  • 1. Data: 2003-10-29 19:45:12
    Temat: Firma windylacyjna da radę?
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Mam problem z odzyskaniem niewypłaconego wynagrodzenia od pracodawcy,
    u którego już nie pracuję. Sprawa była w PIP, ale nic to nie dało. W
    sierpniu złozyłem pozew w Sądzie Pracy we Wrocławiu. Spodziewałem się,
    że termin rozprawy będzie około stycznia, ale wczoraj zadzwonił do
    mnie kumpel z wiadomością, że moge sobie poczekać nawet ROK!!!! - z
    życia wzięte.
    Czy można jakoś przyspieszyć rozprawę? A może firma windykacyjna jest
    w stanie coś zrobić? Macie jakieś pomysły?

    pozdrawiam:)
    Piotr J.

  • 2. Data: 2003-10-29 19:48:21
    Temat: Re: Firma windylacyjna da radę?
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Oczywiście WINDYKACYJNA a nie windylacyjna
    :DDDDDDDDDDDDD

  • 3. Data: 2003-10-29 21:01:48
    Od: "Bartek" <n...@W...pl>

    Mysle tak.Jak sprawa jest w sadzie to poczekaj na wyrok,klauzule i oddaj sprawe
    komornikowi jezeli oczywiscie gosc bedzie sie migal mimo nakazu.
    Zdoswiadczenia osobistego i znajomych powiem tak.Firmy windykacyjne to grupy
    ludzi ktorzy praca jeszcze sie nie splamili.Albo nikt juz z nimi nie chce
    pracowac i sie zachaczyli w jakims reprezentacyjnym miejscu.To grupy oszolomow
    kreujacych sie na znawcow prawa,a w rzeczywistosci g..o wiedza.To czy dzialaja
    spokojnie czy nie to juz inna sprawa.Jak juz chcesz cos przyspieszac to lepiej
    oddaj sie w rece radcy prawnego .On ci doradzi uczciwiej i szczerze a juz na
    pewno nie bedzie ci robil obietnic.Pamietaj ,z prużnego nawet......

    pozdr,bartek

  • 4. Data: 2003-10-30 00:00:50
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

    ...mogę Ci i Twoim znajomym tylko pogratulować doświadczenia jeżeli chodzi o
    kontakty z firmami windykacyjnymi. Uważam, ze nie powinieneś stawiać
    wszystkie tego typu firmy w jednym rzędzie. Owszem są tzw. naciągacze nic
    nie robiący, ale są też firmy, które uczciwe pracują w branży, nawet z
    dobrymi wynikami. Dodam, że nie należą do nich najwięksi i najbardziej
    znani, z reguły są to nieduże i rzetelne firmy, zazwyczaj współpracującę na
    warunkach partnerskich z kancelariami radcowskimi i komorniczymi. Praca
    tychże firm (o ile nie są naciągaczami) jest bardzo pomocna chociażby dla
    komornika, którego czynności czasami są spowolnione jedynie poprzez
    formalizację działań. Działania są wielozakresowe i obejmują rozmowy,
    negocjacje z dłużnikiem, nadzór spłat zadłużenia, formułowanie ugód,
    zobowiązań etc., na etapie działań przedsądowych gromadzą niezbędną
    dokumentację dla radcy prawnego celem przekazania sprawy na drogę sądową
    itd. itd. Dużo by tu pisać. Fakt-faktem są dobre i złe firmy, podobnie jak w
    innych branżach. Najlepiej korzystać z tych z polecenia od kogoś znajomego,
    to chyba jedyna rozsądna zasada przy kierowaniu się wyborem (na pewno nie
    szyld, ładna nazwa i kolorowe foldery informacyjne).

  • 5. Data: 2003-10-30 00:03:16
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

    sorry, jeszcze pytanie do Bartka: skąd tak dobrze się orientujesz na temat
    firm windyjacyjnych, warunków współpracy z nimi i zatrudnianych tam
    pracowników. Korzystałeś czy byłeś pracownikem ???

  • 6. Data: 2003-10-30 14:59:56
    Od: "Bartek" <n...@W...pl>

    > sorry, jeszcze pytanie do Bartka: skąd tak dobrze się orientujesz na temat
    > firm windyjacyjnych, warunków współpracy z nimi i zatrudnianych tam
    > pracowników. Korzystałeś czy byłeś pracownikem ???
    Witam
    Korzystałem z "usług" trzech firm.Jedną z nich była duża (znana)firma
    windykacyjna która pisma wysyłała zwykłym listem .Dłużnicy oczywiście
    ignorowali.W odpowiedziach otrzymywałem informację że dłużnicy są
    nieosiągalni.Ja natomiast mijałem sie z nimi na ulicy.Utopiłem sporą kasę.W
    jednym z przypadków za ostatnią ich "usługę" nie zapłaciłem po podpisaniu umowy.
    Zrobiłem przyznam to świadomie i z premedytacją ,czekając na pierwsze efekty.Po
    30 dniach otrzymalem wezwanie do zapłaty.Odpisałem że tym razem nie opłacę
    żadnych kosztów.Po 60 dniach dostałem nakaz sądowy!! Teraz walczymy w sądzie.
    Dwie pozostałe firmy ,mniejsze w ładnych biurach,panowie ubrani na
    czarno,elokwetni ,obstawieni kodeksami itd.Nie bede opisywał metod i
    efektów.Szkoda biadolenia.
    Teraz wędruje sam do sądu wypełniam druki składam,jak mam problem ide do
    kancelarii ,płacę za informację .Otrzymuję nakaz ,klauzule idt. Wten sposób
    sam ,bez nerwów i telefonów załatwiłem ze 100 % efektem 7 spraw.
    Stąd taka moja opinia i nie mam zamiaru zmieniać tej drogi postępowania.

    Oczywiście nie uogulniam ,ale naprawde szkoda czasu na zadawanie sie z firmami
    windykacyjnymi.Poza tym jak dłuznik jest "goły" to nikt z niego nie ściagnie.

    Pozdrawiam,Bartek

  • 7. Data: 2003-10-30 15:11:35
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Oczywiście nie uogulniam ,ale naprawde szkoda czasu na zadawanie sie z firmami
    > windykacyjnymi.Poza tym jak dłuznik jest "goły" to nikt z niego nie ściagnie.

    Wiekszość firm windykacyjnych to zwykły biznes - tzn. są zainteresowane
    windykacją należności masowych np. rachunków za telefon.
    Inne długi i owszem, ale fajne, tzn. takie z którymi mozna robić różne
    fiki miki - szpitale, kopalnie etc.
    Inna metodą zarabiania jest branie pieniędzy z góry - czyli dążenie do
    tego, by umowa była umową starannego działania, a nie skutku; jak
    starannego: patrz post wyżej.
    Należności trudnej, nawet milion złotych z prowizją 50% (ale po a nie
    przed) żadna firma nie weźmie - ja przynajmniej takiej nie znam.
    Piszę o czymś, co jest do ściągnięcia, zabezpieczone hipoteką - wymaga
    jedynie czasu i pracy. Nie oczekuje na propozycje, bo odpowiedź znam.

    Pzdr: Catbert, EHRM