  • 21. Data: 2023-08-01 06:22:02
    Temat: Re: Fikołki prawnicze 3
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Coś Ci zjadło.

    Raczej za dużo mi zostało;)

    > Była jeszcze, choć krótko, Ministrem Sprawiedliwości.

    A no tak - to właśnie miałem na myśli z tym ministerstwem;) Tylko
    zapomniałem, że samym ministrem była.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-08-02 19:25:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jul 2023 19:47:49 +0200, J.F wrote:
    > To teraz może dla odmiany głośna sprawa Mariki
    >
    > np
    > https://wpoznaniu.pl/marika-m-skazana-za-rozboj-chul
    iganski-prawica-pragnie-jej-ulaskawienia/
    > https://wiadomosci.radiozet.pl/polska/marika-skazana
    -za-rozboj-ziobro-interweniuje-i-grzmi-protestowala-
    to-granda
    > https://www.rp.pl/sady-i-trybunaly/art38750751-proku
    rator-i-sedzia-o-sprawie-mariki-to-nie-byl-wyrok-za-
    szarpanie-torby
    > https://ordoiuris.pl/wolnosci-obywatelskie/marika-pr
    ezentujemy-fakty-dotyczace-przebiegu-postepowania

    Jest i ciąg dalszy

    https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-ziobro-odwol
    uje-prokurator-poklosie-glosnej-sprawy,nId,6939577

    "Podjąłem decyzję o odwołaniu z funkcji zastępcy szefa prokuratury
    rejonowej, aktualnie pełniącej tę funkcję pani prokurator. Dlaczego
    została odwołana? Dlatego że odpowiedzialność jest adekwatna do zadań,
    jakie spoczywały na pani prokurator. To właśnie pani prokurator, jako
    zastępca szefa prokuratury rejonowej, była zobowiązana do czuwania nad
    przebiegiem postępowania, kwalifikacją prawną czynu, jak też i
    wnioskami co do kary, które miały być składane przed sądem -
    powiedział.

    Ziobro dodał, że "w tym postępowaniu z całą pewnością nie stanęła na
    wysokości zadania". - Doszło do rażących błędów, skutkujących wątpliwą
    kwalifikacją prawną i zupełnie nieadekwatną reakcją karną na
    zachowanie naganne, godne potępienia i wymagające ukarania, ale w
    sposób adekwatny. Nie może być zgody na to, by przyczyny ideologiczne,
    światopoglądowe decydowały o tym, jak są oceniane poszczególne czyny i
    karani są sprawcy - powiedział"

    Czy dobrze rozumiem, ze to nie jest "prokurator prowadząca" sprawę,
    tylko prokurator nadzorująca prokuraturę?
    I ma za zadanie wszytkie sprawy sprawdzać?

    A kto ją mianował ? :-)

    J.