  • 11. Data: 2007-07-20 20:27:05
    Temat: Re: Firma windykacyjna i ich grozby.
    Od: tequila <t...@i...pl>

    On 20 Lip, 22:08, wombi <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba, e brat w zarzutach/sprzeciwie od nakazu zap aty/na rozprawie nie
    > podniós by zarzutu przedawnienia.

    Firmy windykacyjne nie maja adnych praw mo esz spa spokojnie, je eli
    d u nik nie zap aci dobrowolnie to mog wraca do domu, ca a reszta
    ich czynno ci tj.wizyty domowe, gro by,naliczanie mega odsetek
    itp.jest niezgodne z prawem.

  • 12. Data: 2007-07-20 20:34:05
    Od: wombi <w...@p...onet.pl>

    tequila pisze:

> [...]
    > d u nik nie zap aci dobrowolnie to mog wraca do domu, ca a reszta
    > ich czynno ci tj.wizyty domowe, gro by,naliczanie mega odsetek

    Nie mają żadnych praw? W opisywanym przypadku tak, bo wątkotwórca nie
    jest ich dłużnikiem.
    Poza tym często kupują wierzytelności zgodnie z art. 509 k.c. (poza
    wyjątkami wskazanymi w tym artykule). I jest to legalne dopóki dochodzą
    zapłaty od osób do tego zobowiązanych. W tym przypadku tak nie jest ale
    to nie znaczy, że wszystkie formy windykacyjne działają nielegalnie.

  • 13. Data: 2007-07-20 20:45:51
    Od: tequila <t...@i...pl>

    On 20 Lip, 22:34, wombi <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie maj adnych praw? W opisywanym przypadku tak, bo w tkotwórca nie
    > jest ich d u nikiem.
    > Poza tym cz sto kupuj wierzytelno ci zgodnie z art. 509 k.c. (poza
    > wyj tkami wskazanymi w tym artykule). I jest to legalne dopóki dochodz
    > zap aty od osób do tego zobowi zanych. W tym przypadku tak nie jest ale
    > to nie znaczy, e wszystkie formy windykacyjne dzia aj nielegalnie.- Ukryj
    cytowany tekst -

    > - Poka cytowany tekst -

    Zgodze sie ze nie jest tak ze nie dzialaja nie legalnie poniewaz
    inaczej nie mialyby prawa funkcjonowania,ale podaj mi choc jeden
    sposób egzekucji naleznosci który moze stosowac firma windykacyjna?

  • 14. Data: 2007-07-20 21:59:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Uzytkownik "tequila" <t...@i...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]

    > inaczej nie mialyby prawa funkcjonowania,ale podaj mi choc jeden
    > sposób egzekucji naleznosci który moze stosowac firma windykacyjna?

    No chyba sposób ten jest oczywisty:

    sad -> wyrok -> komornik

  • 15. Data: 2007-07-20 22:09:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tequila wrote:

    > Zgodze sie ze nie jest tak ze nie dzialaja nie legalnie poniewaz
    > inaczej nie mialyby prawa funkcjonowania,ale podaj mi choc jeden
    > sposób egzekucji naleznosci który moze stosowac firma windykacyjna?

    Socjotechnika ;-/

  • 16. Data: 2007-07-20 22:13:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > No chyba sposób ten jest oczywisty:
    >
    > sad -> wyrok -> komornik

    Z tym że tego typu "firmy windykacyjne" kupują długi fałszywe,
    nienależne, przeterminowane lub w inny sposób nieściągalne i szukają
    frajerów.

    Np. jak w tym wątku - nękanie rodziny. A nuż zastraszona rodzina zapłaci...

    Popularne jest też nękanie nowego lokatora mieszkania w celu wyłudzenia
    zwrotu rzekomych wierzytelności poprzedniego lokatora.

  • 17. Data: 2007-07-20 22:19:53
    Od: "TmP" <b...@b...bli>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote in message

    > Uzytkownik "tequila" <t...@i...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > No chyba sposób ten jest oczywisty:
    >
    > sad -> wyrok -> komornik

    No i juz widze jak im sie w taki sposob uda wegzekwowac przedawniony dlug.
    Pod warunkiem, ze dluznik nie jest niemota i bedzie wiedzial, zeby w sadzie
    na roszczenia powiedziec, ze dlug jest przedawniony i po sprawie. Takze moze
    i oczywisty sposob, ale oczywiscie nieskuteczny.

    pozdrawiam
    TmP

  • 18. Data: 2007-07-20 23:04:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik tequila napisał:
    > Zgodze sie ze nie jest tak ze nie dzialaja nie legalnie poniewaz
    > inaczej nie mialyby prawa funkcjonowania,ale podaj mi choc jeden
    > sposób egzekucji naleznosci który moze stosowac firma windykacyjna?

    Zaproponować korzystny interes, z którego zysków po części zostanie
    spłacony dług.
    Tyle, że to wymaga więcej wysiłku i pomyślunku niż grożenie ludziom.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 19. Data: 2007-07-21 07:34:29
    Od: "Hrabia" <h...@h...sw>

    Czy to nie przypadkiem firma Kruk ?

  • 20. Data: 2007-07-21 07:37:07
    Od: "TPr" <t...@w...pl>

    > Poza tym zaopatrz się w duży baniaczek z gazem pieprzowym, żeby
    > sk*.*synów wykurzyć, jakby usiłowali się znowu wedrzeć.

    nie każdy jest komandosem...