  • 1. Data: 2006-10-24 12:19:30
    Temat: Faksymile w banku
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Pisałem o tym na pl.biznes.banki, ale że nie było odpowiedzi, więc może
    tutaj.

    Mój bank po raz kolejny odrzucając złożone przeze mnie pisemne zlecenie,
    konkretnie polecenia zapłaty doprowadził mnie do białej gorączki. U
    podstaw odrzucenia tego zlecenia miała leżeć rzekoma niezgodność podpisu
    ze wzorem złożonym w banku. W związku z tym, żeby ustrzec się podobnych
    perturbacji na przyszłość, czy mogę sobie wyrobić faksymile z moją
    parafką, odcisk złożyć w banku jako wzór do porównań i później
    posługiwać się tym faksymile gdy zachodzi potrzeba podpisania jakiegoś
    dokumentu? Czy to jest obwarowane jakimiś przepisami? TIA

    --
    Big Jack
    //////

  • 2. Data: 2006-10-24 12:30:34
    Temat: Re: Faksymile w banku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Big Jack wrote:

> [...]
    > porównań i później posługiwać się tym faksymile gdy zachodzi potrzeba
    > podpisania jakiegoś dokumentu? Czy to jest obwarowane jakimiś

    Faksymile podpisu nie jest podpisem. I jeśli bank wymaga podpisu yo
    znaczy, że potrzebny jest *podpis*

  • 3. Data: 2006-10-24 12:51:43
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > posługiwać się tym faksymile gdy zachodzi potrzeba podpisania jakiegoś
    > dokumentu? Czy to jest obwarowane jakimiś przepisami? TIA

    miałem podobne przejścia w banku (internetowym)
    Przekazane im dokumenty dotyczące zmiany danych zostały odrzucone, gdyż nie
    zgadzał się im podpis (był inny niż wzór).
    Problem w tym, że nie pamiętałem w jaki sposób się podpisałem (każdemu się
    może zdarzyć).

    Prośba aby bank dał mi umowę został rozpatrzona pozytywnie, ... ale
    musiałbym za nią zapłacić :-)

    Czyli tak - bank przesłał mi umowę do podpisania i odesłania. Podpisałem ją
    i odesłałem do podpisu przez bank i jej nigdy nie otrzymałem z powrotem.

    Więc nie za bardzo wiedziałem za co mam zapłacić. Pracownicy banku twardo
    obstawali przy swoim, że dadzą mi duplikat ale za odpłatnością. Ja jednak
    chciałem SWÓJ egz. umowy.

    W końcu skserowałem formularz, na którym miałem się podpisać 10 razy i
    złożyłem na każdym z nich inny podpis. Dodałem do tego pismo przewodnie
    czemu tak zrobiłem i poprosiłem, żeby sobie wybrali co im najbardziej
    pasuje.

    Bank sprawę załatwił i zmiana została dokonana.

    ps. do tej pory nie otrzymałem swojej kopii umowy i nie wiem jak ja się tam
    podpisałem :-)

  • 4. Data: 2006-10-24 16:43:43
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:ehl10u$gs5$4@opal.futuro.pl
    użytkownik *jureq* napisał(a):

    > Faksymile podpisu nie jest podpisem. I jeśli bank wymaga podpisu yo
    > znaczy, że potrzebny jest *podpis*

    Ok, ale bycie niepiśmiennym nie jest karalne i nie dyskwalifukuje mnie z
    grona użytkowników banku? Ergo, składam nowy wzór z trzema krzyżykami.
    Jest duża szansa, że krzyżyki będą bardziej powtarzalne niż obecny
    podpis, który cały czas ewoluuje. Czy bank ode mnie jako niepiśmiennego
    może zarządać innego podpisu? BTW, do czego używa się faksymile i co
    reguluje jego używanie?

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2006-10-24 17:22:47
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-10-24 18:43, Big Jack wrote:
> [...]
    > grona użytkowników banku? Ergo, składam nowy wzór z trzema krzyżykami.
    > Jest duża szansa, że krzyżyki będą bardziej powtarzalne niż obecny

    Nie da się.
    Za kc:
    Osoba nie mogąca pisać, lecz mogąca czytać może złożyć oświadczenie woli
    w formie pisemnej bądź w ten sposób, że uczyni na dokumencie tuszowy
    odcisk palca, a obok tego odcisku inna osoba wypisze jej imię i nazwisko
    umieszczając swój podpis, bądź też w ten sposób, że zamiast składającego
    oświadczenie podpisze się inna osoba, a jej podpis będzie poświadczony
    przez notariusza lub wójta (burmistrza, prezydenta miasta), starostę lub
    marszałka województwa z zaznaczeniem, że został złożony na życzenie nie
    mogącego pisać, lecz mogącego czytać. Jeżeli osoba nie mogąca czytać ma
    złożyć oświadczenie woli na piśmie, oświadczenie powinno być złożone w
    formie aktu notarialnego.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 6. Data: 2006-10-25 12:26:09
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    Przemysław Płaskowicki wrote:

> [...]
    > mogącego pisać, lecz mogącego czytać. Jeżeli osoba nie mogąca czytać ma
    > złożyć oświadczenie woli na piśmie, oświadczenie powinno być złożone w

    Ok, a co jeśli pisać potrafię i chcę się podpisać za pomocą takich
    plastikowych wzorów literek? :)

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 7. Data: 2006-10-25 14:21:39
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Big Jack napisał(a):
    > Nie da sie ,to nie. Dzisiaj złożyłem w banku nowy wzór podpisu w postaci
    > +++. Mają to skonsultować z ichnim radcą prawnym. Sam jestem ciekaw co z
    > tego wyjdzie.

    Potem zapomnisz, jakie te krzyżyki były, podpiszesz się czym w rodzaju
    xxx albo ttt i znów zakwestionują :)
    Andrzej

  • 8. Data: 2006-10-25 16:38:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    * Big Jack napisał(a) w dniu 2006-10-26 15:54:

    > Nie da sie ,to nie. Dzisiaj złożyłem w banku nowy wzór podpisu w postaci
    > +++. Mają to skonsultować z ichnim radcą prawnym. Sam jestem ciekaw co z
    > tego wyjdzie.

    Dzisiaj czyli kiedy? U Ciebie już 26 października?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID: o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 9. Data: 2006-10-25 17:09:37
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:453f92da@news.home.net.pl
    użytkownik *Olgierd* napisał(a):

    > Dzisiaj czyli kiedy? U Ciebie już 26 października?

    ups, miałem potrzebę sprawdzenia czegoś z datą do przodu i zapomniałem
    przywrócić właściwą. nie pozostaje mi nic innego jak się kajać i
    przepraszać, co niniejszym czynię :)

    --
    Big Jack
    //////

  • 10. Data: 2006-10-25 18:11:04
    Od: stern <s...@0...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Nie wiem, czy jest grafolog, który
    > z trzech krzyżyków cokolwiek wywiedzie.

    każdy wywiedzie:
    1. rodzaj środka kryjącego
    2. jego skład chemiczny
    3. niemożność identyfikacji indywidualnej ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911