  • 1. Data: 2002-05-29 21:29:24
    Temat: Gdy zabraknie biiletów....
    Od: "zakochany" <z...@k...net.pl>

    W pojazdach komunikacji miejskiej w Gdyni ( www.zkmgdynia.pl ) sa tabliczki
    "sprzedaż karnetów biletowych u kierowcy". Wchodzę z pieniędzmi na karnet
    nie majac przy sobie jakiegokolwiek biletu. podchodzę do kierowcy , a tem
    mówi, że karnety skonczyły się. Oczywiscie jade wtedy bez biletu. Kim wtedy
    jestem?. Gapowiczem, któremu kontroler ma prawo wlepic mandat?? To samo
    pytanie, co gdy nie mogę nabyć biletów, gdy kierowca nie ma drobnych, żeby
    mi wydać resztę??
    --
    To nie podbój kosmosu jest motorem napędowym cywilizacji,
    lecz wymagania systemu operacyjnego Windows.

  • 2. Data: 2002-05-29 22:24:47
    Temat: Re: Gdy zabraknie biiletów....
    Od: <v...@p...onet.pl>

    marcin gromadzki (rzecznik gdynskiego zkm) mowil kiedys w wywiadzie, ze jesli
    biletu nie mozna zakupic z winy przewoznika (kierowca nie ma karnetow), to jest
    to ich wina i ich problem i pasazer jest rozgrzeszony (za to rzecznik
    gdanskiego zkm mowil odwrotnie, bilet musi byc i nic ich nie interesuje)

    ale tym, ze kierowca nie ma ci wydac to chyba sie nie wykrecisz :)

  • 3. Data: 2002-05-30 06:10:45
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale tym, ze kierowca nie ma ci wydac to chyba sie nie wykrecisz :)

    Tym bardziej, ze w wiekszosci wypadkow jest zaznaczone "ze kierowca
    sprzedaje bilety za odliczoną kwotę" :-)

    HaNkA

  • 4. Data: 2002-05-30 09:38:18
    Od: "zakochany" <z...@k...net.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ad4fur$5at$1@news.tpi.pl...

    > Tym bardziej, ze w wiekszosci wypadkow jest zaznaczone "ze kierowca
    > sprzedaje bilety za odliczoną kwotę" :-)

    W Gdyni chyba nie ma czegoś takiego na wywieszce. Pytam przez ciekawość jak
    to jest prawnie, bo po zapłaconych 3 mandatach w ciągu 6 lat, kupuje od pół
    roku miesięczny, co jest o tyle wygodne, że jak jadę do Dziewczyny (w sumie
    12 km) to jak nie mam właściwego środka komunikacji, zamiast stać na
    przystanku to jadę z przesiadkami i nie tracę nic finansowo.
    Ostatnio widzę wsiada przodem jakiś człowiek. Podchodzi do kierowcy z
    pieniędzmi. Za chwilę odchodzi z kwitkiem i siada za kabina kierowcy. Po
    kilku przystankach, wsiadają kontrolerzy, podchodzą do niego. on coś im
    wyjaśnił, podeszli do kierowcy i gościa zostawili, natomiast resztę
    pasażerów sprawdzili i nawet kogoś z tyłu pojazdu spisali.
    Może jest to niepisane prawo, tak jak niepisanym prawem jest to że kierowca
    może przewieść jednego znajomego bez biletu (sam tak jechałem ze znajomym,
    podczas kontroli gdy kontroler usłyszał, że jestem na "ty" z kierowcą,
    "przeoczył" mnie i nie zapytał o bilet - wtedy nie miałem:)
    Tylko ciekawe czy pod wątek z tematu można podpiąć jakieś paragrafy prawne.
    W końcu gdy zabraknie biletów to przewoźnik wprowadza mnie w błąd twierdząc
    wywieszką, że bilet mogę kupić u kierowcy. Tylko z kolei wywieszka jest
    umieszczona wewnątrz pojazdu. nie widziałem jej na zewnątrz, np. na
    przystanku. Temat w sumie dosyć ciekawy, bo wchodząc do pojazdu często zanim
    dojde/dopcham się do kierowcy to on już rusza i gdy dowiaduję się o braku
    biletów, to jest juz za późno na wycofanie się.

  • 5. Data: 2002-05-30 11:42:05
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    wszystko dziala na zasadzie "kruk krukowi oka nie wykole"
    widzial ktos kiedys aby policjant wlepil policjantowi mandat za szybkosc
    albo za zle parkowanie???

  • 6. Data: 2002-05-30 12:34:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 May 2002, zakochany wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wyjaśnił, podeszli do kierowcy i gościa zostawili, natomiast resztę
    >+ pasażerów sprawdzili i nawet kogoś z tyłu pojazdu spisali.

    No to cosik jest postawione na głowie.
    Dla porządku: AFAIR (jakiś czas nie byłem) w Krakowie "brak biletów
    u kierowcy usprawiedliwia" (jest w regulaminie) i za coś takiego
    podobno kierowca może oberwać.
    W KZKGOP zapis że sprzedaż biletów u kierowcy jest "dodatkowa
    i nie zwalnia od odpowiedzialności za jazdę bez biletu w razie
    braku" jest uregulowany w drugą stronę :(
    Owszem, uważam że tak *nie* powinno być - ale przynajmniej wiadomo czego
    się trzymać...

    Pozdrowienia, Gotfryd
    BTW: KZK GOP znowu wyłączył świątecznie serwery :>
    Wr....

  • 7. Data: 2002-05-30 12:42:13
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

    On Thu, 30 May 2002, lord wrote:

    ; wszystko dziala na zasadzie "kruk krukowi oka nie wykole"
    ; widzial ktos kiedys aby policjant wlepil policjantowi mandat za szybkosc
    ; albo za zle parkowanie???

    Znam pewnego policjanta, ktory swojej zonie za zle parkowanie wlepil
    mandat ;-)

    Zim

    --
    .............. Robert Jaroszuk - <z...@t...pl> .................
    GCS/IT/O d? s: a-- C+++ ULB++++$ P+ L++++$ E--- W-- N+ w--- O-

  • 8. Data: 2002-06-04 08:32:03
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Robert W. Jaroszuk" <z...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ; albo za zle parkowanie???
    >
    > Znam pewnego policjanta, ktory swojej zonie za zle parkowanie wlepil

    I pewnie teraz jada obiady w stołówce policyjnej :)
    I kto mu prasuje niebieskie koszule???

    Pozdro
    Miroo