    From: "zakochany" <z...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdy zabraknie biiletów....
    Date: Thu, 30 May 2002 11:38:18 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@ip75.pl-net.pl

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ad4fur$5at$1@news.tpi.pl...

    > Tym bardziej, ze w wiekszosci wypadkow jest zaznaczone "ze kierowca
    > sprzedaje bilety za odliczoną kwotę" :-)

    W Gdyni chyba nie ma czegoś takiego na wywieszce. Pytam przez ciekawość jak
    to jest prawnie, bo po zapłaconych 3 mandatach w ciągu 6 lat, kupuje od pół
    roku miesięczny, co jest o tyle wygodne, że jak jadę do Dziewczyny (w sumie
    12 km) to jak nie mam właściwego środka komunikacji, zamiast stać na
    przystanku to jadę z przesiadkami i nie tracę nic finansowo.
    Ostatnio widzę wsiada przodem jakiś człowiek. Podchodzi do kierowcy z
    pieniędzmi. Za chwilę odchodzi z kwitkiem i siada za kabina kierowcy. Po
    kilku przystankach, wsiadają kontrolerzy, podchodzą do niego. on coś im
    wyjaśnił, podeszli do kierowcy i gościa zostawili, natomiast resztę
    pasażerów sprawdzili i nawet kogoś z tyłu pojazdu spisali.
    Może jest to niepisane prawo, tak jak niepisanym prawem jest to że kierowca
    może przewieść jednego znajomego bez biletu (sam tak jechałem ze znajomym,
    podczas kontroli gdy kontroler usłyszał, że jestem na "ty" z kierowcą,
    "przeoczył" mnie i nie zapytał o bilet - wtedy nie miałem:)
    Tylko ciekawe czy pod wątek z tematu można podpiąć jakieś paragrafy prawne.
    W końcu gdy zabraknie biletów to przewoźnik wprowadza mnie w błąd twierdząc
    wywieszką, że bilet mogę kupić u kierowcy. Tylko z kolei wywieszka jest
    umieszczona wewnątrz pojazdu. nie widziałem jej na zewnątrz, np. na
    przystanku. Temat w sumie dosyć ciekawy, bo wchodząc do pojazdu często zanim
    dojde/dopcham się do kierowcy to on już rusza i gdy dowiaduję się o braku
    biletów, to jest juz za późno na wycofanie się.