkowie sie zabezpieczają :))

    Akurat ów "ostatni wyrok" z lekka stawia na głowie zasady
    odpowiedzialności za WŁASNE długi.
    Po polsku: "jak ktoś TOBIE będzie winien pieniądze i wyjdzie
    że NIE MOŻESZ skorzystać z niczyjej pomocy to będzie tak
    jak chciałeś". Pogratulować wyobraźni...
    Na szczęście jeszcze TAK źle nie jest :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-11-02 09:02:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    BTW: jest artykuł polemiczny w RP:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041102/p
    rawo/prawo_a_12.html

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-11-02 19:46:07
    Od: "piotr" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Panu/Pani prawo dostępu do danych i prawo ich poprawiania.
    >
    > czy jest to spowodowane ostatnim wyrokiem NSA przycierającym nosa tepsie

    Powiem tak.
    Jeżeli nie wyrażasz zgody na przekazanie danych to nie mogą tego zrobić. Oni
    nie występują do sądu o wydanie nakazu zapłapłatuy, tylko odsprzedają dług
    innej firmie. Na przekazanie twoich danych muszą wystąpić do ciebie o zgodę.
    Pamiętaj o jednym. Jeżeli by chcieli sądzić się z Tobą z "otwartą przyłbicą"
    zrobili by to na pewno. Ale nie chcą.... To po co sprzedają długi bez wiedzy
    dłużnika? Resztę pozostawiam twojemu rozsądkowi
    Narazencja

  • 5. Data: 2004-11-02 19:50:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Nov 2004, piotr wrote:
    >+ Użytkownik "Krzysztof" <b...@o...pl> napisał
    [...]
    >+ > Czy fakt wynajęcia tej firmy windykacyjnej i udostępnienia jej moich
    >+ > danych
    [...]
    >+ Jeżeli nie wyrażasz zgody na przekazanie danych to nie mogą tego zrobić.

    Ze względu na wyrok sądowy szanujemy takie stanowisko, acz racjonalne
    takie postawienie sprawy nie jest :)

    >+ Oni
    >+ nie występują do sądu o wydanie nakazu zapłapłatuy, tylko odsprzedają dług
    >+ innej firmie.

    Wyraźnie zapisał że NIE: "wynajęcie firmy" to jest "wynajęcie".
    Powiadasz że w razie procesu cywilnego z jakimś grupowiczem
    zabronisz mu wynajęcia detektywa czy adwokata żeby się "tobą
    zajął" ?
    I artykuły w prasie wskazują że powoli firmy dochodzą do tego
    że skoro długu sprzedać nie można to trzeba problem ugryźć
    z innej strony....

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-11-02 21:21:35
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ze względu na wyrok sądowy szanujemy takie stanowisko, acz racjonalne
    > takie postawienie sprawy nie jest :)

    wyrok sądowy to nie świętość :)

    KG