  • 11. Data: 2015-07-17 09:03:07
    Temat: Re: Firma jako konsument
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Nasze sądy nie wnikają do czego używał. Jest FV, nie ma konsumenta. Musiałby
    udowodnić, że było inaczej, ale nie znam przepisu, który pozwalałby na rozpoczęcie
    sprawy udowadniającej, że ktoś w danej transakcji jest konsumentem, a w ramach pozwu
    o odstąpienie od umowy sąd tego na 99,9% badać nie będzie jak dostanie fv.

  • 12. Data: 2015-07-17 09:03:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-17 o 09:03, Konfabulator Konfabulatorski pisze:
> [...]
    o odstąpienie od umowy sąd tego na 99,9% badać nie będzie jak dostanie fv.

    Z cyklu "nie wiem, ale się wypowiem". W końcu nick zobowiązuje ;)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-07-17 09:27:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Jul 2015 21:49:27 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > A ma?

    No nie może zwrócić towaru na zasadach jakich to może zrobić
    "konsument".

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-07-17 09:29:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-17 o 09:27, Marek pisze:

    > No nie może zwrócić towaru na zasadach jakich to może zrobić "konsument".

    Przeczytałem odwrotnie (że firma ma więcej praw).

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-07-17 09:30:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Jul 2015 18:19:41 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wyobrazasz to sobie - firma zamawia obrabiarke za 10 mln,
    sprowadzana,
    > a moze i produkowana na specjalne zyczenie, a po tygodniu
    oswiadcza,
    > ze sie jej nie podoba i chce zwrocic, bo zamowila na odleglosc ....

    A "konsument" może zwrócić taką obrabiarkę. Stać go było i kupił (kto
    bogatemu zabroni). Sprzedawca odda 10 miln.?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-07-17 10:31:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >A "konsument" może zwrócić taką obrabiarkę. Stać go było i kupił (kto
    >bogatemu zabroni). Sprzedawca odda 10 miln.?

    A konsument w RP/EU ma takie niezbywalne prawo.
    To juz problem sprzedawcy - nie sprzedawać takich drogich
    obrabiarek/pierscionkow/telefonow/samochodow, nie sprzedawac
    konsumentom, nie sprzedawac wysylkowo, zaprosic na podpisanie umowy
    czy liczyc sie z oddaniem pieniedzy.

    J.

  • 17. Data: 2015-07-17 10:35:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-17 o 10:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

> [...]
    > obrabiarek/pierscionkow/telefonow/samochodow, nie sprzedawac
    > konsumentom, nie sprzedawac wysylkowo, zaprosic na podpisanie umowy czy

    Ale właściwie co chcesz argumentować? Bo na razie piszesz bez sensu, że
    "firmy nie mogą zwracać *dlatego* że kupują na duże kwoty".

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-07-17 10:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-16 o 18:19, J.F. pisze:
    >A przepraszam, firmy to mamy tylko państwowe w kraju?

    Firma to osoba prawna, albo firmowa :-)

    >No ale czego to ma dowodzić? Że jak firma kupi coś za 10zł, to ma
    >mieć
    >prawo zwrócić, a jak konsument coś kupi za milion, to nie?

    Konsument kupuje za 10, 100, 1000 ... no moze do 10 tys zl, wiec
    problem jest mniejszy.
    A firma moze kupic i za 10 mld, co stanowi np trzyletnie obroty innej
    firmy, wiec zrozumiale, ze przepisy sa inne.

    J.

  • 19. Data: 2015-07-17 10:40:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-17 o 10:36, J.F. pisze:

    > Firma to osoba prawna, albo firmowa :-)

    Jak również jest to osoba prywatna.

> [...]
    > A firma moze kupic i za 10 mld, co stanowi np trzyletnie obroty innej
    > firmy, wiec zrozumiale, ze przepisy sa inne.

    Większość firm kupuje też za 10, 100, 1000.

    No i gdyby chodziło rzeczywiście o problem związany z kwotą, to by się
    wprowadziło limit kwotowy, a nie podmiotowy.

    W rzeczywistości nie o żadną kwotę chodzi, tylko o to, że w naszym
    systemie prawnym konsumenta się traktuje jak idiotę, a firma jest od
    dostawania po dupie (choć często ta firma to ten sam konsument).

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-07-17 10:41:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    J.F. napisa?(a):

    > A konsument w RP/EU ma takie niezbywalne prawo.

    W EU obrabiarki dla konsumentów sprzedaje Lego ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"