    From: "OFE www.multiofe.pl" <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fundusz emerytalny?
    Date: 1 Jul 2005 14:36:40 +0200

    > W maju 2003 roku moja żona zaczęła pracę. Tak się złożyło, że nie
    > wybrała wtedy żadnego funduszu emerytalnego, potem jakoś o wszystkim się
    > zapomniało i tak już zostało. W między czasie było kilka losowań
    > funduszy dla takich osób. Z tego co wiem to przed takim losowaniem ZUS
    > przysyłał jakąś informację. Również chyba fundusz (jeśli został
    > wylosowany) powinien przysłać jakąś informację.
    > I teraz mam pytanie: czy możliwe, że do tej pory żona nie zastałą
    > wylosowana? A jeśli została wylosowana to gdzie to sprawdzić? A co w
> [...]

    Jest mozliwe ze Pana zona nie zostala do tej pory przydzielona do zadnego OFE.
    ZUS kwalifikuje do losowania na podstawie danych z systemu informatycznego,
    ktory doskonaly nie jest. Jesli od momentu rozpoczecia pracy zona nie otrzymala
    wezwania od ZUS (jest to swiadectwo zakwalifikowania do losowania) ani
    informacji od zadnego z OFE o przydzieleniu jej w rejestr czlonkow- nie nalezy
    do zadnego OFE. Gdyby byla sytuacja, jaka Pan podejrzewa (sfalszowanie umowy)-
    zona otrzymalaby informacje akcesyjna od OFE.
    Sugeruje jak najszybciej podpisac umowe z jakims OFE, gdyz im dluzej Panstwo
    zwlekaja, tym dluzej skladki beda lezec na nieoprocentowanym koncie ZUS (gdy
    tymczasem OFE wypracowuja zyski).

    aplikacja przystapienia do OFE ING, PZU, Sampo, AIG, Polsat przez internet:
    http://www.multiofe.pl/deklaracja.OFE.shtml

    zespół MultiOfe - OFE http://www.multiofe.pl