  • 1. Data: 2006-10-24 09:43:28
    Temat: CB-Radio i kontrola policji.
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    W świecie radiostacji amatorskich pasma 27Mhz (popularne CB-Radia) zawrzało
    kiedy to okazało się, że masa urządzeń dostępnych na rynku nie spełnia
    wymagań normy zharmonizowanej w zakresie mocy na kanale sąsiednim i emisji
    niepożądanych nadajnika. Masa urządzeń na dzień wejścia oświadczenia była
    dostępna w sklepach.
    Min. znane radia Uniden 510/520XL: http://tinyurl.com/lh7yv

    Pytanie 1: czy w świetle takich faktów organ kontrolujący pojazd w tym
    przypadku policja ma prawo zarekwirować nadajnik w związku z niezgodną
    homologacją ? Nadmieniam, że radio posiada na wyposażeniu homologację,
    która formalnie została anulowana. Czy policja ma w związku z tym jakieś
    wytyczne ?

    Pytanie 2: Na jakiej podstawie mogę dochodzić od sprzedawcy (radio ma
    gwarancję), aby ten wymienił na radio dopuszczone do obrotu z odpowiednią
    deklaracją zgodności ?

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 2. Data: 2006-10-24 11:54:19
    Temat: Re: CB-Radio i kontrola policji.
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Pytanie 1: czy w świetle takich faktów organ kontrolujący pojazd w tym
    > przypadku policja ma prawo zarekwirować nadajnik w związku z niezgodną
    > homologacją ?

    Nie. Wyprodukowali kolejny bubel, bo prawo nie działa wstecz. Nowych nie
    można sprzedawać, strare są ok. Tak, że jak Cię policjanci nie zastrzelą to
    nie oddawaj.

    +inż.prawa+

  • 3. Data: 2006-10-24 12:58:54
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 24 Oct 2006 13:54:19 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > Nie. Wyprodukowali kolejny bubel, bo prawo nie działa wstecz. Nowych nie
    > można sprzedawać, strare są ok. Tak, że jak Cię policjanci nie zastrzelą to
    > nie oddawaj.

    Dzięki, bez obrony nie oddam :)

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 4. Data: 2006-10-24 17:03:27
    Od: "Paweł" <p...@n...pl>

    > Nie. Wyprodukowali kolejny bubel, bo prawo nie działa wstecz. Nowych nie
    > można sprzedawać, strare są ok. Tak, że jak Cię policjanci nie zastrzelą
    > to nie oddawaj.

    Niezupełnie. Oznaczenie CE i zgodność z odpowiednimi dyrektywami dotyczy
    wprowadzania wyrobu do obrotu.
    Tu prawo nie działa wstecz. Wszystko co zostało kiedyś wprowadzone do obrotu
    można dalej sprzedawać.

    W opisanej sytuacji mają natomiast zastosowanie przepisy dotyczące używania
    urządzeń radionadawczych. Tak więc aby nadajnik mógł być używany musi
    spełniać określone wymagania. Tu też prawo nie działa wstecz. Nie popełniłeś
    przecież wykroczenia używając urządzenia kiedyś. Natomiast jeśli włączysz je
    teraz to zapewne złamiesz jakieś przepisy.
    Podsumowując używanie urządzeń radionadawczych nie spełniających określonych
    wymagań może skutkować miedzy innymi zarekwirowaniem sprzętu.

    Paweł

  • 5. Data: 2006-10-24 21:12:50
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Natomiast jeśli włączysz je teraz to zapewne złamiesz jakieś przepisy.

    Jakie jakieś?

    +inż.prawa+

  • 6. Data: 2006-10-24 22:03:45
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Paweł napisał(a):

    > Podsumowując używanie urządzeń radionadawczych nie spełniających określonych
    > wymagań może skutkować miedzy innymi zarekwirowaniem sprzętu.

    Na moim osiedlu to było kiedyś tak, że mnie kazali zmienić sobie radio (
    a było nowe, dobre jak na tamte czasy- sterofoniczne), a krótkofalowcy
    bawili się dalej. Szlag mnie trafiał, bo po przyciszeniu radia było ich
    bardziej słychać. Taki jeden siedział sobie gdzieś tam u siebie w domu,
    walił w talerz i darł się, że własnie je teraz papuniu.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2006-10-24 22:19:09
    Od: "Paweł" <p...@n...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie jakieś?

    Prawo Telekomunikacyjne

    Art. 1. 1. Ustawa określa zasady:
    2) używania i kontroli używania urządzeń radiowych,

    Art. 91. 1. Obowiązkowi oceny zgodności z wymaganiami zasadniczymi
    podlegają, o ile ustawa nie stanowi inaczej, urządzenia końcowe przeznaczone
    do dołączania do zakończeń sieci publicznej, osprzęt przeznaczony do
    dołączania urządzeń końcowych do sieci telekomunikacyjnej oraz urządzenia
    radiowe nadawcze lub nadawczo-odbiorcze.
    2. Dokumentem lub znakiem potwierdzającym, że urządzenie, o którym mowa w
    ust. 1, spełnia zasadnicze wymagania, jest:
    1) certyfikat zgodności lub znak zgodności urządzenia z zasadniczymi
    wymaganiami, wydane przez uprawniony organ,
    2) certyfikat zgodności lub znak zgodności urządzenia z zasadniczymi
    wymaganiami, wydane przez uprawniony organ innego państwa, uznany przez
    polski organ właściwy w sprawach certyfikacji, z zastrzeżeniem ust. 3,
    3) deklaracja zgodności urządzenia z zasadniczymi wymaganiami, wydana
    przez producenta albo jego przedstawiciela, z zastrzeżeniem ust. 3,
    4) świadectwo homologacji lub znak wskazujący na posiadanie przez
    urządzenie takiego świadectwa, wydany na podstawie ustawy, o której mowa w
    art. 131.

    Paweł

  • 8. Data: 2006-10-24 23:10:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 25 Oct 2006 00:03:45 +0200, Kaja napisał(a):

> [...]
    > bardziej słychać. Taki jeden siedział sobie gdzieś tam u siebie w domu,
    > walił w talerz i darł się, że własnie je teraz papuniu.

    No, ja znam takie coś z drugiej strony. Był taki czas, kiedy mój ojciec
    wraz z kolegami byli wielkimi miłośnikami krótkofalarstwa. Od czasu jak na
    balkonie zamontował sporą antenę, jakieś świętojebliwej sąsiadce zaczęło to
    przeszkadzać i pisała skargi do spółdzielni, że w czasie jak on rozmawia to
    jej gaśnie płomień na kuchence i tym podobne pierdoły... (to jest
    autentyk).

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-10-25 00:21:26
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    scream napisał(a):

> [...]
    > przeszkadzać i pisała skargi do spółdzielni, że w czasie jak on rozmawia to
    > jej gaśnie płomień na kuchence i tym podobne pierdoły... (to jest

    I co spółdzielnia zarządziła?
    Ja to pisałam do tej państwowej kontroli radiowej (zapomniałam jak to
    się nazywa)i nic nie pomogli. Kazali mi kupić inne radio, a moje Amator
    2 stereo dobrze by mi grało, gdyby nie włączanie się jakichś głupich
    szczyli z krótkofalówkami.

    --
    Kaja

  • 10. Data: 2006-10-25 00:24:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 25 Oct 2006 02:21:26 +0200, Kaja napisał(a):

    > I co spółdzielnia zarządziła?

    A co mogla zarzadzic? Smiali sie z tego razem z nami.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl