  • 1. Data: 2007-07-20 09:40:02
    Temat: Zrzeczenie się praw autorskich z ograniczeniem
    Od: "Kokoro" <p...@n...india.com>

    Witam,

    Czy jest możliwe zrzeczenie się praw autorskich do programu komputerowego,
    ale tylko na obszar danego kraju, np. Niemcy? W takim przypadku osoba
    nabywająca prawo do programu mogłaby go sprzedać niemieckiej firmie z
    zastrzeżeniem, że licencja pozwala na dystrybucję tylko na terenie Niemiec
    (tak aby ta firma nie mogła go potem odsprzedać do innego kraju).

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2007-07-20 09:42:16
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 20 Jul 2007 11:40:02 +0200, Kokoro napisał(a):

> [...]
    > niemieckiej firmie z zastrzeżeniem, że licencja pozwala na dystrybucję
    > tylko na terenie Niemiec (tak aby ta firma nie mogła go potem odsprzedać

    Oczywiście, że tak, jednak nie zrzeczenie się lecz zbycie - ograniczone
    terytorialnie.
    A nie lepiej udzielić licencji?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://plfoto.com/1291737/zdjecie.html

  • 3. Data: 2007-07-24 18:30:59
    Od: "Kokoro" <p...@n...india.com>

    > Oczywiście, że tak, jednak nie zrzeczenie się lecz zbycie - ograniczone
    > terytorialnie.
    > A nie lepiej udzielić licencji?

    Aha, dziękuję za cenną wskazówkę.
    Z licencją jest o tyle problem, że nie jestem jedynym autorem opracowania.
    Drugi autor, który będzie sprzedawał program firmie, chce mieć do tego pełne
    prawa, stąd pomysł z ograniczonym terytorialnie zbyciem tych praw.

    Próbowałem znaleźć w sieci jakiś wzór umowy na zbycie praw autorskich,
    niestety bezskutecznie. Czy zna ktoś może miejsce, z którego mógłbym taki
    wzór sciągnąć ?

    Pozdrawiam
    Piotrek