  • 1. Data: 2015-07-16 10:29:33
    Temat: Firma jako konsument
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej daje klientowi
    możliwość zwrotu towaru kupionego wysyłkowo.
    A jak jest w przypadku zakupu "na firmę"?
    Kupiłem wentylator, żeby trochę przechłodzić biuro i okazał się wadliwy.
    Czy jako podmiot gospodarczy mogę żądać zwrotu pieniędzy, tak jak klient
    "prywatny"?
    Nadmienię, że zdecydowanie występuję tu, jako konsument tego
    wentylatora, gdyż nie jest on dla mnie ani materiałem, czy surowcem, ani
    też towarem handlowym.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-07-16 11:06:07
    Temat: Re: Firma jako konsument
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-07-15 o 10:29, Jacek pisze:
> [...]
    > Nadmienię, że zdecydowanie występuję tu, jako konsument tego
    > wentylatora, gdyż nie jest on dla mnie ani materiałem, czy surowcem, ani

    Ale masz na niego fakturę :-)

  • 3. Data: 2015-07-16 11:13:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-16 o 10:29, Jacek pisze:
> [...]
    > A jak jest w przypadku zakupu "na firmę"?
    > Kupiłem wentylator, żeby trochę przechłodzić biuro i okazał się wadliwy.

    To reklamuj z uwagi na wadliwość.

> [...]
    > Nadmienię, że zdecydowanie występuję tu, jako konsument tego
    > wentylatora, gdyż nie jest on dla mnie ani materiałem, czy surowcem, ani

    Złe rozumowanie - konsumentem nie jesteś, bo kupiłeś produkt w celu
    wykonywania działalności zarobkowej (chłodzenie biura).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-07-16 11:13:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale masz na niego fakturę :-)

    Akurat FV nie ma znaczenia - można kupić na FV i być konsumentem, można
    kupić bez FV i konsumentem nie być. Liczy się cel zakupu, a nie forma
    rachunku.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-07-16 18:19:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wadliwy.
    >Czy jako podmiot gospodarczy mogę żądać zwrotu pieniędzy, tak jak

    Nie. Ale pozostaja przepisy o rekojmii i gwarancji.

    >Nadmienię, że zdecydowanie występuję tu, jako konsument tego
    >wentylatora, gdyż nie jest on dla mnie ani materiałem, czy surowcem,
    >ani też towarem handlowym.

    Konsument to osoba prywatna. I nie istotne na co on chce towar kupic -
    swoje prawa ma.

    A firma ... wentylator to jak maszyna produkcyjna, tez "konsumuje" ?
    Wyobrazasz to sobie - firma zamawia obrabiarke za 10 mln, sprowadzana,
    a moze i produkowana na specjalne zyczenie, a po tygodniu oswiadcza,
    ze sie jej nie podoba i chce zwrocic, bo zamowila na odleglosc ....
    No bo milion ton wegla do elektrowni to jak rozumiem uwazasz, ze nie
    do konsumpcji.

    Ale cala elektrownia ?

    J.

  • 6. Data: 2015-07-16 21:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > Nadmienię, że zdecydowanie występuję tu, jako konsument tego
    > wentylatora, gdyż nie jest on dla mnie ani materiałem, czy surowcem, ani

    Jezeli jest wadliwy to reklamuj...

  • 7. Data: 2015-07-16 21:31:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-16 o 18:19, J.F. pisze:

    > Konsument to osoba prywatna.

    A przepraszam, firmy to mamy tylko państwowe w kraju?

> [...]
    > sie jej nie podoba i chce zwrocic, bo zamowila na odleglosc ....
    > No bo milion ton wegla do elektrowni to jak rozumiem uwazasz, ze nie do

    No ale czego to ma dowodzić? Że jak firma kupi coś za 10zł, to ma mieć
    prawo zwrócić, a jak konsument coś kupi za milion, to nie?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-07-16 21:40:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Jul 2015 11:13:21 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Złe rozumowanie - konsumentem nie jesteś, bo kupiłeś produkt w celu
    > wykonywania działalności zarobkowej (chłodzenie biura).

    To usprawiedliwa, że "firma" może mieć mniej praw niż "konsument"?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-07-16 21:49:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-16 o 21:40, Marek pisze:

    > To usprawiedliwa, że "firma" może mieć mniej praw niż "konsument"?

    A ma?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-07-17 07:25:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > Akurat FV nie ma znaczenia - można kupić na FV i być konsumentem, można
    > kupić bez FV i konsumentem nie być. Liczy się cel zakupu, a nie forma
    > rachunku.

    Kupił, żeby się chłodzić w biurze więc nie jest konsumentem ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"